Iraks kristne i fare
Fra : Cyril Malka

Dato : 29-03-05 19:34

De lever under dødstrusler, bliver røvet, forfulgt, forhindret i at
studere og i at arbejde. Kvinder bliver tvunget til at bære slør og
tvangs-omvendelser blomstrer

Kristne i Irak repræsenterer 3% af landets befolkning (26 mio. beboere).
De fleste irakiske kristne tilhører den kaldæiske kristne kirke, som er
den irakiske vinge af den romersk katolsk kirke. De kaldes også
Assyrier.

Der findes andre kirker i Irak: katolske, prostestantisk, baptister,
armenisk, m.fl.

Dog er forskellen mellem de forskellige kirker ikke klar i de fleste
muslimske irakeres sind, som blot betragter de kristne som tilhørende
"bogens folk", som Koranen siger.

Volden stiger i Irak og de kristne slipper ikke fri. Dog bliver disse
ligeledes forfulgt af islamisterne, som beskylder dem for at samarbejde
med "korsfarernes hør" eller som kalder dem for "vantro".

Dette førte til at flere kristne butikker blev destrueret, studerende
blev forfulgt og kristne blev tvunget til at bære slør.

For nyligt dukkede en uidentificeret gruppe op: "Brigaden for Udrydelsen
af Kristne Agenter og Spioner". Den truer med at udrydde alle de kristne
som samarbejder med koalitionen og at "forfølge dem indtil i deres hjem
og i deres kirker".

Brigaderne har klistret plakater i de kristne zoner, og man kan læse:

"De kristne anklage for at udsprde pornografi i gaderne.

- Den kristne minoritet nyder fred og sikkerhed på den muslimske jord,
og især i vores land. Medlemmerne har nydt højtstående stillinger i
staten. Men deres ondskab over for muslimerne blev tydelig da besætteren
kom i vores land. Besætteren fandt stor hjælp i denne minoritet:
oversætter, agenter og oplysningsagenter mod muslimerne. Deres kirker
modtog evangeliske grupper. de spreder moralsk korruption og pornografi
i vores gader. Muslimerne blev arresteret, kvinder blev voldtaget og
huse blev tilintetgjort, fordi de kristne er besætternes agenter"

I august 2004 blev fem kirke mål for et samlet angreb, samme dag, som
slog tolv ihjel. I oktober blev fem kirker overfaldet på Ramadans første
dag. I november blev otte personer slået ihjel i to attentater, som
havde kirker for mål.

Kort efter Saddams fald, begyndte de islamiske tropper, som kontrolerede
en del irakiske byer, at sigte på kristne ejere af butikker som solgte
alkohol. I først omgang, pålagde de butikejerne at lukke deres butikker.
Hvis dette ikke blev gjort, blev butikkerne plyndret og ejerne ofte blev
slået ihjel.

Politiet er for det meste ret passiv over for disse forbrydelser, selv
om disse sker i deres nærverelse, enten fordi de er bange for
islamisterne, eller også sympatiserer de med målet.

De kristne beklæger sig over at muslimerne overtager deres lukkede
butikker og oven i købet at disse fortsætter med at sælge alkohol.

Islamisterne er også gået efter kristne frisører med påstand om den
islamist forbud mod at klippe hår og barbere sig.

Kristne studerende på irakiske universtiteter har ligeledes været offer
for fofølgelse og vold og 1.500 studerend har for nyligt bestemt om at
stoppe skolen pga. forskellige trusler om mord udtalte af islamister,
som havde taget kontrol over universiteterne.

Kaldæerne beklager sig ligelede over pres, for at blive tvunget til at
konverteres til Islam. Når blot en forælder konverteres til Islam,
bliver alle mindreårige i familien tvangskonverteret, uanset hvad den
anden forælder mener og tror på.

Den utålelige situation fører til at flere og flere kristne overvejer
om at flygte fra landet. (Cyril Malka)

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - Fortæller man alt? - http://www.nytestamente.org

Fra : Soeren

Dato : 29-03-05 20:02

Cyril Malka wrote:

> Dette førte til at flere kristne butikker blev destrueret, studerende
> blev forfulgt og kristne blev tvunget til at bære slør.

kildehenvisning?

> "De kristne anklage for at udsprde pornografi i gaderne.

her er en stavefejl

> [...]
> at lukke deres butikker. Hvis dette ikke blev gjort, blev butikkerne
> plyndret og ejerne ofte blev slået ihjel.

navne?

> De kristne beklæger sig over at muslimerne overtager deres lukkede
> butikker og oven i købet at disse fortsætter med at sælge alkohol.

her er sandelig en stavefejl til, det bliver da værre og værre

> Islamisterne er også gået efter kristne frisører med påstand om den
> islamist forbud mod at klippe hår og barbere sig.

er det rigtig?

