Paven er død
Fra : Mr. D

Dato : 01-04-05 20:25

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 01-04-05 20:47

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> mælte sligt:
[slemme mand - man bør ikke sende tomme indlæg]

Mogens Kall har allerede været ude med nyheden
(<Dxg3e.109051$Vf.4158163@news000.worldonline.dk>), og CNN rapporterede
da også nogenlunde samtidig, at visse italienske medier og Reuters
rapporterede, at paven var død, men det blev sidenhen benægtet af andre
italienske medier og benægtes i skrivende stund også af Vatikanet selv,
omend det næppe kan vare længe endnu.

/Rasmus
--
"All seems infected that th' infected spy,
As all looks yellow to the jaundic'd eye."

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-04-05 13:43

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

> [...]
> rapporterede, at paven var død, men det blev sidenhen benægtet af andre
> italienske medier og benægtes i skrivende stund også af Vatikanet selv,

Øh ... jeg var vist lidt for hurtig på "aftrækkeren" ...

Hva' ... er det forresten dig, som foregiver at være Brahmamurti ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 02-04-05 14:02

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> mælte sligt:
>"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev:

>Øh ... jeg var vist lidt for hurtig på "aftrækkeren" ...

Det er også noget rod, at italienske medier melder, at han er død, når
han ikke er det.

>Hva' ... er det forresten dig, som foregiver at være Brahmamurti ?

Hvad? Nej, det kan jeg godt nok love dig for, det ikke er. Jeg har ikke
noget med Maitreya eller den slags at gøre. Altså, fred med det og
alting, men det er ikke lige min kop religion ;)

/Rasmus
--
"Og mormonerne?
Fæle polyteister!

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-04-05 14:45

Rasmus Underbjerg Pinnerup skrev i
eq5t415qdeen9njqpl3q6rjq1jbqm50okh@4ax.com

> Hvad? Nej, det kan jeg godt nok love dig for, det ikke er. Jeg har
> ikke noget med Maitreya eller den slags at gøre. Altså, fred med det
> og alting, men det er ikke lige min kop religion ;)

Årh ... lad du bare være. Den passer da fint ind i dit
synkretistiskakademiske religionsvidenskabsvirvar

Forskelle på IP-numre og NNTP-hosting plejer ikke at afholde folk her i
gruppen i at fremføre personsammenfald LOL
http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-04-05 17:42

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

[ ... ]
> Det er også noget rod, at italienske medier melder, at han er død, når
> han ikke er det.

Jeg har lige hørt fra en, at Paven i går skulle have haft et hjertestop men
blev genoplivet. Men der går jo så mange rygter. Dog - hvis der er noget om
snakken - har jeg en lille bøn: Lad dog manden få fred i Jesu navn.

> Hvad? Nej, det kan jeg godt nok love dig for, det ikke er. Jeg har ikke
> noget med Maitreya eller den slags at gøre. Altså, fred med det og
> alting, men det er ikke lige min kop religion ;)

Okay ... jeg tager dit ord for gode varer ...

File-number: 3766

Fra : Mr. D

Dato : 02-04-05 17:46

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
> [...]
> om
> snakken - har jeg en lille bøn: Lad dog manden få fred i Jesu navn.

De sagde det i TV fra Rom lige nu. Så vi var ikke helt forkerte på den. Man
skal vel være død, før man kan genoplives?

> Okay ... jeg tager dit ord for gode varer ...

Ikke for at sætte lus i skindpelsen, men jeg tror personligt, at Rasmus og
Brahmutter er én og samme person

Mr. D

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-04-05 18:14

"Mr. D" skrev

> De sagde det i TV fra Rom lige nu. Så vi var ikke helt forkerte på den.
> Man skal vel være død, før man kan genoplives?

Det er vel ikke så afgørende, om vi har ret i denne sag eller ej.

Det afgørende - for mig at se - er, at ...

Ja *hvad*, Far ?

DADDY:
(2005-04-02, CET 19:11)
- "Tænk dig om."

Øh ... jeg er fuldstændig *blank* i knolden ... mig vil hilse på min "nabo"
(see file 3768), FARMAND ...

> Ikke for at sætte lus i skindpelsen, men jeg tror personligt, at Rasmus og
> Brahmutter er én og samme person

Tænk ... det siger du ikke ...

[...]
File-number: 3769

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-04-05 18:24

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> [...]
> (2005-04-02, CET 19:11)
> - "Tænk dig om."
>
> Øh ... jeg er fuldstændig *blank* i knolden ... mig vil hilse på min

Men hvorfor sendte de på 0,33 GHz i stedet for 1,420405 GHz, tænkte jeg. Da
skete der følgende:

Un-identified voice came:
(2005-04-02, CET 19:20:0x)
- "Det ville afsløre mig."

Believe it or not.

File-number: 3770

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-04-05 19:07

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... Liv-2 ... ]
> Men hvorfor sendte de på 0,33 GHz i stedet for 1,420405 GHz, tænkte jeg.
> Da skete der følgende:
>
> Un-identified voice came:
> (2005-04-02, CET 19:20:0x)
> - "Det ville afsløre mig."

