Kristne citater fra alverdens kendte, hvor~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 16-04-05 03:01

Hejsa.
Jeg skal bruge nogle kristne citater/ bekendelser/ statements fra kendte
mennesker som har et trosforhold til Gud, det kunne fx være
Bono (sanger U2), H.C. Andersen eller måske John Lennon? Ja, politikere
er også velkomne, bare de er godt kendte og tror på Gud.
Hvordan får jeg fat i dette?? Er der mon lavet en bog? Eller skal der bruges
de rigtige søgeord på google? Ligger du inde med noget, mail det gerne til
mig!

Mvh Thomas / tj@FJERN-DETTEperson.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 17-04-05 06:28

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote in message
> [...]
> bruges
> de rigtige søgeord på google? Ligger du inde med noget, mail det gerne til

There are those who scoff at the schoolboy, calling him
frivolous and shallow. Yet it was the schoolboy who said, " Faith is
believing what you know ain't so'.Mark Twain

rg To accept a belief only because it is customary,

rg Tro er at stole på en nutidig forjættelse; håb er forventning
om den kommende befrielse. Luther

Rg Vent ikke på den yderste dom. Den finder sted hver dag.
Albert Camus

Rg Vi fungerer på naturvidenskabens premisser. Jorden er ikke
skabt af Gud, og han holder den ikke oppe. Thorkild Grosbøl,
Sognepræst

rg What has been the greatest objection to life up to now? -
God. Nietzsche

rg Where life is colorful and varied, religion can be austere or
unimportant. Where life is appallingly monotonous, religion must be
emotional, dramatic and intense. Without the curry, boiled rice can be very
dull. C Northcote Parkinson

rg* Så megen kærlighed og godhed findes ikke her i verden, at man har ret
til at sløse det bort på et opdigtet væsen.
Friedrich Nietzsche )

Rg* "Jeg besværger jer, brødre, vær jorden tro og lyt ikke til dem,
der taler til jer om overjordiske håb!Giftblandere er de, hvad enten de ved
det eller ej."Nietzsche

rg* "Det skete da de ugudeligste ord gik ud af en guds mund -
ordene >Der er kun een gud. Du skal ikke have guder foruden mig

rg* Kristendommen behøver sygdom, næsten i samme grad som den
græske kultur behøver et overskud af sundhed - at gøre syg er den egentlige,
bagvedliggende hensigt med hele kirkens frelse - procedure - system.
Nietzsche

Rg* Religion bygger ofte på spot over en del af ens egen natur, og
man føler vellyst ved at gøre vold på sig selv, gennem overdrevne fordringer
og bagefter forgude dette tyrannisk krævende "noget" i sin sjæl - man
tilbeder en del af sig selv og diaboliserer resten - Nietzsche

Rg* The easy confidence with which I know another man's religion is
folly,

RG*a Atheism is rather in the lip than in the heart of man.
Francis Bacon

Rg*fæ"Gud er en illusion skabt af mennesket, for at trøste dem vedr deres
hjælpeløshed, når de er vokset fra forældrene". Freud

Rg*g "Netop det er guddommelighed, at der er guder, men ingen Gud
til!"Nietzsche

rg*g If we are great enough

rg*g Jeg frygter vi ikke slipper af med gud, fordi vi stadig tror på
grammatikken Nietzsche

rg*j The ´messenger of glad tidings´[Christ] died as he lived - not
in order to ´save mankind´but to show one how to live.

Rg*ki "Gud tilgiver den, som gør bod", betyder - "som adlyder præsteskabet"!.
Nietzsche

Rg*ki The meek and lowly shall be given equal rank
with the highest in the land

Rg*ki Kirken er netop hvad Jesus gik imod og hvad han lærte sine
disciple at bekæmpe. Nietzsche

Rg*kiJa Virak. Buddha siger "smisk ikke for din velgører!". Det skulle man
prøve at sige i en kristen kirke: det ville straks rense luften for alt
kristent. Nietzsche

Rg*kilgHEL Hvor vor Herre har en kirke, har fanden et kapell.
Danske Ordsprog

Rg*kiRg Grundtvig forlangte en kirke af levende mennesker, og som man vel
kan sige, han grundlagde en kirke på den enkeltes oplevelse af samfundet.
Vilhelm Grønbech

