Hvad betyder Påsken for dig ?
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 24-03-05 17:23

=== citat start ===
Det skete i 1930'erne, at en mand, John Griffin, tog sin søn med på arbejde.
Han passede den store jernbanebro - en drejebro - over Mississippifloden.
Medens han spiste sin frokost, hørte han pludselig fløjten fra Memphis
Expressen. Toget kom buldrende mod overgangen. I et spring var han nede fra
observationsposten til kontrolbordet, for at dreje den tunge bro ud over
floden. Da han kiggede ned, stod hans hjerte stille ! Hans søn var faldet
ned i maskinrummet, og det ene ben sad fast mellem tandhjulene.

Desperat prøvede han at udtænke en redningsplan, men der var ikke tid !
Hans søn sad fast dernede - men der var 400 passagerer i toget ! Griffin
vidste, hvad han måtte gøre. Med ansigtet begravet i sine hænder, fik han i
sidste øjeblik trykket hovedkontakten til, så broen svingede på plads, og
toget tornede over.

Da han løftede sit hoved, så han med tårevædede øjne ind gennem togets
vinduer. Der sad forretningsmænd og læste deres aviser, kvinder nippede til
kaffen og børnene spiste is. Ingen så meget som kastede et blik på
kontrolposten eller så ned mod maskinrummet. I smerte skreg Griffin: "Jeg
ofrede min søn for jer! Er I fuldstændig ligeglade ?" Men toget for afsted,
og ingen hørte hans fortvivlede råb.
=== citat slut ====

Citatet var fra www.ucb.dk (Skærtorsdag den 24. marts 2005)

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-03-05 09:20

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote in message
> [...]
> kontrolposten eller så ned mod maskinrummet. I smerte skreg Griffin: "Jeg
> ofrede min søn for jer! Er I fuldstændig ligeglade ?" Men toget for

Og hvad gjorde Gud så? han fik vel sønnen tilbage på benene?

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-03-05 11:37

"Knud Larsen" skrev

[ ... ]
> Og hvad gjorde Gud så? han fik vel sønnen tilbage på benene?

I Bibelen står der, at ...

Date: 2. juli 2004 10:54 (DK-vintertid 2004/2005)
Subject: Re: Guds *enbårne* søn (Søn)
2728 news:GhaFc.20611$Vf.1129832@news000.worldonline.dk
=== citat start ===

Jeg skrev jo:
2725 news:XY7Fc.20588$Vf.1128296@news000.worldonline.dk
> Jesus siger til Marta:
>
> "enhver, som lever og tror på Mig,
> skal I AL EVIGHED IKKE DØ"
> (John.11,26)

Idet Jesus ér Gud, kommer Paradiset på besøg i dødsriget ...
(ellers ville der jo være uoverensstemmelse med John.11,26)

=== citat slut ====

Måske kan man sige, at Gud skabte universet, og en dag skal dette univers
forgå, inklusiv hvad der måtte være i det af biologisk liv. Men Ham dersens
Gud ønsker åbenbart, at vi mennesker skal leve med Ham også EFTER at dette
univers er ophørt med at eksistere.

For at muliggøre dette, sender Han sin *arm* (Es.53,1) - der tales her
symbolsk - og skønt denne arm er blevet adskilt fra resten af legemet (dvs.
Guddommen) for at kunne kommunikere med det skabte på dets præmisser,
besidder denne arm dog fortsat egenskaben, at være *Livet* (John.14,6).

Heaven-Break:
(2005-03-25, CET 11:30)
- "Amen."

I like to hear Your voice, DADDY ...

DADDY:
11:31
- "Her er Jeg."

Jeg elsker Dig, Gud og *nyder* Dit selskab ...

DADDY:
11:32
- "i lige måde ... Min søn."

11:32
- "Og datter."

Herren taler til jer, mine brødre og søstre i Kristus ...

Og hvor den LEVENDE Gud er, dér er der ingen døde (Luk.20,38).

Heaven-Break:
11:34
- "Amen."

Jesus-Break:
11:34
- "Tro Mig ..."

11:35
- "Jeg har overvundet døden!"

File-number: 3686

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-03-05 12:31

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> [...]
> dersens
> Gud ønsker åbenbart, at vi mennesker skal leve med Ham også EFTER at dette

You are invited ...

Heaven-Break:
(2005-03-30, CET 13:25)
- "Amen."

[...]