Er træt af livet og af Gud
Fra : jørgen

Dato : 23-03-05 13:29

Hej.
I dag fik jeg et nyt støjtraume da jeg var på lossepladsen da en stor kran
selvfølgelig skulle abejde 2 meter fra hvor jeg stod og skulle læsse affald
fra bilen over i containeren. De store jernklør knaldede ned i asfalten
nogle gange og nu er mine ører måske skadet igen endnu mere, med forværret
tinnitus som muligt resultat. Jeg har tit bedt Gud om at beskytte mig mod
den slags ting men Han gør det aldrig, tværtimod virkede det jo helvedes
uheldigt at jeg de sølle 2 minutter jeg var på pladsen lige skulle rende
sammen med kranen og dens arbejdsplacering, godt nok havde jeg ørepropper i
men alligevel. Lige da jeg kørte ind på pladsen stod den et andet sted tom,
så det virkede næsten som en fælde da jeg ville have kørt med det samme igen
hvis jeg så den stod og larmede.

Jeg har bedt og bedt men Guds tavshed slider min tro tynd og svag. Når jeg
bliver udsat for et støjuheld bliver jeg ked af det, vred og fortvivlet,
hvilket er en normal reaktion for folk med min sygdom, men oven i den
tilstand kommer så vreden og skuffelsen over at Gud ikke hjælper mig, over
at han tillader alt det han på forhånd kan se vil ske. Når jeg så spørger
ham hvorfor så svarer han ikke og når jeg så spørger ham hvorfor han ikke
svarer så mødes jeg igen bare med dyb tavshed.

Det er et helvede og man ved kun hvordan det er hvis man selv har det sådan.
Guds tavshed er pinefuld,smertefuld og uudholdelig. Man tvinges indad og man
kæmpe med tankerne, "hvorfor svarer han ikke?". Man vender sig til den ene
side og den anden, man kigger op kigger ned men finder ingen hvile noget
sted. Det ville faktisk være lettere at bære sygdom og lidelse hvis jeg slet
ikke havde nogen tro på Gud, hvis jeg ikke vidste Han var til og kunne
hjælpe, for så slap jeg for skuffelsen og tankerne og fortvivlelsen og slap
for at kæmpe med det uløselige spørgsmål hvorfor han svigter når man har sat
sin lid til ham og givet ham sit hjerte.

mvh jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-03-05 13:59

jørgen wrote:

> [...]
> for at kæmpe med det uløselige spørgsmål hvorfor han svigter når man har sat
> sin lid til ham og givet ham sit hjerte.

Hej Jørgen

Jeg kan godt forstå din frustation, det eneste jeg kan gøre for dig er
at give dig nogle links til hvor du evt kan komme i kontakt med nogle
kristne som du måske kan snakke med eller skrive sammen med

http://www.kristne-psykologer.dk/xoops/html/index.php
har et forum hvor du skulle tage og indsætte det samme du har skrevet til os

http://jesusnet.dk/kontakt/samtale.php
Jesusnet er virkelig gode

http://www.foreningenagape.dk/

Håber du får hjælp herfra en af dem

Venlig hilsen

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-03-05 16:47

Ole Madsen wrote:

> Hej Jørgen

Jeg vil tilføje dette

vi kan sammenlignes med træer, dem der står i udkanten og ikke i midten
(læs hvis man ikke har brødre og søstre i nærheden) kan man være meget
sårbar, jeg kender ikke dit kirke forhold, men mit råd er alligevel, søg
fællesskab med nogle der kan være en støtte for dig, sig til nogen du
har tillid til om de vil stå sammen med dig så du ligesom træet der står
i læ af de andre får mere ro, forbøn er virkelig noget vi alle har brug for.

Prøv at se situationen som en lejlighed til at knytte dig tættere til
nogle brødre og søstre.

Ole

Fra : Brahmamurti

Dato : 23-03-05 15:02

At bede er at tale til Gud. At meditere er at Gud taler til dig. Der
skal være balance mellem de to.

Sl 46,v11 Stands(vær stille), og forstå, at jeg er Gud

Det lyder som om, at dine tanker optager dig meget, og det er jo klart,
da du har et reelt problem, som du gerne vil have Gud til at tage sig af.

Mit bud er, at du forventer et bestemt resultat og når dette resultat,
eller mangel på samme, ikke er efter dine forestillinger, så bliver du,
selvfølgelig, ked af det.