Rg*KIå Sammenlignet med staten er kirken dog en ædlere institution
Nietzsche

rg*Th When the centre og gravity of life is laid not in life, but in a
beyound - a non-entity - life is robbed of its balance. Nietzsche

rg*vi > Science cannot solve the ultimate mystery of Nature. And it
is because in

rg*vi Religion and science are opposed ... but only in the same sense

Rgb Buddha har "gjort Asien mild", men Jesus har lært Europa et
stort Excelsior. Harald Høffding 1843-1931

rgdy* When the centre og gravity of life is laid not in life, but in a
beyound - a non-entity - life is robbed of its balance. Nietzsche Rousseau

rgDååD* Den kendsgerning, at en troende er lykkelige end en skeptiker, har
ikke større betydning for sagen end at en beruset mand er lykkeligere end en
ædru. Lykken ved lettroenhed er en billig og farlig følelse.
Bernard Shaw

rgEG Man is the measure of all things.
Protagoras

RgELIGISø Sansen for den tragiske tiltar og avtar med
sanseligheten. Nietzsche

Rgfrom Regarding the chastity of saints - it is easier to give up a
desire entirely than to keep it within bounds. . Nietzsche

rgg Fear God and dread the sunday school' exactly describe that
old feeling I used to have, but I couldn't have formulated it. .Mark Twain

Rgglo God is a thought that makes crooked all that is
straight.Nietzsche

Rggr Hvad skylder vi renaissancen? Den er et forsøg på at omvurdere
kristne værdier til de modsatte, så de ædle værdier triumferer. Nietzsche
( som var glad for den ikke-nævenyttige nordbo Erasmus fra Rotterdam og hans
hellensk-romersk inspirerede humanisme, som intet har at gøre med
godhedsindustriens)(At romere havde givet vandhjulet fra Indien til
NordEuropa, havde skabt den industri der drev reformationen frem)

rgh Etiquette requires us to admire the human race. .Mark Twain

rgh The noblest work of God? Man. Who found it out? Man. .
Mark Twain

rghs Kristendommen har betydet meget for kærligheden ved at stemple
den som en synd. Anatole France

rgj

Rgje Jesus døde for tidligt - var han blevet ældre havde han lært
at elske jorden og endda latter og ville have forkastet sin doktrin.
Nietzsche

rgkæ Og selv elskede han blot ikke nok: ellers havde han harmedes
mindre over, at man ikke elskede ham. Al stor kærlighed vil ikke
kærlighed: - den vil mere. Nietzsche

rgLUTHskl Sin is essentially a departure from God.
Martin Luther (1483-1546)German Leader of the Protestant Reformation

rgmas Religionen er for de fleste noget som man tror på, fordi man
tror, at de andre tror på den. Hjalmar Söderberg

rgmr Religionen gør ikke menneskene bedre. André Gide

Rgp Der er fra første færd noget usundt i sådanne
præstearistokratier og i de dér herskende sædvaner, handlingssky, snart
rugende og snart følelseseksplosive som de er. Som følge af dem forekommer
den sygelighed i tarmene og den neuroasteni, der næsten uundgåeligt og til
alle tider klæber til præsterne. Nietzsche

Rgpp I enhver religion er den religiøse mand en undtagelse. Nietzsche

RgPRÆSTER

RGrg Enhver stoiker var stoisk, men hvor finder man de kristne inden
for kristendommen. Ralph Waldo Emerson religiøse sjældne Nietzsche

rgrgrg "Spinoza beviser ikke Guds eksistens - han beviser at eksistens
ER Gud. Lad andre af denne grund kalde ham ateist - jeg er tilbøjelig til at
prise ham som højst gudsfrygtig og højst kristen . Jeg modtager fra ham den
daglige indflydelse på min handling og tænken" Goethe

Rgs God is dead; but considering the state the species Man is in,
there will perhaps be caves, for ages yet, in which his shadow will be shown
Friedrich Nietzsche

rgsø Menneskeslægtens sidste religion bliver - skønhedsdyrkelse.
Verner von Heidenstam

rgux Ingen højere religion kan forstås ud fra denne
verdensforudsætninger alene. Arnold J. Toynbee

Rgvi The whole of religion may appear to some distant age as an
exercise and a prelude. Nietzsche