Skal muslimer og jøder have lov at bruge d~
Fra : Andreas Falck

Dato : 01-04-05 13:56

Kristeligt Dagblad skriver i dag:
" Kirkeminister Bertel Haarder (V) vil inden sommerferien fremsætte et
vidtgående lovforslag, som giver landets muslimer og jøder mulighed for at
bruge folkekirkens bygninger til at fejre gudstjeneste. Baggrunden for
forslaget er ifølge ministeren, at Danmarks mere end 2000 folkekirker ikke
udnyttes i tilstrækkelig grad. "
http://www.kristeligt-dagblad.dk/nytomkirke/artikel:aid=248009

Vil ministeren så mon også stille forslag om at de muslimske moskeer og
jødiske synagoger skal kunne bruges af kristne til at fejre gudstjenester?
Eller er det blot endnu et misforstået integrationsflip fra politisk hold?

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 01-04-05 14:03

"Andreas Falck" <bse32568@vip.cybercity.invalid> mælte sligt:

> [...]
>Eller er det blot endnu et misforstået integrationsflip fra politisk hold?

Jeg går ud fra, at kirkens bygninger formelt tilhører staten, eftersom
kirken er en del af staten. Derfor kan staten råde over dem. Staten kan
imidlertid ikke råde over private bygninger som moskeer eller synagoger
- eller kristne frikirker, for den sags skyld - uden først at
ekspropriere dem, så det er ikke helt sammenligneligt.

/Rasmus
--
"Alt fedt tilhører Herren."

Fra : Andreas Jensen

Dato : 01-04-05 15:30

"Andreas Falck" <bse32568@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller er det blot endnu et misforstået integrationsflip fra politisk hold?

Det er nok nærmere et spørgsmål om at kigge i kalenderen.

--
Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-04-05 16:30

Andreas Jensen skrev i 424d5ae8$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> Det er nok nærmere et spørgsmål om at kigge i kalenderen.

Hvorfor tror du at jeg spurgte om moskeer og synagoger?

Men bortset fra det, er der altså mange der mener at vore kirkebygninger
sagtens kan bruges af alle mulige andre trosretninger til deres
gudstjenestebrug!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-04-05 17:06

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Men bortset fra det, er der altså mange der mener at vore kirkebygninger
> sagtens kan bruges af alle mulige andre trosretninger til deres

Der er så vidt jeg er orienteret tale om Kristelig Dagblads aprilsnar.

(De fleste aviser har een eller anden fup-historie i dagens anlending,
så man bør hellere være på vagt!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Harald Mossige

Dato : 01-04-05 18:55

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> Der er så vidt jeg er orienteret tale om Kristelig Dagblads aprilsnar.
>
> (De fleste aviser har een eller anden fup-historie i dagens anlending,
> så man bør hellere være på vagt!)

Betyr det at alle (kristne også) bør tenke selv den 1. April? - - men helst
ikke resten av året?

HM

Fra : Mr. D

Dato : 01-04-05 19:17

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> Betyr det at alle (kristne også) bør tenke selv den 1. April? - - men
> helst
> ikke resten av året?

Nej, det er en speciel dansk ting som nordmænd ikke forstår sig så meget på,
for det har noget med humor at gør. Hvert år den 1. april har alle lov til
at holde alle for nar (eller snyde alle). Heraf ordet "aprils-nar".

Nej, det er jo ikke helt sandt. Norge står faktisk for en af de bedste i
denne sørgelige tid, hvor paven ligger for døden:
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article367521.ece

Også Nyhedsudsendelser på TV og i radio, samt aviser kan på den dag finde en
rigtig god historie, som slet ikke passer i virkeligheden.

