Message to Muslim World
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 06-04-05 11:45

DADDY-Break:
(2005-04-06, CET 12:02):
- " ... (OUTPUT text) ... "

Input andagtstekst from www.ucb.dk

=== citat start ===

Onsdag 6. april (2005, red.)

Den kritiske holdnings pris

"Mirjam ... talte mod Moses ... Det hørte Herren !"
(4.Mos.12:1-2)

I 4.Mosebog læser vi, at Mirjam bliver ramt af spedalskhed. Hvorfor ? Fordi
hun kritiserede sin bror Moses. Tror du stadig, at dine kritiske
bemærkninger ikke har konsekvens ? Måske er du vokset op i en familie, der
altid gjorde grin med andres skavanker. Måske hører du det samme i din tone
overfor dine børn ? Du kan ikke nyde det gode i livet, fordi du altid har
lært at inspicere, vurdere og tage stilling (ofte i en negativ retning).

Tænk over denne definition af destruktiv kritik: "At holde fast på
opfattede fejl ved andre - uden hensyn til deres positive sider." Læg mærke
til ordet "opfattede"! Det er ikke nødvendigvis rigtigt, men blot din
opfattelse! Der er måske omstændigheder, du ikke kender til.

Tænk nu over ordene "holde fast"! Vi går gennem livet og siger: "det er
forkert", og "sådan ville jeg aldrig gøre." "Men jeg er en analytisk person.
Sådan har Gud skabt mig," siger du. Problemerne opstår, når du holder fast
ved en overbevisning og ikke vil ændre mening. Men hvordan hjælper man andre
uden at holde fast i en opfattelse? Det gør man ved at fokusere på sidste
del af sætningen: "hensyn til deres positive sider." Det er ikke forkert at
holde fast ved en fejl, forudsat at du vil bede og søge en løsning hos Gud.
Er det så i orden at involvere en tredje part? Kun hvis du kan ende samtalen
med: "Nu beder vi over det og ser, hvad vi kan gøre for at hjælpe med at
løse problemet."

=== citat slut ====

Hvad nytter det, at håne og spotte Bogens-folk (jøder og kristne) ?

"Hvis I virkelig opfylder den konge-
lige lov, som efter skriften lyder:
"Du skal elske din næste som dig
selv," handler I ret;
men hvis I viser *personsanseelse*,
begår I synd og stemples af loven
som overtrædere.
Thi den, der holder hele loven, men
blot på ét punkt snubler, er blevet
skyldig i alle.
Thi Han, som sagde: "Du må ikke
bedrive hor," har også sagt: "Du
må ikke slå ihjel." Dersom du da ikke
bedriver hor, men slår ihjel, er du
dog blevet overtræder af loven.
(Jak.2,8-11)

Dommen° er ubarmhjertig mod den,
der ikke har øvet barmhjertighed ...
(Jak.2,13)

Min ven: Lad dig forvandle af Gud. Se ...
3794 news:kBe4e.109501$Vf.4162358@news000.worldonline.dk

Giv Ham plads i dit hjerte ...

Heaven-Break:
(2005-04-06, CET 12:42)
- "Amen."

With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Vidal

Dato : 06-04-05 12:09

Jesus-loves-you wrote:

> [...]
altid har
> lært at inspicere, vurdere og tage stilling (ofte i en negativ

Er det også din mening, at sygdom er Guds straf over
dem, han ikke kan lide?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 06-04-05 13:47

"Vidal" skrev

> Er det også din mening, at sygdom er Guds straf over
> dem, han ikke kan lide?

Øh ... tillad mig lige at kommentere mit indlæg:

Der var tale om et citat, som skulle viderebringes til den muslimske verden,
og tekst-gengivelsen skal derfor *primært* forstås i denne sammenhæng.

