Møglove!
Fra : Lyrik

Dato : 07-04-05 22:37

Ezekiel 20 beskriver dem rammende:

v23 Derfor løftede jeg min hånd i ørkenen og svor, at jeg ville sprede dem
blandt folkene og strø dem ud i landene, v24 fordi de ikke havde holdt mine
bud, men havde forkastet mine love og vanhelliget mine sabbatter; deres øjne
hang ved fædrenes møgguder. v25 Så gav jeg dem love, som ikke var gode, og
bud, som de ikke kunne bevare livet ved; v26 jeg gjorde dem urene ved deres
gaver, når de ofrede alt det, der kom først ud af moderlivet. Så kunne jeg
slå dem med rædsel, for at de skulle forstå, at jeg er Herren.

Han syntes så lidt om dem at de love han gav dem var fordrejede således at
de havde en indbygget overtrædelse når de blev overholdt. Kort sagt Møglove!
Eller med Guds egne ord:"v25 Så gav jeg dem love, som ikke var gode, og
bud, som de ikke kunne bevare livet ved"!

Man kan selvfølgelig ikke være uenig med Guds egen vurdering af de love han
gav "Moselovserne".
Men blot konstatere at det var love som ikke var gode og som man intet
opnåede ved!

Ny lov!
Heldigvis havde Jesus den med i bagagen!

Hilsen
jens