Men hvorfor giver I jer ikke åbenlyst til kende, tænkte jeg. Da fik jeg
følgende svar:

The same un-identified voice:
(2005-04-02, CET 20:02:2x-6)
- "Det får du at vide senere."

Hmm ... æv!

File-number: 3771

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-04-05 19:40

"Jesus-loves-you" skrev

> [ ... Liv-2 ... ]
> Men hvorfor giver I jer ikke åbenlyst til kende, tænkte jeg. Da fik jeg
> [...]

Hmm ... internal searchstring on:

3654 news:HmaZd.104495$Vf.3998674@news000.worldonline.dk

> Date: 30. september 2002 CET 14:29 (DK-wintertime 2004/2005)
[ ... ]
[ ... ]

Date: 1. december 2003 CET 16:35 (DK sommertime 2005)
Subject: Re: hvad siger bibelen om ufoer?
0878 news:hjIyb.49927$jf4.2691959@news000.worldonline.dk

> A voice came (2304 - ?):
> (2003-11-30, CET 17:15)
> - "I WANT JUSTICE - NO MATTER THAT !!!"

Break ...

TV2 Saturday 2. april 2005, CET 20:35
movie: Independence Day

Searchstring: The truth

Program on.

[...]
File-number: 3772

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-04-05 20:06

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... Liv-2 ... ]

> TV2 Saturday 2. april 2005, CET 20:35
> movie: Independence Day
>
> Searchstring: The truth

CET 21:03:57

[...]
File-number: 3773

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-04-05 22:27

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... Liv-2 ... ]

> CET 21:03:57

Internal output-string from 21:03:57-mirror:

- "Look - Jeg tror ikke, de er fløjet
90 milliarder lysår for at slås -

- og lave ballade."

Means:
Friend, not an enemy.

-

Paven er officielt erklæret død CET 21:37

delta 21:37 - 21:04 = 0,33

3770 news:WyA3e.109173$Vf.4159020@news000.worldonline.dk

> Men hvorfor sendte de på 0,33 GHz i stedet for 1,420405 GHz, tænkte jeg.
> Da skete der følgende:

Code identified.

-

Nekrolog

Det var i de dage da Menneskeheden stod på afgrundens kant - og nær havde
begået globalt kollektivt selvmord gennem et atomragnarok - at et menneske
stod frem - kaldet af Gud - for at tjene Ham i Hans vingård. Og han tjente
Gud efter bedste evne til gavn for Menneskeheden. Det kollektive
selvmordsvanvid blev stoppet - i tide.

Heaven-Break:
(2005-04-02, CET 23:16)
- "Amen."

Hvil i fred, min ven ...

File-number: 3774

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 03-04-05 09:57

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> [...]
> stod frem - kaldet af Gud - for at tjene Ham i Hans vingård. Og han tjente
> Gud efter bedste evne til gavn for Menneskeheden. Det kollektive

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s126 Søn Apr (2005, CET) 10.24.40

Sen reaktion fra russisk ortodokse

Den russisk ortodokse Kirke udtrykte
søndag morgen sorg over pave Johannes
Paul IIs død. Kirken udtrykte samtidig
håb om, at hans minde ville medvirke
til at "overvinde vanskelighederne"
mellem de to kirker.

Forholdet mellem paven og den russisk
patriark Alexy II var anspændt, idet
Alexy II mente, at paven havde forsøgt
at omvende de russisk ortodokse.

Reaktionen fra den russisk-ortodokse
Kirke kom da også først i dag, mens de
russiske buddhister og muslimer udtryk-
te deres deltagelse allerede i aftes.

3. apr. 07:47 (CET, red.)

=== citat slut ===

Good enought - well done, my friend ...

Til frihed har Kristus kaldet os (John.8,34-36. Ef.4,15-16) ...

Heaven-Break:
(2005-04-03, CET 10:27:0x)
- "Amen."

With kind regards,
File-number: 3776

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 04-04-05 18:56

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... Experiment no 1 irt. Life-2 (Liv-2) ... ]

jump ...

Fra : Mr. D

Dato : 02-04-05 19:16

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
> "Mr. D" skrev

> Tænk ... det siger du ikke ...

Nej, det var selvfølgelig bare for sjov - og for at sætte lus i skindpelsen

Mr. D

Fra : Vidal

Dato : 01-04-05 21:30

Fra : Poul Nielsen

Dato : 02-04-05 21:56

"Vidal" <vidal@home.dk> skrev i en meddelelse

Jo han er
MVH Poul

Fra : Vidal

Dato : 02-04-05 23:04

Poul Nielsen wrote:
> "Vidal" <vidal@home.dk> skrev i en meddelelse
>

> Jo han er

Hvis vi venter længe nok, er vi alle døde.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-04-05 08:40

> Hvis vi venter længe nok, er vi alle døde.

