Israels jøder i fare
Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-05 13:58

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=288236

Ingen breaks hér.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/27/05)

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-03-05 14:53

"Jens Bruun" skrev
news:424aa27b$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=288236
>
> Ingen breaks hér.

Kunne du ikke være så elskværdig at citere fra dit link, således at alle
dem, inklusiv mig, der læser og skriver off-line, har mulighed for at sætte
os ind i emnet.

Dette vil også evt. gøre dit indlæg fortsat aktuelt selv den dag, websiden
er blevet ændret.

På forhånd tak ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-05 15:02

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse

> Kunne du ikke være så elskværdig at citere fra dit link, således at
> alle dem, inklusiv mig, der læser og skriver off-line, har mulighed
> for at sætte os ind i emnet.

Gerne. Kommer her:

[Citat start]

/Forsiden /Nyheder /Artikel 30. 03. 2005

Israels ambassadør i Etiopien skudt

Omstændighederne bag nedskydning af Israels ambassadør i Etiopien tyder på
et selvmordsforsøg

/ritzau/AFP - 14:24 - 30. mar. 2005

Israels ambassadør i Etiopien blev tirsdag aften fundet skudt på sit
hotelværelse i Addis Ababa, oplyser den israelske regering onsdag.

Udenrigsministeriet sagde, at det ikke syntes at have være et 'terrorist'
angreb mod Doron Grossman, selv om omstændighederne ved skyderiet ikke stod
klart.

Efterfølgende meddelte en højtstående diplomatisk kilde tæt på
efterforskningen, at ambassadøren selv havde pådraget sig sårene.

Grossman, som var ved at gøre sig klar til at forlade posten efter at være
blevet udnævnt til ambassadør i Sydafrika, blev tidligt onsdag fundet hårdt
kvæstet af skudsår i sit hjem på Hotel Hilton i den etiopiske hovedstad,
sagde ministeriet videre.

Embedsmænd fra det israelske udenrigsministerium fløj til Etiopien for så
hurtigt som muligt at få Grossmann under lægebehandling i Israel.

[Citat slut]

> Dette vil også evt. gøre dit indlæg fortsat aktuelt selv den dag,
> websiden er blevet ændret.

Links til sider på EB ændres ikke over tid.

Fra : Leo

Dato : 31-03-05 12:17

Hvorfor den overskrift - det synes jeg ikke fremgår af den citerede artikel.
Jeg kan ikke se en sammenhæng?

Bortset fra det, så finder jeg brugen af "nedskydning" i denne sammenhæng
lidt forfejlet, men det er vel journalistens måde at fange læseren på.

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-03-05 13:02

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor den overskrift - det synes jeg ikke fremgår af den citerede
> artikel. Jeg kan ikke se en sammenhæng?

Jamen Israelske jøder er åbenbart så religiøst hjernevaskede, at de render
psykotiske rundt og skyder sig selv i hovedet.

Fra : Leo

Dato : 31-03-05 14:34

Det er vel lidt af en overfortolkning i og med at denne person ikke var i
Israel, siden ikke noget sted i atiklen står omtalt som psykotisk eller
særlig religiøs.
Du ville vel næppe mene, at fordi en tilfældig dansker forsøger at tage
livet af sig selv, så er det betegnende for alle danskeres psykiske tilstand
eller at det udsiger noget om protestantismens vilkår i Danmark.

Men måske var din hensigt med overskriften eller dit svar slet ikke af
oplysende art?

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-03-05 14:41

> [...]
> tage livet af sig selv, så er det betegnende for alle danskeres
> psykiske tilstand eller at det udsiger noget om protestantismens

Jeg må have overfortolket. Det kan jo ske.

> Men måske var din hensigt med overskriften eller dit svar slet ikke af
> oplysende art?

Det vil jeg trygt overlade til dig om at vurdere.

Fra : Lyrik

Dato : 01-04-05 10:46

> [...]

> tilstand
> eller at det udsiger noget om protestantismens vilkår i Danmark.
Lad mig prøve at anlægge en vinkel på dit udsagn:
Protestantismens egenopfattelse er at man ikke er noget i kraft af sig selv.
Man er en elendig synder som har frelse behov.
Al denne egenelendighedsfølelse kan godt være medvirkende til at afføde et
selvmord hos mennesker som i forvejen har lavt selvværd.
Kulturen bakker jo nærmest lavt selvværd op!

Hilsen
Jens