Hvad må man mene??? Og må man mene alt!!!
Fra : 5 Kokkehuer

Dato : 11-04-05 22:37

Ja hvad mener man?? Det er jo heldigvis ikke forbudt at ytre sig endnu!!At
vi kalder os de 5 kokkehuer er ikke ensbetydende med den karakter vi giver
de af "folket" folkevalgte! De får næppe en!!! De kommer med de sammer
valgløfter! De fremkommer med det samme dansker had!!! Det evige mantra fra
deres side er uddannelse til de fremmede på bekostning af vores egne!! Så
Danskerne må i fremtiden belave sig på at tigge!!! De har intet hjem ikke
noget arbejde og konen er for længst blevet voldtaget og parteret!!! M.V.H.
De 5 kokkehuer

Fra : Harald Mossige

Dato : 11-04-05 23:41

"5 Kokkehuer" <bøbøbø@blablabla.dk> wrote in message
> [...]
> Danskerne må i fremtiden belave sig på at tigge!!! De har intet hjem ikke
> noget arbejde og konen er for længst blevet voldtaget og parteret!!!

Og så var det relevansen til kristendom, kukhue.

Fra : 5 Kokkehuer

Dato : 11-04-05 22:56

Før i tiden sagde man at Kineserne ikke måtte spille fodbold for hvergang de
fik et hjørne åbnede de en grilbar! Med folketingets sammensætning, hvor det
florerer med Imamer Kvindelige såvel som kvindelige! er det nu kun et
spørgsmål om tid før der står en Moske på hvert gadehjørne! Kirkerne står
med rette gabende tomme! For hvad i alverden skal Danskerne der!
Homosexsuelle Præster Kvindelige såvel som Kvindelige! Såkaldte Præster der
ikke tror på GUD! MEN LØNNEN VIL DE GERNE HAVE!Fyr disse Jødiske Bæskubbere!
Og ansæt DANSKE PRÆSTER! Så kunne det være at folk ville vende tilbage til
disse Åndsløse Institutioner! Alternativet kender vi kun alt for godt vi får
Moskeer i stedet for kirker!!! M.V.H. De 5 kokkehuer

Fra : Lyrik

Dato : 19-04-05 02:21

"5 Kokkehuer" <bøbøbø@blablabla.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får
> Moskeer i stedet for kirker!!! M.V.H. De 5 kokkehuer
++++++++++++++++++++++++++++
Otto du ville være Danmarks bedste stand-up komiker, hvis de ville give dig
chancen som jobtræning!
"Folketinget fyldt af imamer-kvindelige-såvel som kvindelige)"
Den grinede jeg en del over! Hmmm... der er vist ikke kvindelige imamer?

Folkekirken fyldt med "homofile jødiske præster"? Jeg gi'r en bajer for
hver sådan en du kan finde!

Moskeer har bedre vækstvilkår end danske folkekirker. Det er fordi en moske
har en funktion i det islamiske trossamfund. Man går dertil med sine
problemer og de går med en ud i byen og løser dem.

En folkekirke er en institution hvis eneste samfundsopgaver er
dåb-konfirmation-ægteskab og begravelse.

Jeg har siddet ved mange dødssenge og jeg har endnu ikke set en præst i den
forbindelse!
Jeg mener,- den katolske kirke sender en med den sidste olie og hvad han nu
ellers gør. Men folkekirkepræsterne signalerer ved deres manglende interesse
for den døende at de ikke er en skid værd!
Det eneste jeg kan trøste mig med er at jeg ikke er den værste at have
siddende ved sin dødsseng!)) Lidt pral har jeg lov til!))

Jeg glæder mig til du har fået luft og kan nøjes med at være søde og rare
Otto!

Hilsen
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-05 08:56

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> writes:

> Jeg mener,- den katolske kirke sender en med den sidste olie og hvad han nu
> ellers gør. Men folkekirkepræsterne signalerer ved deres manglende interesse
> for den døende at de ikke er en skid værd!

Hver gang min mor har været på sygehuset, er en af hendes
folkekirke-præster på eget initiativ kommet forbi og holdt nadver med
hende.

