Mel Gibsons "Passion of the Christ" fører ~
Fra : Britt Malka

Dato : 16-03-05 21:05

Selv om Mel Gibson blev tvunget til at undlade undertekster på visse
scener, så er budskabet gået helt og fuldt ind hos folk: Jøderne slog
de kristnes gud ihjel!

I Canada har der været en kraftig stigning i antallet af overfald på
jøder i den periode, hvor Gibsons film spillede i biograferne.

Antallet af overfald steg fra 9 til 32, men tallet er sandsynligvis
højere, mener lederen af den canadiske afdeling af B'nai Brith, Frank
Dimant.

Dette er meget sandsynligt. I Frankrig er det fx meget svært at få
overfald på jøder kategoriseret som overfald på jøder. De bliver gemt
under overskriften "vold" kort og godt. Hvis der ikke er vidner, der
hører overfaldsmændene sige anti-jødiske slagord, har det intet med
jødehad at gøre.

http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20050315.wanti0315_3/BNStory/National/

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-03-05 21:20

Den Wed, 16 Mar 2005 21:05:20 +0100
skrev Britt Malka <news@foxladi.com> :

> Antallet af overfald steg fra 9 til 32, men tallet er sandsynligvis
> højere, mener lederen af den canadiske afdeling af B'nai Brith, Frank
> Dimant.

Altså er 9 overfald på jøder er betragtede som "normalt"?

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - Fortæller man alt? - http://www.nytestamente.org

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-03-05 21:23

Cyril Malka wrote:

> Altså er 9 overfald på jøder er betragtede som "normalt"?

Det er ikke godt at vide. Hvor mange jøder er der i Canada? Der sker sikkert
tusindvis af overfald på kristne og muslimer. Man kunne dog forestille sig,
at disse mennesker *engang imellem* bliver overfaldet af andre grunde end
deres tro.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Britt Malka

Dato : 17-03-05 09:29

On Wed, 16 Mar 2005 21:22:37 +0100, "Kevin Edelvang"
<virker@ikke.invalid> wrote:

>Det er ikke godt at vide. Hvor mange jøder er der i Canada? Der sker sikkert
>tusindvis af overfald på kristne og muslimer.

Ikke på grund af deres tro i hvert fald.

Punkt 1: Hvordan genkender du en kristen?

Punkt 2: Hvis du overfalder en muslim, så er du død i morgen, for så
får du hele familien og vennerne på nakken.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 23:00

I news:20050316212012.1109f471@cylle skrev
Cyril Malka følgende:

> Altså er 9 overfald på jøder er betragtede som "normalt"?

Det ved jeg ikke om det er, men det har i al fald ikke noget med denne
gruppes emneområde at gøre, om der er få eller mange franske eller canadiske
jøder der bliver overfaldet

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-03-05 22:51

Britt Malka wrote:
> Selv om Mel Gibson blev tvunget til at undlade undertekster på visse
> scener, så er budskabet gået helt og fuldt ind hos folk: Jøderne slog
> de kristnes gud ihjel!

Kære Britt. Det er virkeligt sørgeligt, at du er så forblændet af dit
had imod Kristendommen og dens stifter, at du åbenbart VIL ikke forstå
hvordan denne film så smukt og evangelisk viser, hvordan Kristus altså
bevidst og overlagt ofrer Sig: Dette ses nok bedst illustreret ved dèn
direkte udfordrende gestus over for de romerske bødler, hvor Han altså
rejser Sig ved marterpælen efter første omgang prygl med stokke og
derved fremprovokerer anden omgang med disse uhyggelige - men til min
forfærdelige overraskelse helt historisk autentiske - piske med
metalstykker, Han bogstaveligt talt bliver hudflettet med...Vel af mærke
af de selvsamme romerske bødler...

Derudover ignorerer du - hvilket vel er meget logisk, når du ikke er
troende kristen - totalt og aldeles filmens slutning foruden alle de
passager, der understreger at det netop var meningen at Han skulle sætte
Sit liv til for at tage det tilbage...