Mange muslimer er opdraget til at tænke i *ære- og skam-begreber*; dvs. at
de "finder" deres identitet udfra hvad andre fx. naboen tænker om dem. Det
gør vi danskere - for øvrigt - også, desværre. Tag nu fx. den negative
Janteloven.

Hvilke *konsekvenser* kan dette få for alle dem, der IKKE helt kan leve op
til standart-kravene ?

Bliver der sået bitterhed i deres hjerter og dermed aggression rettet mod
den eksisterende samfundsorden ?

Og dersom denne aggression IKKE er tilladt (fx. pga. religiøs
overbevisning); kan det da tænkes, at aggressionen kommer ud gennem
sidebenene (de såkaldte syndebukke, fx. jøderne) ?

Ja, det tror jeg faktisk!

Så burde vi i grunden ikke gribe fat om ukrudtsplantens rod og hive den op,
*førend* den sår al for megen bitterhed i folks hjerter ?

I modsætning til den islamiske kultur skelner Kristendommen mellem personen
og personens-handlinger.

Dét, vi mennesker gør, kan være forkert (og skal i de grove tilfælde - om
nødvendigt - fordømmes) - men selve personen, vedkommendes *identitet*
ELSKER Gud (ifølge Kristendommen, se fx.
http://www.fathersloveletter.com/flltextenglish.html
or ...
http://www.fathersloveletter.com/flllanguages.html
or ...
http://fathersloveletter.com/Arabic/
or ...
http://fathersloveletter.com/Farsi/
).

På tilsvarende vis bør vi mennesker også lære at elske vores børn og
medmennesker og give dem en såkaldt *positiv* identifikation, og således
IKKE fastholde dem i en art skyldner/gæld-trældom ...

-

Tilbage til dit spørgsmål:

> Er det også din mening, at sygdom er Guds straf over
> dem, han ikke kan lide?

Min personlige mening er nok ikke så vigtig i denne sammenhæng, for jeg kan
jo have taget fejl ...

Det afgørende er: Hvad siger Bibelen ?

I det *konkrete* tilfælde med Moses' søster Mirjam, blev hun faktisk
straffet med spedalskhed (ifølge GT's 4.Mosebog).

Dermed IKKE sagt, at *al* sygdom skyldes synd (ihukom fx. Job).

Med venlig hilsen,
File-number: 3821

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 06-04-05 14:08

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> http://www.fathersloveletter.com/flltextenglish.html

DADDY-Break:
(2005-04-06, CET 14:58)
- " ... (OUTPUT text) ... "

Father's love letter:
=== citat start ===

My Child.

You may not know me, but I know everything about you.
Psalm 139:1

I know when you sit down and when you rise up.
Psalm 139:2

I am familiar with all your ways.
Psalm 139:3

Even the very hairs on your head are numbered.
Matthew 10:29-31

For you were made in my image.
Genesis 1:27

In me you live and move and have your being.
Acts 17:28

For you are my offspring.
Acts 17:28

I knew you even before you were conceived.
Jeremiah 1:4-5

I chose you when I planned creation.
Ephesians 1:11-12

You were not a mistake, for all your days are written in my book.
Psalm 139:15-16

I determined the exact time of your birth and where you would live.
Acts 17:26

You are fearfully and wonderfully made.
Psalm 139:14

I knit you together in your mother's womb.
Psalm 139:13

And brought you forth on the day you were born.
Psalm 71:6

I have been misrepresented by those who don't know me.
John 8:41-44

I am not distant and angry, but am the complete expression of love.
1 John 4:16

And it is my desire to lavish my love on you.
1 John 3:1

Simply because you are my child and I am your Father.
1 John 3:1

I offer you more than your earthly father ever could.
Matthew 7:11

For I am the perfect father.
Matthew 5:48

Every good gift that you receive comes from my hand.
James 1:17

For I am your provider and I meet all your needs.
Matthew 6:31-33

My plan for your future has always been filled with hope.
Jeremiah 29:11

Because I love you with an everlasting love.
Jeremiah 31:3

My thoughts toward you are countless as the sand on the seashore...
Psalms 139:17-18

