Muslimer og jøder i kirken
Fra : Vidal

Dato : 01-04-05 13:01

Muslimer og jøder skal kunne bruge landets folkekirker

Kirkeminister Bertel Haarder (V) ønsker bedre udnyttelse af landets
kirker

Af Else Marie Nygaard

Kirkeminister Bertel Haarder (V) vil inden sommerferien fremsætte et
vidtgående lovforslag, som giver landets muslimer og jøder mulighed
for at bruge folkekirkens bygninger til at fejre gudstjeneste.
Baggrunden for forslaget er ifølge ministeren, at Danmarks mere end
2000 folkekirker ikke udnyttes i tilstrækkelig grad.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/nytomkirke/artikel:aid=248009

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 01-04-05 13:47

On 1 Apr 2005 04:00:40 -0800, "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote:

>Kirkeminister Bertel Haarder (V) vil inden sommerferien fremsætte et
>vidtgående lovforslag, som giver landets muslimer og jøder mulighed
>for at bruge folkekirkens bygninger til at fejre gudstjeneste.

Ih, tak, men en ortodoks jøde må slet ikke gå ind i en kirke.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Mr. D

Dato : 01-04-05 14:19

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> Ih, tak, men en ortodoks jøde må slet ikke gå ind i en kirke.

Det er altså også en aprilsnar

Mr. D

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-04-05 14:26

Den Fri, 01 Apr 2005 14:47:20 +0200
skrev Britt Malka <news@foxladi.com> :

> Ih, tak, men en ortodoks jøde må slet ikke gå ind i en kirke.

Du? Skat?

Du husker hvad det er for en dag, i dag, ik'?

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - Fortæller man alt? - http://www.nytestamente.org

Fra : Britt Malka

Dato : 01-04-05 15:57

On Fri, 1 Apr 2005 15:26:07 +0200, Cyril Malka <news@nytestamente.org>
wrote:

>Du? Skat?
>
>Du husker hvad det er for en dag, i dag, ik'?

Åh, næh ... men det undrede mig ikke spor, at de evt. var så uvidende
om andre trosretninger

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-04-05 16:54

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Åh, næh ... men det undrede mig ikke spor, at de evt. var så uvidende
> om andre trosretninger

Jamen, med i ideen var at kors skulle kunne udskiftes med andre symboler, så
skulle de fleste ikke-rabiate kunne vove sig ind i huset, uden at deres gud
ville straffe dem til evig tid.