Anders Peter Johnsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 23:00

I news:r14h31ldl8mq5etuvpp1che3ue3u2bt70i@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> Hvis der ikke er vidner, der
> hører overfaldsmændene sige anti-jødiske slagord, har det intet med
> jødehad at gøre.

Og hvad I al verden har det med denne gruppes emne at gøre.

Hold dig til fundatsen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-03-05 23:10

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> under overskriften "vold" kort og godt. Hvis der ikke er vidner, der
> hører overfaldsmændene sige anti-jødiske slagord, har det intet med

Jeg blev engang overfaldet og kaldt et dumt svin. Det blev registreret under
overskriften "vold" kort og godt. Hvis der ikke er vidner, der hører
overfaldsmændende sige anti-svinske slagord, har det intet med svinehad at
gøre. Nu må det snart stoppe med alt det skjulte svinehad, jøder, muslimer
og semikonvertitter lægger for dagen. Svinet har været forfulgt i 2.000 år,
og ingen gør noget.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-03-05 09:30

Den Wed, 16 Mar 2005 21:22:37 +0100
skrev "Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> :

> [...]
> sikkert tusindvis af overfald på kristne og muslimer. Man kunne dog
> forestille sig, at disse mennesker *engang imellem* bliver overfaldet

Naturligvis.

Det er nok bare ond jødisk, sionistisk propaganda...

Lige som når Malkaerne omtaler mormoner m.m.

Fra : N/A

Dato : 26-03-05 21:34

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-03-05 12:57

Den Thu, 17 Mar 2005 12:51:52 +0100

> Tag det roligt. Jeg anførte i al stilfærdighed et synspunkt. Men det
> var måske ikke værd at kommentere direkte?

Jeg er ganske rolig.

Jeg nøjes med at bemærke at du ikke udviser så meget iver til at
kommentere de tydelige anti-jødiske kommentarer som flyver jævnligt
eller de rimelige "white power" teologiske synspunkter som du har i at
kommentere den anden vej.

I al stilfærdighed har jeg så tilladt mig at gøre det dig bemærket...

Med det er måske ikke blot en bemærkning, når man svarer til dine ellers
fine nålestik? Det er kun "stilfærdige bemærkninger" når det går den ene
vej?

Hmmm?

Tsk... tsk...

Fra : N/A

Dato : 26-03-05 21:34

Fra : N/A

Dato : 26-03-05 21:34

Fra : N/A

Dato : 26-03-05 21:34

Fra : N/A

Dato : 26-03-05 21:34

Fra : N/A

Dato : 26-03-05 21:34

Fra : N/A

Dato : 26-03-05 21:34

Fra : N/A

Dato : 26-03-05 21:34

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 26-03-05 21:34

Den Sat, 26 Mar 2005 06:21:47 +0100. skrev Anders Peter Johnsen i beskeden
<4244f159$0$289$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> Ja, for så vidt at jøder, som aldrig tilnærmelsesvis har oplevet
> Holocausts rædsler utidigt fremmaner "nazidæmonen" for at kue
> modstanderen (Det er jo nærmest som kampscenerne i disse syrede japanske
> Pokemon-tegnefilm?)

Det er vel velkendt, at hvis man ikke lærer af historien har den en
tendens til at gentage sig. Hvis man skulle bruge samme argumentation om
Bibelen, kunne ingen tage del i nogen debat og/eller forståelse, da de
fleste begivenheder går forud for vores egen fødsel...

Men, omvendt, er det jo nemt at påstå at andre "fremmaner nazidæmonen"
al den stund det virkeligt ER en ondskabsfuld holdning der er ved at
udvikle sig overfor alt jødisk. :'-(

> Det egentlige "jødeproblem" er vel snarere at Jødedommen skaber selve
> sin identitet gennem en (set med venstrefløjsøjne) "asocial" religiøs
> eksklusivitet, der fordrer til jantelov og frustreret forfølgelse blandt
> de udenforstående?
> Og at dette er dybt selvforstærkende, for så vidt en dybt integreret del
> af den jødiske identitet netop er martyr-offerrollen?