And I rejoice over you with singing.
Zephaniah 3:17

I will never stop doing good to you.
Jeremiah 32:40

For you are my treasured possession.
Exodus 19:5

I desire to establish you with all my heart and all my soul.
Jeremiah 32:41

And I want to show you great and marvelous things.
Jeremiah 33:3

If you seek me with all your heart, you will find me.
Deuteronomy 4:29

Delight in me and I will give you the desires of your heart.
Psalm 37:4

For it is I who gave you those desires.
Philippians 2:13

I am able to do more for you than you could possibly imagine.
Ephesians 3:20

For I am your greatest encourager.
2 Thessalonians 2:16-17

I am also the Father who comforts you in all your troubles.
2 Corinthians 1:3-4

When you are brokenhearted, I am close to you.
Psalm 34:18

As a shepherd carries a lamb, I have carried you close to my heart.
Isaiah 40:11

One day I will wipe away every tear from your eyes.
Revelation 21:3-4

And I'll take away all the pain you have suffered on this earth.
Revelation 21:3-4

I am your Father, and I love you even as I love my son, Jesus.
John 17:23

For in Jesus, my love for you is revealed.
John 17:26

He is the exact representation of my being.
Hebrews 1:3

He came to demonstrate that I am for you, not against you.
Romans 8:31

And to tell you that I am not counting your sins.
2 Corinthians 5:18-19

Jesus died so that you and I could be reconciled.
2 Corinthians 5:18-19

His death was the ultimate expression of my love for you.
1 John 4:10

I gave up everything I loved that I might gain your love.
Romans 8:31-32

If you receive the gift of my son Jesus, you receive me.
1 John 2:23

And nothing will ever separate you from my love again.
Romans 8:38-39

Come home and I'll throw the biggest party heaven has ever seen.
Luke 15:7

I have always been Father, and will always be Father.
Ephesians 3:14-15

My question is.Will you be my child?.
John 1:12-13

I am waiting for you.
Luke 15:11-32

Love, Your Dad. Almighty God

=== citat slut ====

File-number: 3822

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 06-04-05 14:17

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> http://www.fathersloveletter.com/flltextenglish.html

DADDY-Break:
(2005-04-06, CET 14:58)
- " ... (OUTPUT text) ... "

DK-version:
http://fathersloveletter.com/Danish/textdanish.html

Fars kærlighedsbrev:
=== citat start ===

Mit Barn.

Du kender mig måske ikke, men jeg ved alt om dig ...
Salme 139:1

Jeg ved når du sidder og når du står op ...
Salme 139:2

Jeg kender alle dine veje ...
Salme 139:3

Selv hvert et hår på dit hoved er talt ...
Matthæusevangeliet 10:29-31

For du blev skabt i mit billede ...
1. Mosebog 1:27

I mig lever du, bevæger dig og er til ...
Apostlenes Gerninger 17:28

For du er mit afkom ...
Apostlenes Gerninger 17:28

Jeg kendte dig, selv før du blev undfanget ...
Jeremias' Bog 1:4-5

Jeg valgte dig da jeg planlagde skabelsen ...
Efeserbrevet 1:11-12

Du var ikke en fejl, for alle dine dage er optegnet i min bog ...
Salme 139:15-16

Jeg bestemte det præcise tidspunkt for din fødsel og hvor du skulle bo ...
Apostlenes Gerninger 17:26

Du er underfuldt skabt ...
Salme 139:14

Jeg vævede dig i din mors liv ...
Salme 139:13

Jeg bragte dig til verden, den dag du blev født ...
Salme 71:6

Dem, som ikke kender mig, har tegnet forkerte billeder af mig ...
Johannesevangeliet 8:41-44

Jeg er ikke fjern og vred, men er det fuldendte udtryk for kærlighed ...
1. Johannesbrev 4:16