Hvis du nu ikke forventede et resultat, ville du måske bedre kunne styre
dine tanker, og dermed opnå den stilhed og indre fred, som Gud gerne vil
give dig. Men du bliver nødt til at indstille frekvensen på radio Gud,
så at sige.

Gud er altid i en tilstand af fred og stilhed. Intet kan påvirke Hans
fred. For at stille dig ind på samme frekvens bliver du nødt til at
berolige dit sind.

Vær et sted, hvor du er alene, hvor der er så meget fred og ro, som der
nu kan være.

Matt 14v23 Da han havde sendt skarerne bort, gik han ene op på bjerget
for at bede. Og da det var blevet aften, var han alene dér.

Gud har givet dig alt, hvad du har brug for, så du kan helbrede sig
selv. Hvis en helbreder dig, men du ikke har lært at helbrede dig selv,
så kan tilstanden forværre sig. Måske er det netop det, der sker med
dig? Det håber jeg ikke, men se lige her.

Matt 12 v43 Når den urene ånd er drevet ud af et menneske, flakker den
om i øde egne og søger hvile, men finder den ikke. v44 Da siger den:
Jeg vil vende tilbage til mit hus, som jeg er drevet ud af. Og når den
kommer, finder den det ledigt, fejet og prydet. v45 Så går den ud og
tager syv andre ånder med, værre end den selv, og de kommer og flytter
ind dér. Og det sidste bliver værre for det menneske end det første.
Sådan skal det også gå denne onde slægt.«

Gud har givet dig evnen til at helbrede dig selv:

Matt 5 v29 Hvis dit højre øje bringer dig til fald, så riv det ud og
kast det fra dig; for du er bedre tjent med, at et af dine lemmer går
tabt, end med, at hele dit legeme kastes i Helvede. v30 Og hvis din
højre hånd bringer dig til fald, så hug den af og kast den fra dig; for
du er bedre tjent med at miste et af dine lemmer, end at hele dit legeme
kommer i Helvede.

Dette er ikke i fysisk forstand, men symbolsk. Hvad er løsningen på dit
problem? Det er jo åbenlyst, at det skaber store problemer for dig, men
hvad er løsningen? Mediter over det. Kan man forbedre dine
arbejdsforhold? Kan du skifte arbejde til noget, der passer bedre til
dig? Kan du snakke med nogen, så kranen ikke larmer når du kommer forbi?

Matt 7v7 Bed, så skal der gives jer; søg, så skal I finde; bank på, så
skal der lukkes op for jer. v8 For enhver, som beder, får; og den, som
søger, finder; og den, som banker på, lukkes der op for.

Du har bedt. Og du har fået. Gud ved, hvad der er bedst for dig. Brug de
evner, der er givet dig til at løse problemet, istedet for at forvente,
at Gud gør det for dig.

Matt 5v48 Så vær da fuldkomne, som jeres himmelske fader er fuldkommen!

Gud være med dig
Brahmamurti

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 24-03-05 17:02

"jørgen" skrev

> [...]
> for at kæmpe med det uløselige spørgsmål hvorfor han svigter når man har
> sat sin lid til ham og givet ham sit hjerte.

Hej Jørgen,

I dag da jeg læste dit indlæg, tænkte jeg på at skrive følgende til dig ...

Bid smerten i dig. Vort legeme er forgængeligt, og det er vort lod en
dag at skulle dø (Hebr.9,27).

.... men så ombestemte jeg mig.

Nu sidder jeg og læser andagtsteksterne fra de forrige dage (har ikke haft
tid førend nu), og så falder jeg over denne fra i går, altså *samme* dag,
som du skrev indlægget. Måske taler Gud til dig gennem ordene (kørestol ...
handicap) ... who knows ...

www.ucb.dk (Onsdag den 23. marts 2005)

=== citat start ===

Når du bliver uretfærdigt behandlet

"Men hvis I tåler lidelser, når I gør det gode, så er det tak værd for Gud."
1.Pet.2,20

Næsten alle de mennesker, du beundrer i Bibelen, blev uretfærdigt behandlet.
Og yderligere så tillod Gud det at ske. Tænk på Daniel, som smides for
løverne, eller Joseph, som kastes i fængsel. Hvad gjorde de, at de fortjente
en sådan skæbne ? Ingenting ! Hør: "Hvis I tåler lidelser, når I gør det
gode, så er det tak værd ... det blev I kaldet til." (1.pet.2,20-21). Tænk
lige ! "Det blev I kaldet til !"