> [...]
> bestemt om at stoppe skolen pga. forskellige trusler om mord udtalte
> af islamister, som havde taget kontrol over universiteterne.

og så en stavefejl til, jamen dog

> Den utålelige situation fører til at flere og flere kristne overvejer
> om at flygte fra landet. (Cyril Malka)

go ide, men hvor har cyril sine oplysninger fra?

Soeren

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 29-03-05 21:54

Soeren skrev Tirsdag den 29. marts 2005 21:02 i beskeden
<4249a5c8$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> kildehenvisning?
<...> her er en stavefejl
<...>
> navne?
<...>
> her er sandelig en stavefejl til, det bliver da værre og værre
<...>
> er det rigtig?
<...>
> og så en stavefejl til, jamen dog
<...>
> go ide, men hvor har cyril sine oplysninger fra?
> Soeren

Prøv Google...

Men da du sikkert er dels for doven, og for uopdragen til at håndtere det,
så nøjes jeg med links, så kan du - og andre - se, at der er masser af
kilder:

http://www.lewrockwell.com/orig3/chancy3.html

http://www.byzantines.net/epiphany/chaldean.htm

http://www.abc.net.au/lateline/content/2004/s1257792.htm

Så kan du selv søge videre på www.google.dk...

Henrik, Dianalund
"Herren lader ikke den retfærdige sulte,
men uretfærdiges krav afviser han" (Ordsp. 10:3).

Fra : Soeren

Dato : 30-03-05 07:47

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
>

> Men da du sikkert er dels for doven, og for uopdragen til at håndtere
> det, så nøjes jeg med links, så kan du - og andre - se, at der er

du har helt ret, bare man ikke er så dum at man efteraber Cyrul Malka, Men
hva er det Cyrul vil fortælle? og hvorfor?
Skal jeg finde nogle historier om muslimer der bliver forfulgte, og hvor
vil
jeg så hen med det? Eller hvad med kristne der forfølger hinanden.
Tror du ikke at hvis man vil reformere en religion er det bedre med
positiv
dialog istedet for det tågesnak Cyrul kommer med. Nu kaldte jeg det
tågesnak, jeg skulle nok have kaldt det hadefulde udfald mod andre
troende.
Mon ikke man skulle give Cyrul en kost så han kunne feje for egen dør.

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-03-05 08:21

Soeren skrev i 424a4b03$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk

[ ... ]
> du har helt ret, bare man ikke er så dum at man efteraber Cyrul
> Malka, Men hva er det Cyrul vil fortælle? og hvorfor?

Han vil højst sandsynlig sende et signal om at han ønsker en kursændring ved
ikke længere at sende udelukkende ensidig propaganda.

Det skal da hilses velkommen i stedet for at bruges til et angreb mod
manden.

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 30-03-05 15:50

Soeren skrev Onsdag den 30. marts 2005 08:47 i beskeden
<424a4b03$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> troende.
> Mon ikke man skulle give Cyrul en kost så han kunne feje for egen dør.

Nu ved jeg ikke helt hvad det er du prøver at skrive. Ret dine stavefejl, og
begynd derfra. Jeg kalder dig "Søren", og begynder ikke at ændre dit navn,
men OK henvisningen til takt og tone var dig for svær.

En af årsagerne til at påpege at de kristne bliver forfulgt kunne jo bl.a.
være at vise at Iraks islamiske påvirkning ødelægger mulighederne for et
reelt demokrati. Omvendt kunne det også være et eksempel på hvad der venter
hvis man implementerer muslimernes argumenter -- glem ikke at muslimer
gerne må lyve overfor de "vantro" [hvilket for muslimer gælder ALLE
ikke-muslimer!]....

Så der er mange muligheder.

Men velbekomme. Glæder mig du kunne bruge kildehenvisningerne.

"Utak er verdens løn"...

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-03-05 09:15

Henrik Vestergaard a écrit :

> Men da du sikkert er dels for doven, og for uopdragen til at håndtere det,
> så nøjes jeg med links, så kan du - og andre - se, at der er masser af
> kilder:

Hehe

Du opgiver ikke, at forsøge at ræsonere med fylde tønder? (fylde af...?)

Fra : Britt Malka

Dato : 30-03-05 10:01

On Wed, 30 Mar 2005 10:14:48 +0200, Cyril Malka
<news@nytestamente.org> wrote:

>Du opgiver ikke, at forsøge at ræsonere med fylde tønder? (fylde af...?)

Det er omvendt på dansk.

Der betyder "tomme tønder buldrer mest", at de på grund af al tomheden
godt nok høres meget, men intet har at bidrage med.

På fransk vi man sige, at de "tomme tønder" "ræsonnerer" (= genlyder),
hvilket også betyder tænker eller at indgive fornuft.