Ved I hvad, så vil vi altså have det sjovt sammen,
i stedet for alle disse debatter. Til den tid er det jo
ikke nødvendigt at debattere længere, da vil vi
alle se tingene, som de virkelig er.

Mvh.Bodil.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 02-04-05 21:07

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> mælte sligt:

Så har Vatikanet meddelt, at han virkelig er død. 21:37 skulle han være
gået bort, om jeg fik rigtig fat i det.

/Rasmus
--
"Oh yeah. Well, Peter Griffin is no loser. When I'm through with our
schools, our students will be so smart they will be able to program

Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-05 06:29

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*gmail.com> wrote:

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> mælte sligt:

> Så har Vatikanet meddelt, at han virkelig er død. 21:37 skulle han være
> gået bort, om jeg fik rigtig fat i det.

Og uanset hvad man så mener om hans teologisk-moralske
stokkonservatisme, var han altså den største pave siden Urban II. Især
som en pave med enorm politisk betydning, især når det drejede som om
kommunismens fald i Østeuropa.

Samtidig har han sørget for udnævnelse af et meget stort antal
kardinaler, især af ikke-italiensk herkomst. 117 kardinaler skal i følge
Deadline have stemmeret, og kun to af dem er ikke udnævnt af ham,
heriblandt den magtfulde dekan for den Hellige Troskongregation,
tidligere kendt under navnet Inkvisitionen. Joseph Ratzinger. Og det
italienske monopol på paveembedet synes brudt. Mon Romerkirken nu får en
sort afrikaner som pave, som den nigerianske kardinal? Det vil kunne
have betydning for kampen mod islam.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-04-05 06:52

"Per Rønne" wrote:

> heriblandt den magtfulde dekan for den Hellige Troskongregation,

Ah, helt så pompøst er navnet nu ikke. På dansk "Troslærekongregationen" og
på latin "Congregatio de propaganda fide". Vi render ikke og kaster mærkaten
"hellig" på hvad som helst.

> tidligere kendt under navnet Inkvisitionen.

De to institutioner har, naturligvis, intet med hinanden at gøre.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-05 07:36

Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid> wrote:

> Ah, helt så pompøst er navnet nu ikke. På dansk "Troslærekongregationen" og
> på latin "Congregatio de propaganda fide". Vi render ikke og kaster mærkaten
> "hellig" på hvad som helst.

Hedder Vatikanets bank, en af Italiens største, ikke Helligåndsbanken?

I øvrigt er det italienske navn »Congregazione per Dottrina della Fede«,
så den korrekte oversættelse må være »Trosdoktrinkongregationen«.

> De to institutioner har, naturligvis, intet med hinanden at gøre.

Store Danske Encyclopædi:
Troslærekongregationen, (lat. Congregatio pro doctrina fidei), siden 2.
Vatikankoncil (1962-65) navn på den kardinalkongregation, der vogter
over den katolske læres renhed. Den blev grundlagt 1542 under navn af
Congregatio Romanæ et Universalis Inquisitionis (lat. 'Kongregationen
for den romerske og universelle inkvisition') og kaldtes senere Sanctum
Officium 'det hellige embede'.

--
Per Erik Rønne

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 03-04-05 18:53

Scripsit Kevin Edelvang:

> Ah, helt så pompøst er navnet nu ikke. På dansk
> "Troslærekongregationen" og på latin "Congregatio de propaganda
> fide". Vi render ikke og kaster mærkaten "hellig" på hvad som
> helst.

næh - men lige den her er nu god nok:

http://www.vatican.va/holy_father/paul_vi/letters/1971/documents/hf_p-vi_let_19710716_card-seper_lt.html

Her titulerer paven Paul VI da kardinal Seper, Ratzingers forgænger:
"Praefecto S. Congregationis pro Doctrina Fidei"

Det der S. plejer da at betyde Sacro, ikke

Lars Erik Bryld

Fra : Mr. D

Dato : 02-04-05 21:23

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 02-04-05 22:02

In paradisum deducant te Angeli:
in tuo adventu suscipiant te Martyres,
et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem.
Chorus Angelorum te suscipiat
et cum Lazaro quondam paupere
æternam habeas requiem.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 02-04-05 22:18

Lars Erik Bryld wrote:

> In paradisum deducant te Angeli:
> in tuo adventu suscipiant te Martyres,
> et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem.

Ja, hvil i fred, hellige fader. Hvor saligt er det ikke at hensove på en
påskesøndag!

"Si enim credimus quod Iesus mortuus est et resurrexit ita et Deus eos qui
dormierunt per Iesum adducet cum eo."

- 1 Thess 4,14

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-04-05 09:09

Den Sun, 3 Apr 2005 07:52:28 +0200
skrev "Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> :

> De to institutioner har, naturligvis, intet med hinanden at gøre.

Når man læser noget af det Ratzinger har skrevet, kunne man tillade sig
at tvivle, dog.

Troslærekongregationen er, kan man sige, det inkvisition er blevet til i
moderne tider.

--
Venligst,

Cyril