Der er et formål med don smerte. Intet kan røre dig i dag, der ikke først
har været gennem hans hænder. Han forudså det og godkendte det. Alt, du går
igennem for tiden, er blot din forberedelse til en mere effektiv tjeneste
for ham. Paulus sagde: "Under mit første forsvar kom ingen mig til hjælp.
Alle svigtede mig. Gid det ikke må blive tilregnet dem ! Men Herren stod mig
bi og gav mig kraft til at fuldføre min forkyndelse af budskabet ... "
(2.Tim.4,16-17). Han så det ikke, som noget han skulle holde ud, men som
fremgang !

I dag vokser du i nåden (du bliver mere og mere nådig), og du vokser også
i dit kendskab til herren. (2.Pet.3,18). Du er i den forberedende proces. Du
siger måske: "Jamen, jeg forstår det ikke !" Så skal du blot lytte til Joni
Erickson Tada: "Hvis Guds forstand var lille nok til, at jeg kunne forstå
den, ville han jo ikke være Gud. Nogle gange kan jeg ikke holde ud at sidde
i denne kørestol, men så tager Guds nåde over. Selv i mit handikap har Gud
en plan med mit liv."

Hvad enten Gud fører dig ud af det eller lige igennem, så stol på ham;
han arbejder for dit bedste.

=== citat slut ====

Heaven-break:
(2005-03-24, CET 16:50)
- "Amen."

Hmm ... Gud må have en plan med dit liv, Jørgen ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-03-05 10:19

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote in message
> [...]

> bi og gav mig kraft til at fuldføre min forkyndelse af budskabet ... "
> (2.Tim.4,16-17). Han så det ikke, som noget han skulle holde ud, men som

Det er nemlig rigtigt: alle verdens torturbødler gør Guds gerning, han har
forudset det og har bestemt, at det er en stor fordel at blive tortureret.

Desværre er alle jo ikke Gud, så de bliver ikke bare hevet op til himlen,
som Jesus blev, men selv om deres pinsler er 100 gange værre end dem
frelseren turde påføre sig selv, så er de formodentlig sikre på at komme op
og sidde sammen med alle de andre torturofre.

De kommer allesammen til at sidde ved Guds højre albue, selv om der nok
bliver trængsel, . men det tænkte man ikke så meget på dengang da man i
Mellemøsten var 500 gange færre end de er nu. Men Guds albuerum er
formodentlig uendeligt, så der er nok ikke noget problem i sagen.
Mon iøvrigt Muhammed - som jo også sidder der og hygger sig - har sin
muslimkalot på og sværd ved siden, eller er han måske blevet skaldet og går
ikke med hue eller sværd? - man ved det ikke, og det er jo det, der gør
livet så svært.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 10:33

> Guds gerning, han har
> forudset det og har bestemt, at det er en stor fordel at blive tortureret.

FEDT!! Hvordan bliver man tortureret, så man kan drage fordel af det!!

Så kan man lave en selvhjælpsgruppe!!

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-03-05 12:28

> [...]
>
> Desværre er alle jo ikke Gud, så de bliver ikke bare hevet op til himlen,
> som Jesus blev, men selv om deres pinsler er 100 gange værre end dem

KLIP!
I betragtning af, at vi befinder os på en Langfredag, hvor Jesus som bekendt
døde på korset - iøvrigt efter at have gennemgået lidelsen i Getsemane Have
Skærtorsdag, hvor han påtog sig alverdens synder - burde du faktisk skamme
dig over at tage disse ord i din mund.
Ingen kan nogen sinde komme på højde med Ham og de lidelser, Han påtog sig.
Og Gud Faderen lod Ham dø, Han frelste Ham ikke fra den del af forsoningen.
Det var en del af planen, at Han skulle dø som offer - og give udødelighed
til os
alle, og evigt liv til alle, som vil følge Ham. Lad være med at gøre nar af
det.

Mvh.Bodil.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-03-05 13:24

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4243f5d3$0$73778$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Ingen kan nogen sinde komme på højde med Ham og de lidelser, Han
> påtog sig.

Hvor ved du det fra? Er der da et maksimum på en lidelsesskala?

> Og Gud Faderen lod Ham dø,

Ja, til Jesus' store forbavselse.