Da min morfar nærmede sig enden havde han gode, lange samtaler med
præsten om, hvad han syntes, der skulle siges noget om til de
efterladte i begravelsestalen.

Jeg kender ikke detaljerne ifb. med min farmor, men det var tydeligt,
at præsten kendte hende, da hun holdt talen.

Eller sagt på en anden måde: Lade være med at nedgøre mennesker, som
du ikke ved en skid om!

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Lyrik

Dato : 19-04-05 09:26

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at præsten kendte hende, da hun holdt talen.
>
> Eller sagt på en anden måde: Lade være med at nedgøre mennesker, som
+++++++++++++++++++++++++++
Ok man skal ikke generalisere. Det erkender jeg. Jeg beder om din
tilgivelse.

Tillad mig for dit bryske blik at komme med et lille citat fra Grosbøll (En
sten i skoen):

"Med den calvinske reformator Sebastian Franks berygtede formulering: I
tror, I er sluppet ud af klosteret, tværtimod, nu skal enhver være munk
gennem hele sit liv. Det holdt naturligvis ikke i det lange løb og
forklarer, hvorfor det sekulare Nordeuropa i det store og hele har valgt
kirken fra, når der ikke lige står familiehøjtider på programmet. Men at en
rest af denne tankegang stadig sidder i os, var der i alt fald ingen tvivl
om hos Max Weber, fra hvis værk om sammenhængen mellem den protestantiske
etik og kapitalismens ånd citatet er hentet. Protestanternes efterkommere
kan jages og selv jage hele året, hellig som søgn. De har aldrig fred og
lades aldrig i fred, stundesløse fra vugge til grav. De ser med ringeagt på
et liv underlagt ritualer, som noget underlødigt for frie mennesker, der
spænder ben for en rationel organisering af tilværelsen. Ikke fordi derme
rationalitet tjener et højere formål, den er til for sin egen skyld, kræver
ingen yderligere begrundelse.
Americana
I Midtvesten siger man, at man udefra kan se, hvor der bor lutheranere. De
sparer sig ingen anstrengelser, men klipper kanterne på deres græs plæner
med neglesaks.
Arbejdet er i dag det eneste, der er helligt for protestanter, og at knokle
røven ud af bukserne anses tilsvarende for (gud)velbehageligt. Det er
argumentet, for hvilket alle andre argumenter må vige. Arbejdets karakter af
helligt fremgår af, at det ikke behøver at have noget rationelt formål, men
er den måde, man lever og trækker vejret på. En metafysisk nødvendighed.
Selv inden for en så nyttesløs erhvervsgruppe som præstestanden er det
forunderligt at se, hvordan selvfølelsen svulmer i takt med, at
timemanageren brister af gøremål."

Hilsen
Jens

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 19-04-05 12:57

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> mælte sligt:

> [...]
>rationalitet tjener et højere formål, den er til for sin egen skyld, kræver

Det er ikke helt dårligt sagt.

/Rasmus
--
"Det var svært ikke at kalde ham violette Michel."

Fra : Lyrik

Dato : 19-04-05 15:05

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*gmail.com> skrev i en
meddelelse news:5gs961lg4bel3ipjv7vhkrav29otu4f2g4@4ax.com...
> "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> mælte sligt:

> Det er ikke helt dårligt sagt.
>
> /Rasmus
+++++++++++++++++++++++++++
Så er her lidt om hans "gudløshed" fra "En sten i skoen":

