"Efter døden"
Fra : JoVe

Dato : 27-03-05 16:47

Der har undertiden været debateret om enmerne Himmel og Helvede.

Der er kristne der nægter helvedets eksistens - disse vil jeg anbefale at
læse Sadhu Sundar Singh's "Efter døden". Den giver en virkelig god
beskrivelse af hvad der netop sker efter døden, og han beskriver helvedet
som nærmest en tilstand i mørke og flugt fra det himmelske lys og salighed i
beskuelse af Jesus.

Afgjort til anbefaling!

Jørgen Vestergaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-03-05 18:53

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> som nærmest en tilstand i mørke og flugt fra det himmelske lys og salighed

Hvem var det du sa hadde vært nede i helvetet og kommet tilbake for å
fortelle om det?

HM

Fra : JoVe

Dato : 27-03-05 19:17

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> Hvem var det du sa hadde vært nede i helvetet og kommet tilbake for å
> fortelle om det?
>
> HM

Læs det oprindelige indlæg een gang til , Harald, og så lidt langsommere!

Mvh
JoVe

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-03-05 21:04

> [...]
> salighed

> Læs det oprindelige indlæg een gang til , Harald, og så lidt langsommere!

Nu er det slik, at vi her i Norge også har en reportasje fra helvetet, den
heter "Draumkvadet". Reporteren heter "Ivar Osteson". Han var i helvetet fra
juleaftenen til 20. juledag, og han gikk da til kirken og sang om
opplevelsene sine.

Men det er jo klart. Når der finnes flere beskrivelser som er såpass
forskjellige, så er det fordi der finnes flere helveter, eller flere
avdelinger der. Nu er det noe uklart hvem som kommer til hvor, men jeg antar
at ateister og jøder kommer til en avdeling - , eller ett helvete, og JW og
adventister kommer en annen plass.

Nå er det slik at Martin Luther reserverte seg "orkesterplass" slik at han
skulle sitte å nyte djevelens pining av dem som han fikk tildelt. Det er
fortsatt uklart om Luther skulle ha orkesterplass til begge samtidig, eller
om han må flytte plass for å variere nytelsen.

Jeg synes imidlertid at det er beklagelig at sanningen om helvetet ikke er
omhandlet fulstendig i bibelen.

HM

Fra : Alex

Dato : 28-03-05 16:42

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> wrote in message news:<4246d577$0$23098$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> som nærmest en tilstand i mørke og flugt fra det himmelske lys og salighed i

Jamen det er nu dejligt at benægte helvedes eksistens :).