> Lad være med at gøre
> nar af det.

Er du fast i troen, gør det vel intet?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/24/05)

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-03-05 15:26

> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:4243f5d3$0$73778$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Hvor ved du det fra? Er der da et maksimum på en lidelsesskala?

Kender du andre, der har blødt blod af bare bekymring og sorg?
Jesus gjorde det i Getsemane.

> Ja, til Jesus' store forbavselse.

Der tager du fejl, Jesus kendte planen - på korset sagde
han slutteligt: "I dine hænder betror jeg dig min sjæl."
Dagene i forvejen havde han forsøgt at forklare om sin
snarlige død til apostle og disciple, men de troede ham ikke.

> Er du fast i troen, gør det vel intet?

Ikke for min skyld, - men for verdens frelsers skyld.

Mvh.Bodil.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-03-05 16:13

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42441f6e$0$73806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Kender du andre, der har blødt blod af bare bekymring og sorg?

Ikke umiddelbart, men derfra og så til at udelukke det, er der noget af et
spring.

> Jesus gjorde det i Getsemane.

Muligvis. Jeg var der ikke. Var du?

> Der tager du fejl, Jesus kendte planen - på korset sagde
> han slutteligt: "I dine hænder betror jeg dig min sjæl."

Men inden da: "Min gud, min gud, hvorfor har du forladt mig?". Så hans
efterfølgende bemærkning kan uden problemer tolkes som
efterrationaliserring. Hvordan forklarer du hans fortvivlede spørgsmål på
dødslejet? Du kan da dårligt argumentere for, at han kendte "planen", når
han åbenbart ikke helt forstod, hvorfor han skulle lade livet.

> Dagene i forvejen havde han forsøgt at forklare om sin
> snarlige død til apostle og disciple, men de troede ham ikke.

Han troede vist heller ikke selv helt på det, vel?

> Ikke for min skyld, - men for verdens frelsers skyld.

Han er jo nok ligeglad. Er han ikke, må man sige, han ligger under for
ganske menneskelige svagheder, og det harmonerer vel ikke helt med din tro?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 26-03-05 00:44

Jens Bruun wrote:

> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev

> Ikke umiddelbart, men derfra og så til at udelukke det, er der noget
> af et spring.

Det giver ikke mening at sige, at ingen nogensinde har lidt som Jesus led.
Jesus led ca. så meget, som et menneske nu kan: Tortur indtil en grufuld død
i solen på et kors, han var sømmet fast til. Det er dog rimeligt at antage
(uden at Jesu offer bliver mindre af den grund), at også mange andre
mennesker har lidt på samme måde og i ligeså høj grad.

> [...]
> spørgsmål på dødslejet? Du kan da dårligt argumentere for, at han
> kendte "planen", når han åbenbart ikke helt forstod, hvorfor han

"Min Gud, min Gud" osv er ikke et spørgsmål, i hvert fald kun retorisk.
Jesus sang eller citerede davidssalme 22, som starter således:

"Min Gud, min Gud! Hvorfor har du forladt mig?
Du er langt borte fra mit råb om hjælp og fra mit skrig.
Min Gud, jeg råber om dagen, men du svarer ikke,
og om natten, men jeg finder ikke ro.
Du troner som den hellige,
du, som Israel lovsynger.
Vore fædre stolede på dig,
de stolede på dig, og du udfriede dem.
De klagede til dig og blev reddet,
de stolede på dig og blev ikke gjort til skamme."

Der er almindelig enighed om, at Jesus sandsynligvis reciterede mere end
blot startlinjen af denne salme, og at evangelisten blot angiver startlinjen
for at lade læseren forstå, at det er den salme, han reciterede. Det ville
en datidig læser være helt indforstået med.

> Han troede vist heller ikke selv helt på det, vel?

Det må man antage, han gjorde. Man kan diskutere, om Jesus opstod på den
tredje dag, som evangelisterne påstår. Men alt tyder på, han selv var
overbevist om, at det ville ske. Om det så virkelig skete, eller om
disciplene røvede liget - det er en trossag.

> Han er jo nok ligeglad. Er han ikke, må man sige, han ligger under for
> ganske menneskelige svagheder, og det harmonerer vel ikke helt med
> din tro?