Konklusion: Henrik forsøger at ræsonnere med en tom tønde

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-05 13:28

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

Hvorfor svarer du din mand på usenet? Bor I ikke sammen? Kunne man få den
tanke, at I udvekser private ligegyldigheder på usenet, fordi I har en
sygelig tro på, at jeres dybe tanker er så vigtige, at vi andre for enhver
pris ikke skal snydes for dem?

I snakker meget om tomme tønder, der bulrer. Kunne I ikke nok overveje at
lukke arret begge to - bare et par uger eller tre?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/27/05)

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 30-03-05 15:51

Jens Bruun skrev Onsdag den 30. marts 2005 14:27 i beskeden
<424a9b49$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> I snakker meget om tomme tønder, der bulrer. Kunne I ikke nok overveje at
> lukke arret begge to - bare et par uger eller tre?

Ville du så love os alle, at gøre det samme Jens Bruun?

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-05 16:09

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:424abc4f$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Ville du så love os alle, at gøre det samme Jens Bruun?

Hvorfor blander du dig ikke bare uden om, nårdet nu ikke var dig, jeg
spurgte? Får du en krone for hver smiley, du får offentliggjort på usenet?
Det ville forklare en del.

Grubbe

Så har du en stavefejl, du kan lege lidt med.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 30-03-05 18:43

Jens Bruun skrev Onsdag den 30. marts 2005 17:09 i beskeden
<424ac119$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
>
> Hvorfor blander du dig ikke bare uden om, nårdet nu ikke var dig, jeg
> spurgte? Får du en krone for hver smiley, du får offentliggjort på usenet?

Jeps, og du er bagud med betalingen...

> Grubbe
>
> Så har du en stavefejl, du kan lege lidt med.

FUT dk.snak.mudderkastning

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 30-03-05 15:53

Britt Malka skrev Onsdag den 30. marts 2005 11:00 i beskeden
<ugqk415ig8jhjsfeid8etf1ch3a3536miq@4ax.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> hvilket også betyder tænker eller at indgive fornuft.
> Konklusion: Henrik forsøger at ræsonnere med en tom tønde

Sisyfos er mit mellemnavn...

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-05 16:11

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:424abcce$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Sisyfos er mit mellemnavn...

Nej, det er for længst fastslået, at dit mellemnavn er "bruntunge" - som i
fækaliebrun, du ved...

Grubbe

Så har du en stavefejl, du kan lege med.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-03-05 16:45

"Jens Bruun" skrev

[ ... ]

Interrupt from ...
3715 news:mcy2e.108132$Vf.4154695@news000.worldonline.dk

Bist du einem kujon oder was ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-05 16:51

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse

> Bist du einem kujon oder was ?

Glaub ich nicht. Warum den? Bist du?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 30-03-05 18:44

Jesus-loves-you skrev Onsdag den 30. marts 2005 17:44 i beskeden
<tQz2e.108155$Vf.4154934@news000.worldonline.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Interrupt from ...
> 3715 news:mcy2e.108132$Vf.4154695@news000.worldonline.dk
> Bist du einem kujon oder was ?
>
> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael

Hvorfor skvatter du med, sædvanlig manglende elegance, i Bruuns fælde...

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-03-05 23:22

"Henrik Vestergaard" skrev

> Hvorfor skvatter du med, sædvanlig manglende elegance, i Bruuns fælde...

Mit henvendelse til Jens Bruun var et "afbrydelses"-indlæg.

At henvendelsen havnede i dette link, skyldes blot, at det var hans sidste
officielle indlæg her på dk.livssyn.kristendom.

Hvad I talte om er således irrelevant i denne sammenhæng.

-

Manden elsker at provokere, som om det var det vigtigste her i livet (han må
kede sig gudsjammerligt).

Men ind-i-mellem kommer ham med berettiget *konstruktiv* kritik, hvorfor jeg
ikke har sat ham i mit kill-filter. Problemet er så blot, at han IKKE er i
stand til at følge sine udtalelser op (det var denne opfølgning, jeg
efterlyste med min hentydning til file 3715).

Dog har han fattet, at der er noget om snakken mht. the *time-breaks* - det
er denne hans fatteevne, jeg forsøger at udvide. Manden er jo i stand til at
tænke logisk ...

File-number: 3722

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 30-03-05 18:42

Jens Bruun skrev Onsdag den 30. marts 2005 17:10 i beskeden
<424ac17c$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> fækaliebrun, du ved...
>
> Grubbe
>
> Så har du en stavefejl, du kan lege med.

Der blev i en debat i news:dk.admin fremhævet at FUT til
news:dk.snak.mudderkastning blev brugt for lidt.

