Paven er død, og - -
Fra : Harald Mossige

Dato : 03-04-05 22:00

Paven er død, og så skal mammon ha sitt.

Den uken begravelsen varer vil være en - , folkefest?, pilgrimsamling!.
Masse mennesker skal reise til guds residens her på jorden, og de skal bruke
masse penger.

Akkuratt den siden har pavekirken mer en tusen års erfaring i å utnytte
økonomisk. Denne gangen blir det ved hjelp av moderne markedsføring via
radio og fjernsyn. Hva blir prisen for TV-rettighetene?

Masse mennesker skal overnatte, de skal ha både mat og drikke, og de skal ha
"spessielle tenester". Mennesker skal transporteres, og der skal betales
inngangspenger til museer og spessielle "theaterforestillinger."

Og så skal der selges masser av spinnoff-efekter. Siden avlatshandelen ikke
er "rehabilitert", blir andre varianter benyttet. Dre skal selgast tonnevis
av rosenkranser og krusefikser, - made in Muhamedania og Kina. Trass alt,
der har vert lang forberedelsestid.

Noe av fortenesten skal reinvesteres i neste (sirkus)forestilling,
innsetting av ny pave. Økonomisk sett, den nye paven bør ikke sitte så lenge
som sist pave.

Gud har vist omtanke for mammon også da han innstiftet pavekirken. Er det
mulig å tenke seg et kirkesamfun uten stor verdslig økonomisk interesse?

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-04-05 21:09

Harald Mossige skrev i 42504b42@news.wineasy.se

> Gud har vist omtanke for mammon også da han innstiftet pavekirken.

Mon ikke det nærmere er kejser Konstantin der har indstiftet pavekirken

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-04-05 21:10

Harald Mossige skrev i 42504b42@news.wineasy.se

> Paven er død

Men derfor kunne du vel godt stille uret i din PC, så den viser korrekt tid

Fra : Brahmamurti

Dato : 04-04-05 12:41

Da jeg læste dit indlæg, kom jeg til at tænke på følgende skriftsted.
Jeg lader citatet tale:

v21 Jesus sagde til ham: »Vil du være fuldkommen, så gå hen og sælg,
hvad du ejer, og giv det til de fattige, så vil du have en skat i
himlene. Og kom så og følg mig!«