"Selv en så besindig intellektuel som forfatteren Villy Sørensen, der har
beskæftiget sig med historiske epoker fra antikken og fremefter og således
var trænet i at dechifrere gamle tekster, mistede øjensynlig sin analytiske
skarphed, når det gjaldt den eksisterende kristne tradition. I alt fald
udtalte han i et interview i dagbladet Politiken: Tænk at hele åndslivet
gennem flere århundreder har bevæget sig inden for et tankesystem, som
umiddelbart forekommer forrykt.
................Digteren Ole Sarvig udtalte i et interview i anledning af
bogen Salmer og begyndelser til 1980'erne, at han havde meldt sig ud af
folkekirken allerede som 17-årig, angiveligt af respekt for kristendommen
(en respekt han ikke kunne få øje på inden for institutionen). Jeg tvivler
ikke desto mindre på, om han derved slipper fri af Villy Sørensens anklage
for at bevæge sig inden for et tankesystem, der forekommer forrykt. Sarvig
er i alt fald, hvad man må kalde klart kristologisk i disse meditativt
følsomme tekster.
Nu er det måske ikke så interessant, men det leder frem til et spørgsmål,
der er alvorligt nok: Hvad skal vi mene om den arv, vi har med os fra de
århundreder, hvor åndslivet helt klart har udfoldet sig inden for grænserne
af et traditionelt kristent/ kirkeligt forestillingsunivers?
Man kan vel undskylde de meget fjerne tiders kunstnere med, at de ganske
enkelt var pryglet til at tjene en uhellig alliance af glubske paver og
ryggesløse fyrster, der, hvis ikke de kunne blive enige om andet, i alt fald
altid kunne finde fælles fodslag, når det gjaldt om at fastholde den
ideologiske indretning af verden og holde deres undersåtter i åndeligt
jerngreb.
Nu fremgår det ikke af Villy Sørensens udtalelse, hvornår han vil sætte
begyndelsen til de flere århundreder, hvor vi har bevæget os inden for et
tankesystem, der forekommer forrykt. Der kan dog dårligt være tale om mindre
end to, hvorved vi er tilbage ved den franske revolution, hvor det lykkedes
i ét hug at bryde såvel fyrstens som kirkens magt
- Ludvig den XVI mistede hovedet under guillotinen, og fornuftens nøgne
sandhed blev hyldet i Notre Dame som den nye tids religion i skikkelse af en
lige så nøgen skøge.

Men det kan for så vidt også være renæssancen og humanismens fødsel, han har
haft i tankerne. Det var samtidig med, at det gamle ptolemæiske
verdensbillede brød sammen og blev afløst af det kopernikanske til stor
forbitrelse for den katolske kirkeinstitution, der så sit ideologiske
eneherredømme udfordret og siden smuldre.
Men hvad så med Dantes Den guddommelige komedie fra begyndelsen 1300-tallet?
Trods sin skønhed er dens forestillingsverden noget af det virkelig
teologisk forrykte set med nutidens øjne. Eller hvordan vil han vurdere
Mathias Grünewalds alter i Isenheim? Eller for den sags skyld Michelangelos
og Leonardo da Vincis værker? Og hvad vil han stille op med William
Shakespeare og Johan Sebastian Bach, når vi kommer på den anden side af
renæssancen? Til gengæld har han sikkert ikke brudt sig om John Milton og
hans Paradise Lod. Og principielt næppe heller om Joseph Haydn, da vi som
sagt må regne flere århundreder til minimum to. Haydn dør i 1809. Så sent
som i 1792, hvor den franske revolution allerede har været i gang i tre år,
komponerer han sit oratorium Skabelsen. Det må, forekommer det mig, derfor
nødvendigvis rubriceres under forrykte værker skrevet mod bedre vidende. Men
hvis Villy Sørensen ville dét, så har vi øjensynlig ikke haft samme
oplevelse med det. For hvis jeg endelig skulle nævne et
overbevisende »argument« for det gamle verdensbillede, er det sekvensen,
hvor Haydn lader gud udtale sit højtidstyste Bliv lys! og der bliver lys, i
toner, der står som kaskader af stråle- bundter germem øregangen, så man
snapper efter vejret. Det sker rent faktisk i dette øjeblik. Som om man i ly
af Haydns nodepapir kan foretage en tidsrejse og blive vidne til, hvordan
gud i ensom majestæt ud af urdybets mørke sætter tiden i gang og lader
verden blive til. Det er så gribende, at det giver gåsehud. Sådan må det
være sket. Det forklarer skønheden i skaberværket. Det er ganske vist. "

Grosbøll lider under det moderne menneskes tvivl på det overnaturlige. Alt
kan tilsyneladende gives "videnskabelige forklaringer", men der er store
tanker som ligesom rækker ud over alt "det naturlige" og sætter tvivl hos
præsten Grosbøll og får os andre til at skælve ind imellem.

