Talmuds bedrageri
Fra : Lyrik

Dato : 09-04-05 23:12

Cyril skrev:
"Torahen (loven) er kun de store træk og man har så tolkningerne at holde
sig til.

De gamle jøder har naturligvis aldrig taget "et øje for et øje" rent
fysisk. Især at udtrykket på hebraisk siger egentligt: et øje er værd et
øje... altså ikke at der skal "tages" et øje, men et øjes værdi mod et
øjes værdi."<citat slut>

Dette står i grel modsætning til Toraens -5.Mose 19:
v21 Vis ingen barmhjertighed! Liv for liv, øje for øje, tand for tand, hånd
for hånd, fod for fod!

Loven er klar og konsekvent og stammer fra Gud. Ingen må lægge noget til
eller trække fra denne lov hvis man har indgået aftale om at holde den.Det
havde jøderne sværget at gøre.
Det kan man vist ikke være uenig om. For gør man det kan man gøre præcist
hvad der passer en og sætte Guds lov ud af kraft.

Sjovt nok var det denne Talmuds mundtlige tradition som satte Guds lov ud af
kraft som Jesus klandrede farisæerne for, og med rette. Her fremgår tydeligt
konsekvensen af at manipulationen Mat 15:

v3 Men han svarede dem: »Hvorfor overtræder I selv Guds bud for jeres
overleverings(Talmuds red.) skyld? v4 For Gud har sagt: >Ær din far og din
mor!< og: >Den, der forbander sin far eller sin mor, skal lide døden.< v5
Men I siger: Hvis nogen siger til sin far eller sin mor: Det, du skulle have
haft som hjælp af mig, skal være tempelgave! v6 så behøver han ikke at ære
sin far. I har sat Guds ord ud af kraft af hensyn til jeres overlevering. v7
Hyklere! Esajas profeterede rigtigt om jer, da han sagde:
v8 Dette folk ærer mig med læberne,
men deres hjerte er langt borte fra mig,
v9 forgæves dyrker de mig,
for det, de lærer, er menneskebud.«

Det de overholder i Talmud er ikke Guds bud. Det er deres egne selvopfundne
menneskebud!
Den som konverterer til denne farisæisme skal være klar over at det er
berømte rabier han tjener,- ikke Gud!

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-04-05 10:31

Lyrik skrev i 42585326$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk

[ ... ]
> Det de overholder i Talmud er ikke Guds bud. Det er deres egne
> selvopfundne menneskebud!
> Den som konverterer til denne farisæisme skal være klar over at det er
> berømte rabier han tjener,- ikke Gud!

he he - her er der da noget vi ikke kan være uenige om Jens Erik

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-04-05 14:34

"Andreas Falck" <bse32568@vip.cybercity.invalid> wrote in message
> Lyrik skrev i 42585326$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk
>
> [ ... ]
>
> he he - her er der da noget vi ikke kan være uenige om Jens Erik

Berømte rabier er da ikke det værste, man kan tjene, - og så har de virkelig
eksisteret.

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-04-05 15:57

Knud Larsen skrev i 425a7ce3$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk

[ ... ]

> Berømte rabier er da ikke det værste, man kan tjene, - og så har de
> virkelig eksisteret.

Har de? Det er vel ikke andet end opspind som så meget andet når det drejer
sig om jøder.

Fra : Cyril Malka

Dato : 11-04-05 14:43

On Mon, 11 Apr 2005 15:34:12 +0200
"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Berømte rabier er da ikke det værste, man kan tjene, - og så har de
> virkelig eksisteret.

Man tjener ikke en rabbi. Man lærer af dem.

Men ja, de har den fordel at have eksisteret

--

Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org

Fra : Cyril Malka

Dato : 11-04-05 20:15

On Mon, 11 Apr 2005 19:16:31 +0200

> I know, - men det var ordbrugen i indlægget, jeg svarede på.

Ha, okay... Nu er jeg med.

Sorry.