Ud over Kristelig Dagblads sjove er her nogle bud på dagens mange artikler
og lignende

Ekstra Bladet
Sidste Indiana Jones film skal indspilles i Danmark:

Berlingske Tidende
H.C. Andersen fylder slet ikke 200 år
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=558616/

Fyens Stift
H.C. Andersen fylder ikke imorgen
http://www.fyens.dk/article/465625

Claus Meyer første dansker i rummet
http://rummet.dk/a7c2774

Eller bliver det Dan?
http://underholdning.jubii.dk/?jcs=66e4ddbcb9b14c73ac046812763c2b97

ComOn
10.000 bærbare til 1 kr.
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21705

ComputerWorld
Patent overset. Nu skal du betale for dit @ i din mailadresse
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=27647

Netto er også med
Refunderer alle de halve kroner, du har betalt i dankortgebyr
http://netto.dk/internet/nettodk/info/newsletters.nsf/webnews/1?opendocument

Nature
Månen eroderer
http://www.nature.com/news/2005/050328/full/050328-10.html

Mr. D

Simon Griis

Fra : Harald Mossige

Dato : 02-04-05 00:14

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> "Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> Nej, det er en speciel dansk ting som nordmænd ikke forstår sig så meget
på,

Nå skriver vi 2. April.
Tenketvangen avsluttet.

HM

Fra : Vidal

Dato : 01-04-05 19:17

Andreas Falck wrote:
> [...]
> Eller er det blot endnu et misforstået integrationsflip fra politisk hold?

Hvis du prioriterede at onkel Villys indlæg lidt
højere, ville du være gået i vandet i min tråd,
istedet for din egen?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-04-05 20:11

Vidal skrev i 424d8fe5$0$236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

Hej onkel

> Hvis du prioriterede at onkel Villys indlæg lidt
> højere,

Jeg så desværre først din efter at jeg havde sendt mit eget indlæg

> ville du være gået i vandet i min tråd,
> istedet for din egen?

Det ville intet have ændret

Fra : Mr. D

Dato : 01-04-05 20:23

> Vidal skrev i 424d8fe5$0$236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
>
> Hej onkel

> Jeg så desværre først din efter at jeg havde sendt mit eget indlæg

> Det ville intet have ændret

Det ændrer ikke på, at jeg var den første til at afsløre løgnen, og mange
har åbenbart ikke regnet det for noget, for de er alle kommet bagefter og
begejstret råbt, at de har afsløret den

Mr. D

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-04-05 20:29

Mr. D skrev i 424d9f78$0$73798$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

[ ... ]

> Det ændrer ikke på, at jeg var den første til at afsløre løgnen, og
> mange har åbenbart ikke regnet det for noget, for de er alle kommet
> bagefter og begejstret råbt, at de har afsløret den

Du er et unicum, Simon, din høje alder medregnet

Dit kølige overblik hænger jo nok sammen med at du har giftet dig med en fra
det kolde nord

Rigtig god weekend og Guds velsignelse

Fra : Mr. D

Dato : 01-04-05 20:45

> [...]
> Dit kølige overblik hænger jo nok sammen med at du har giftet dig med en
> fra det kolde nord Rigtig god weekend og Guds velsignelse

Takker... og jeg tilgiver dig din hentydning til min alder denne ene gang...
Denne ene gang!
Fordi du så smukt opvejede bemærkningen med andet sødere klingende.

Og god weekend til dig også.

Mr. D

Simon Griis

Fra : Vidal

Dato : 01-04-05 21:29

Mr. D wrote:

> jeg var den første til at afsløre løgnen, og mange
> har åbenbart ikke regnet det for noget, for de er alle kommet bagefter og
> begejstret råbt, at de har afsløret den

Well, man skal ikke sætte sit lys under en skæppe,
(kan man overhovedet få skæpper nu om dage), men jeg
havde altså en diskret placeret som skulle have
demonstreret min 1. aprils-skarpsindighed.

Så kom ikke her!!

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-04-05 22:03

> [...]
> har åbenbart ikke regnet det for noget, for de er alle kommet bagefter og

Jeg røg på den, mens jeg læste den, men så ringende klokkerne - man regner
jo ikke med at Kristeligt Folkeblad fylder en med løgn.

Først tænkte jeg, at hvad skulle de fjorten religiøse jøder uden for
København have af interesse i at hyre en kirke (i mosaiske trossamfund siges
der at være 200 religiøse i det hele taget) , men så tænkte jeg, at det var
naturligvis for at mildne tanken om at det selvfølgelig var muslimer man
tænkte på.

Ideen er vel iøvrigt ikke dårlig? HVIS man kan få folk til at indrømme, at
det de dyrker er en "religion", som andre religioner, så ville man være nået
et langt skridt mod "integration"?

Men Allah ved bedst, og han er den største.