Grosbølls faste holdepunkt er denne Jesus, som han ikke kan komme udenom i
sine tanker. Er han kun et menneske? Han står imellem ærefrygt, tro og
vantro og er derfor en eksponent for det moderne menneske han er præst for.

Jeg så at han nu længtes efter at holde gudstjeneste med menigheden. Mon der
er plads til ham? Ingen tør tage ansvaret for at sætte ham tilbage. Der er
for store kirkepolitiske signaler på spil.

Hilsen

jens

Hilsen
Jens

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 16-04-05 21:56

Harald Mossige wrote:
> "5 Kokkehuer" <bøbøbø@blablabla.dk> wrote in message
>
> Og så var det relevansen til kristendom, kukhue.

Er det BW der leger mesterkok :)
/ Thomas

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-04-05 23:07

"Thomas Jacobsen" skrev

[ ... ]

> Er det BW der leger mesterkok :)
> / Thomas

Nej, nej ... jeg kender vedkommende ... (og nu ved jeg ikke om jeg skal
smile eller græde) ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-04-05 02:11

Jesus-loves-you wrote:
> "Thomas Jacobsen" skrev
>
> [ ... ]

> Nej, nej ... jeg kender vedkommende ... (og nu ved jeg ikke om jeg skal
> smile eller græde) ...

Der er i hvert fald eet eller andet med "tonen" (de mange på hinanden
følgende udråb), som virker temmelig genkendeligt?

Jeg forstår til stadighed ikke at det åbenbart skal være så svært at
sige sin ærlige mening i eget navn...Det aspirer jo nærmest til
netudløste MPD-psykoser, når folk herinde åbenbart skriver under flere
"nicks" på een gang? Hvorfor disse unødige besværligheder for et
letgennemskueligt maskespil?

Er det ikke nok at være een selv, når man debatterer?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-04-05 22:00

"Anders Peter Johnsen" skrev

[ ... ]

> [...]
> letgennemskueligt maskespil?
>
> Er det ikke nok at være een selv, når man debatterer?

Arh ... du misforstod mit ordvalg.

"De fem kokkehuer" er IKKE mig.
(jeg kender blot personen)

Jeg skriver *altid* ved mit sande navn ...

-

Dog er der en enkelt "undtagelse":

Name: Stefan <no-spam@no-spam.dk>
Date: 21. marts 2005 CET 20:12 (DK-sommertid 2005)
Subject: Hvorfor ville Jesus tilgive sine bødler ?

Forklaringen herpå er meget enkel:

Jeg havde besøg af en ven, Stefan, og han spurgte mig: "Hvorfor ville Jesus
tilgive sine bødler ?"

Jeg foreslog ham, at han spurgte på news:dk.livssyn.kristendom og det syntes
han var en god ide, men da han ikke selv havde internet-adgang, tilbød jeg
ham at sende spørgsmålet via min internet-udbyder.

Noget tilsvarende har fx. Jens Erik (Lyrik) gjort overfor mig og andre.

Men, men, men ...

Jeg fortalte Stefan, at det nok ville være uheldigt, dersom andre forbandt
ham med mig pga. min skøre facon på newsgrupper, kill-filter osv ...

Vi besluttede derfor at oprette hans eget alias-navn, som han jo så en dag
kan benytte, dersom han selv får etableret internet-adgang.

Jeg lod hans indlæg registrere i min interne bogføring; idet meddelsen jo
faktisk var udgået fra mit hjem, se fil 3681 i informationsfilerne. Sidste
opdatering ...
3904 news:tWy7e.112614$Vf.4178046@news000.worldonline.dk

-

For øvrigt blev Stefan meget *skuffet* over de mange ligegyldige
og uvedkommende indlæg ...

File-number: 3949