Her tenderer jeg til at være enig med dig. Man skal ikke undlade at håne Gud
for Guds skyld. Han klarer sig nok. Snarere kunne man som menneske vælge at
undlade gudshån af respekt for sine medmennesker. Det er en model, jeg selv
benytter mig meget af.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 13:45

I news:4244a22d$0$238$14726298@news.sunsite.dk skrev
Kevin Edelvang følgende:

[ ... ]
> [...]
> antage (uden at Jesu offer bliver mindre af den grund), at også mange
> andre mennesker har lidt på samme måde og i ligeså høj grad.

Jesu lidelse og smerte var ikke først og fremmest en fysisk lidelse og
smerte. fysisk lidelse og smerte har så mange været udsat udsat.

Den største af Jesu lidelser var at han havde påtaget sig hele
menneskehedens syndeskyld.

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Vidal

Dato : 26-03-05 14:53

AF wrote:

> Den største af Jesu lidelser var at han havde påtaget sig hele
> menneskehedens syndeskyld.

Den tror jeg ikke på, det er vel snarerer omvendt.

Hvis man kun kunne redde sine børn ved selv at gå
i døden, tror jeg, det blev 'nemmere' at dø: Man
vælger det selv og gør det af kærlighed.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 15:43

I news:424568f9$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

> Den tror jeg ikke på, det er vel snarerer omvendt.

Jesus kom ikke for primært at lide fysisk. Jeg kom primært for at påtage sig
menneskets syndeskyld - det er hvad Bibelen fortæller, uanset om du tror det
eller ej.

> Hvis man kun kunne redde sine børn ved selv at gå
> i døden, tror jeg, det blev 'nemmere' at dø: Man
> vælger det selv og gør det af kærlighed.

Jesus skulle ikke blot dø, han havde frivilligt gået med til at påtage sig
syndeskylden for at redde os. Prøv at nærstudere evangeliernes beretning om
Jesu sjælekamp i Getsemas Have. Hans sjælekamp var så svær at han svedte
bloddråber!

Fra : Vidal

Dato : 26-03-05 20:08

AF wrote:

> I news:424568f9$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk skrev
> Vidal følgende:

> Jesus kom ikke for primært at lide fysisk.

Jo og nej. Når det ene indebærer det andet, er det vel
umuligt at adskille det sure og det søde.

> Jeg kom primært for at påtage
> sig menneskets syndeskyld - det er hvad Bibelen fortæller, uanset om du
> tror det eller ej.

He, he. Jeg har ikke set dit navn nævnt i biblen.

Jo, men han løb ikke sin vej.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 20:30

I news:4245b2f4$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

> He, he. Jeg har ikke set dit navn nævnt i biblen.

Kært barn har mange navne LOL - også selv om Alzheimer Lite spiller med
sammen med sættenissen

Men bortset fra det, så er mit navn altså nævnt i Bibelen, endda som en
descipel af Jesus, og som var bror til en af de desciple der blev mest
fremtrædende. Ka' du stikke den?

> Jo, men han løb ikke sin vej.

Nej det gjorde han ikke, - og derfor er en frelsen en mulighed for både dig
og mig

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-03-05 01:29

> [...]
> meddelelse news:42441f6e$0$73806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Ikke umiddelbart, men derfra og så til at udelukke det, er der noget af et

Det var der andre, som var, og de har nedskrevet
det i evangelierne.

> [...]
> han åbenbart ikke helt forstod, hvorfor han skulle lade livet.

> Han troede vist heller ikke selv helt på det, vel?

Du gør Jesus Kristus til et menneske...det er Han ikke,
Han er Guds Søn.

> Han er jo nok ligeglad. Er han ikke, må man sige, han ligger under for
> ganske menneskelige svagheder, og det harmonerer vel ikke helt med din
> tro?

Mon ikke Han mere er ked af det på dine vegne,
at du ikke anerkender Ham som verdens Frelser
og Forløser. Har du virkelig tænkt dig at betale prisen
selv, når Jesus har givet dig gaven i forvejen?

Mvh.Bodil.

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-03-05 05:26

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> Det var der andre, som var, og de har nedskrevet
> det i evangelierne.

Etter fortellingen såv de som skulle fortelle videre.

> Du gør Jesus Kristus til et menneske...det er Han ikke,
> Han er Guds Søn.

Som sonoffer var Jesus "fullt menneske". Det er akkurat det som er poenget.

HM

Fra : Britt Malka

Dato : 25-03-05 17:03

On Fri, 25 Mar 2005 15:25:52 +0100, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Der tager du fejl, Jesus kendte planen - på korset sagde
>han slutteligt: "I dine hænder betror jeg dig min sjæl."

