hvor er det skriftsted?
Fra : Ole Madsen

Dato : 16-04-05 22:48

Jeg kan ikke finde det, jeg har forsøgt igen og igen

der står noget med at Gud har ophøjet sit eget ord over sit navn, ved i
hvor det er?

Ole

Fra : Benny

Dato : 16-04-05 23:51

"Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke finde det, jeg har forsøgt igen og igen
>
> der står noget med at Gud har ophøjet sit eget ord over sit navn, ved i
> hvor det er?
>
> Ole

I will worship toward thy holy temple, and praise thy name for thy
lovingkindness and for thy truth: for thou hast magnified thy word above all
thy name

Salme 138:2 på engelsk

http://www.blueletterbible.org/kjv/Psa/Psa138.html#top

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-04-05 00:24

"Benny" skrev

> I will worship toward thy holy temple, and praise thy name for thy
> lovingkindness and for thy truth: for thou hast magnified thy word above
> [...]

Hvorfor er den ikke oversat korrekt på dansk ?

Der er jo *meget* forskel på dette og så dk-versionen (thi Du har
herliggjort Dit ord).

Ordet (Jesus, John.1,1) er *over* alle Guds navne; inklusiv navnet 'Gud' (må
man antage) ...Højere kan man vel ikke komme i "Guddoms-graderne" (apropos
Fil.2,6) ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-04-05 02:45

Hej med jer

ingen af versene var det

men tak for forsøget

Ole

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-04-05 22:00

"Ole Madsen" skrev

> Hej med jer
>
> ingen af versene var det
>
> men tak for forsøget

Hvis du finder det, da giv mig venligst besked
(apropos "kron-vidnet") ...

File-number: 3950

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-04-05 23:46

Jesus-loves-you wrote:
> "Ole Madsen" skrev

> Hvis du finder det, da giv mig venligst besked
> (apropos "kron-vidnet") ...

Den engelske oversættelser kan jeg bedst lide blandt dem alle (KJV) og
det er også i den jeg kunne huske at have fundet det før.

KJV
Psalm 138:2 2 I will worship toward thy holy temple, and praise thy
name for thy lovingkindness and for thy truth: for thou hast magnified
thy word above all thy name.

Dansk 1907
Psalm 138:2 2 jeg vil tilbede, vendt mod dit hellige Tempel, og mere
end alt vil jeg prise dit Navn for din Miskundheds og Trofastheds Skyld;
thi du har herliggjort dit Ord.

Dansk 1992
Psalm 138:2 v2 Jeg kaster mig ned i dit hellige tempel og priser dit
navn for din godhed og troskab, for du har gjort dit ord stort over hele
din himmel.

Den norske Bibelen Guds Ord siger:
"Vendt mot Ditt hellige tempel vil jeg tilbe og prise Ditt navn for Din
miskunn og Din sannhet. For Du har opphøyet Ditt ord overalt der Ditt
navn er."

Ole

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-04-05 14:26

"Jesus-loves-you" skrev
3950 news:i8A8e.113228$Vf.4181088@news000.worldonline.dk

> "Ole Madsen" skrev

> Hvis du finder det, da giv mig venligst besked
> (apropos "kron-vidnet") ...

Hej Ole,

Kom skal du se ... dødeopvækning ... target found ...

Jump ...

Date: 28. april 2005 CET 15:23
Subject: Så er der dødeopvækkelse IGEN
4143 news:su5ce.253$Fe7.4753@news000.worldonline.dk

Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.4198909@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4144

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 23-04-05 09:46

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> [...]
> (må
> man antage) ...Højere kan man vel ikke komme i "Guddoms-graderne" (apropos

I andagtsteksen fra Bibellæserringen www.blr.dk i går var der en lille
opfølgning på dette:

=== citat start ===

Fredag 22. (april 2005, red.)

Luk 7,1-10
.... Da Gud skabte verden, gjorde Han det alene ved at sige et ord. Så megen
magt er der i Guds ord! Når Gud taler, er der uendelige kræfter bag. ...

=== citat slut ====

Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.4178046@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4014