Det gør den nu.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-03-05 13:49

"Cyril Malka" skrev

NB! Dette indlæg er X-postet til ...

dk.livssyn.kristendom
dk.politik

-

> [...]
> anden forælder mener og tror på.
>
> Den utålelige situation fører til at flere og flere kristne overvejer

3709 news:0Xw2e.108120$Vf.4154206@news000.worldonline.dk

Tænkte på de kristne i Irak, og spurgte i mit sind Gud på tilsvarende vis:

Gud! Hvor længe vil Du tøve med at dømme og hævne vort blod på dem, der bor
på jorden ?

DADDY:
(2005-03-30, CET 14:44)
- "Heller ikke ret længe!"

Tak Herre.

With kind regards (see file 3067),
File-number: 3711

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-05 14:00

> Gud! Hvor længe vil Du tøve med at dømme og hævne vort blod på dem,
> der bor på jorden ?
>
> DADDY:
> (2005-03-30, CET 14:44)
> - "Heller ikke ret længe!"
>
> Tak Herre.

Hvor blev næstekærligheden af, Mogens Kall? Hævntørst hører vist GT til,
ikke?

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-03-05 14:53

"Jens Bruun" skrev

> "Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse

> Hvor blev næstekærligheden af, Mogens Kall? Hævntørst hører vist GT til,
> ikke?

Godt teologisk spørgsmål, Jens ...

Mit ordvalg er fra Åb.6,10 (dvs. NT)

-

Personlig skelner jeg her mellem *mennesker* og *Gud*

Paulus skriver:

Tag ikke jer selv til rette, I elskede,
men giv plads for Guds vrede, thi
der står skrevet: "Mig tilkommer
det at straffe, jeg vil gengælde, siger
Herren."

Men "dersom din fjende sulter, så
giv ham at spise; dersom han tørster,
så giv ham at drikke; thi når du
gør det, sanker du gloende kul på
hans hoved."

Lad dig ikke overvinde af det onde,
men overvind det onde med det
gode!

(Rom 12,19-21)

Disse bibelvers blev højaktuelle forleden dag, da FN meddelte, at Nordkorea,
hvis ulovlige ledelse jo i særdeleshed har begået forbrydelse imod
Menneskeheden, kun havde mad til et par uger.

Jeg havde mest lyst til at opfordre folk og nationer til at smække
hjælpekassen i; fordi man jo ellers ville medvirke til at opretholde et ondt
regime, som oven i købet forsøger at anskaffe sig Atomvåben. Jo før det
regime braser sammen, desto bedre, tænkte jeg.

Men jeg tav pga. Rom.12,19-21, og befolkningen i Nordkorea har jo IKKE skyld
i regeringens massemord på uskyldige. De er jo selve ofrene.

Hvis nogen skal straffes, så må det være de *skyldige* ...

DADDY-Break
(2005-03-30, CET 15:47)
- "Yep!"

Un-identified voice came:
15:47
- "Hørt!"

-

Så forstå mig nu ret:

Gud har ret til at straffe, men i stedet for at gøre det bare i flæng (skønt
disse mennesker fortjener det), så kommer Han åbenbart med nogle
*hensigsterklæringer*. Og Han gør det selvfølgelig med ønsket om, at disse
mennesker omvender (sig førend det er for sent).

Gud kan sagtens straffe, men ønsker det ikke.

Så når du taler om hævntørst, er der måske i virkeligheden tale om *ægte*
kærlighed ... The last warning.

File-number: 3713

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-03-05 15:42

"Jesus-loves-you" skrev

> "Jens Bruun" skrev
[ ... ]

> Godt teologisk spørgsmål, Jens ...
>
> Mit ordvalg er fra Åb.6,10 (dvs. NT)

For øvrigt har du helt misforstået GT's Guddom (JHVH, Jahve) ...

3705 news:gwv2e.108104$Vf.4154501@news000.worldonline.dk

> Princippet for syndsforladelse i GT formuleres smukt i sætningen:
>
> "At dølge sin synd fører ikke til held,
> men *bekendes* den og *slippes* den, finder
> man nåde."
> (Ordsp.28,13)

Anvendt i et konkret tilfælde:

(Jonas sendes til hedningebyen Nineve med budskabet:)

"Om fyrretyve dage skal Nineve styrtes i grus
(pga. ondskab, Jon.1,2)!"
(Jonas 3,4)

(Hedningefolket omvender sig)

Da sagde HERREN: " ... Skulle [Jeg] ikke ynkes over Nineve (med
mange folk), som ikke kan skelne højre fra venstre (godt fra ondt)."
(Jonas 4,11)

File-number: 3715

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-03-05 17:55

Den Wed, 30 Mar 2005 16:53:13 +0200
skrev Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@hotmail.com> :

> Sisyfos er mit mellemnavn...

Her er du i hvert fald kommet i arbejde ;->