Eller også sagde han:

»Eloí, Eloí! lamá sabaktáni?« -- det hævder Matt. og Markus.

Eller »Fader, i dine hænder betror jeg min ånd.« som Lukas hævder.

Men han kunne også have sagt: »Det er fuldbragt.« , som Johannes
hævder.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 13:46

I news:1ad8419mt9gfr7m6e0n4thi1hncjkdtskr@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> [...]
>
> Eller »Fader, i dine hænder betror jeg min ånd.« som Lukas hævder.
>
> Men han kunne også have sagt: »Det er fuldbragt.« , som Johannes

Eller at han sagde alle tre ting!

Fra : Andreas Jensen

Dato : 26-03-05 14:07

"AF" <andreas (prik) falck (at) get2net (prik) dk> skrev i en meddelelse
> Eller at han sagde alle tre ting!

Og så fordelte de sætningerne mellem sig - meget fair ordning :)

--
Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 14:28

I news:42455e7f$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk skrev
Andreas Jensen følgende:

> Og så fordelte de sætningerne mellem sig - meget fair ordning :)

Hver af evangeliefortællerne lægger hver især vægt på forskellige elementer
af beretningerne, alt efter hvilken målgruppe de retter deres skrift imod.

Dette giver nogle forskelle mellem beretningerne uden at dette nødvendigvis
er det samme som selvmodsigelser.

Fra : Britt Malka

Dato : 27-03-05 11:20

On Sat, 26 Mar 2005 14:07:11 +0100, "Andreas Jensen"
<newsmail@wincrash.org> wrote:

>Og så fordelte de sætningerne mellem sig - meget fair ordning :)

Han må have haft nogle meget lange sidste ord , og så har de ikke
kunnet nå at skrive det hele ned hver især.

Ja, det giver mening

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-03-05 12:12

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

Måske er det en art prøve, Gud sætter dig i, Jørgen.

Jeg kan huske dengang jeg var en teenager og livet gik mig imod. Der skulle
ikke meget til førend jeg beklagede mig. I årene der sidenhen er gået, kan
jeg nu se, at tingene er blevet lagt til rette på en sådan måde, at jeg er
blevet modnet og kan tåle modgang. At tilhøre Gud og tjene Ham kommer
desværre til at indebære modgang. Jødefolket blev prøvet i ørkenen, og Jesus
måtte fx. lide sult i 40 dage (Matt.4,1-11). Personlig har jeg opblevet
under svær modgang, at djævelen ligefrem har fristet mig med ordene: "Nu
skal du spotte Gud." - Vores tro (og dermed loyalitet) skal åbenbart prøves,
akkurart som guld skal testes i smeltediglen (1.Pet.1,6-9). Og for hver gang
vi gennemlever prøven/fristelsen/modgangen, da *forædles* vi ligesom guldet
i smeltediglen, hvor slaggeren fjernes, hvis vi TILLADER Ham at fjerne vores
urenheder, hvad enten urenheden nu hedder egenkærlighed, racisme,
antisemitisme eller noget andet.

Har prøvelserne så noget at gøre med, at vi som kristne fortsat er umodne ?

Nej, det tror jeg ikke, Jørgen (ihukom Jesu sidste fristelse).

File-number: 3687

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-03-05 12:19

Den Sun, 27 Mar 2005 12:20:25 +0200
skrev Britt Malka <news@foxladi.com> :

> Han må have haft nogle meget lange sidste ord , og så har de ikke
> kunnet nå at skrive det hele ned hver især.
> Ja, det giver mening

Det vil have været meget nemmere hvis han blot råbte:

Salm 22:1-32 !

Så kunne de bare have skrevet det af bagefter og være enige?

Citering af salmen er blot for at overbevise læseren om at Jesus var
messias...

Missionærer går så langt så de ligeledes citerer ting, der ikke var i
salme 22 og som, først derefter blev ændret i de hebraiske skrifter,
således så man kunne overbevise flere:

http://www.kortlink.com/salme22

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - Fortæller man alt? - http://www.nytestamente.org

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-03-05 19:02

Hej Jørgen

fik dette her til aften, tænk over det

"Når man går ind på Guds præmisser, hans måde at se tingene på, så er
det ikke en byrde men frihed"

Gud velsigne dig

Ole