Det er mit ønske at overøse dig med min kærlighed, bare fordi du er mit barn
og jeg er din far ...
1. Johannesbrev 3:1

Jeg kan give dig mere end din jordiske far nogensinde kunne ...
Matthæusevangeliet 7:11

For jeg er den fuldkomne far ...
Mattæusevangeliet 5:48

Hver en god gave, som du får, kommer fra min hånd ...
Jakobsbrevet 1:17

For jeg er din forsørger og jeg mætter alle dine behov ...
Matthæusevangeliet 6:31-33

Min plan for din fremtid har altid været fyldt med håb ...
Jeremias' Bog 29:11

Fordi jeg elsker dig med en evig kærlighed ...
Jeremias' Bog 31:3

Mine tanker om dig er uden tal, ligesom sandet på stranden ...
Salme 139:17-18

Og jeg fryder mig over dig med sang ...
Sefanias' Bog 3:17

Jeg vil aldrig holde op med at gøre godt imod dig ...
Jeremias' Bog 32:40

For du er min dyrebare ejendom ...
2. Mosebog 19:5

Jeg ønsker at etablere dig af hele mit hjerte og hele mine sjæl ...
Jeremias' Bog 32:41

Og jeg vil vise dig store og underfulde ting ...
Jeremias' Bog 33:3

Hvis du søger mig af hele dit hjerte, skal du finde mig ...
5. Mosebog 4:29

Glæd dig i mig og jeg vil give dig hvad dit hjerte ønsker ...
Salme 37:4

For det var mig, der gav dig de ønsker ...
Filipperbrevet 2:13

Jeg formår at gøre mere for dig end du overhovedet kan forestille dig ...
Efeserbrevet 3:20

For jeg er din største opmuntrer ...
2. Thessalonikerbrev 2:16-17

Jeg er også den Far, der trøster dig i alle dine trængsler ...
2. Korintherbrev 1:3-4

Når dit hjerte er knust, er jeg nær ved dig ...
Salme 34:19

Som en hyrde bærer et lam, har jeg båret dig tæt ved mit hjerte ...
Esajas' Bog 40:11

En dag vil jeg tørre hver en tåre fra dine øjne og tage al smerten væk,
som du har lidt på denne jord ...
Johannes' Åbenbaring 21:3-4

Jeg er din Far, og jeg elsker dig ligesom jeg elsker min søn, Jesus ...
Johannesevangeliet 17:23

For i Jesus er min kærlighed til dig åbenbaret ...
Johannesevangeliet 17:26

Han er det præcise billede af hvem jeg er ...
Hebræerbrevet 1:3

Han kom for at vise at jeg er for dig, ikke imod dig ...
Romerbrevet 8:31

Og for at fortælle dig at jeg ikke tæller dine synder ...
2. Korintherbrev 5:18-19

Jesus døde så at du og jeg kunne blive forligt med hinanden ...
2. Korintherbrev 5:18-19

Hans død var det ultimative udtryk for min kærlighed til dig ...
1. Johannesbrev 4:10

Jeg gav afkald på alt dét jeg elskede, så jeg kunne vinde din kærlighed ...
Romerbrevet 8:31-32

Hvis du tager imod gaven i min søn Jesus, tager du imod mig ...
1. Johannesbrev 2:23

Og intet vil nogensinde skille dig fra min kærlighed igen ...
Romerbrevet 8:38-39

Kom hjem og jeg vil holde den største fest, himlen nogensinde har set ...
Lukasevangeliet 15:7

Jeg har altid været Far, og vil altid være Far ...
Efeserbrevet 3:14-15

Mit spørgsmål er.. Vil du være mit barn? ...
Johannesevangeliet 1:12-13

Jeg venter på dig ...
Lukasevangeliet 15:11-32

Kærlig Hilsen din Far Den Almægtige Gud