En rolle de kristne også kan "spille" [med dit eget ord] idet man ser
disse tekster i de græske skrifter:

"Salige er de, som forfølges på grund af retfærdighed, for Himmeriget
er deres." (Matt. 5:10).

Og Paulus fremhæver også denne "martyr-rolle" med ordene:
"Endnu i denne time både sulter og tørster vi, mangler klæder, bliver
slået, er hjemløse, og vi arbejder hårdt med vore hænder. Skældes vi
ud, velsigner vi; forfølges vi, finder vi os i det; tales der ilde om os,
svarer vi med gode ord. Vi er blevet som affald i verden, et udskud i
alles øjne indtil nu." (1. Kor. 4:11-13).

Hrmf..

Henrik, Dianalund
Profilcheck: http://www.kortlink.com/vestergaard-hotmail
Mandrake Linux 10.1 -- www.mandrake.com -- The Best A Man Can Get!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-03-05 00:50

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Men, omvendt, er det jo nemt at påstå at andre "fremmaner nazidæmonen"
> al den stund det virkeligt ER en ondskabsfuld holdning der er ved at

Jeg bliver altså nødt til at sige fra, når jøderne misbruger Holocaust
som argument imod Gibsons Kristusfremstilling.

Der er de for mig lige lovligt nidkære.

> [...]
> svarer vi med gode ord. Vi er blevet som affald i verden, et udskud i
> alles øjne indtil nu." (1. Kor. 4:11-13).

Ja, det var jo dengang hvor det var de kristne, der var direkte forfulgt
af "rettroende" jøder. (Husk bare Pauli eget oprindelige ærinde i
Damaskus før han blev omvendt!)

> Hrmf..

Jødedommen bygger jo netop på troen på at være det udvalgte folk, der
derfor af Gud Selv er pålagt være i uforsonlig konflikt med alle andre
folkeslag. Prøv for sjov at læse 5. Mosebog kapitel 7.

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-03-05 01:12

Anders Peter Johnsen skrev Søndag den 27. marts 2005 00:49 i beskeden
<4245f501$0$254$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> Jeg bliver altså nødt til at sige fra, når jøderne misbruger Holocaust
> som argument imod Gibsons Kristusfremstilling.
> Der er de for mig lige lovligt nidkære.

Ikke desto mindre, var det et "trick" der senere er blevet benyttet af nyere
propaganda-folk, at introducere en stemning - som i starten virker nok så
uskyldig - hvorefter man gradvist kan lægge til, uden at folk reagerer.

Selv da jeg fulgte kristendommens vej, synes jeg fokus i den film VAR - og
ER - forkert, når man forsøger at tillægge jøderne en skyld de ikke har.
Dels fordi på kristendommens egne præmisser skulle lidelsen være
"forudsagt", og også fordi fordrejningen er underforstået i en
Hollywood-stil [ketchup mafiaen ] som nærmest indbyder til modsatrettet
aggression.

I realiteternes verden har det desuden vist sig at aggressionerne har
tiltaget imod jøder -- det kan man i sig selv nok bruge adskillige
projektopgaver i såvel psykologi som religionshistorie til både at afvise
og bekræfte. Ikke desto mindre er *tendensen* forværret... :'-(

> Ja, det var jo dengang hvor det var de kristne, der var direkte forfulgt
> af "rettroende" jøder. (Husk bare Pauli eget oprindelige ærinde i
> Damaskus før han blev omvendt!)

Bemærk: disse skriftsteder bruges den dag i dag som argument af nogle
kristne grupper for at forfølgelse i sig selv er legitimering -- derfor
sagde jeg igen: "En rolle de kristne også kan "spille" [med dit eget ord]".

> Jødedommen bygger jo netop på troen på at være det udvalgte folk, der
> derfor af Gud Selv er pålagt være i uforsonlig konflikt med alle andre
> folkeslag. Prøv for sjov at læse 5. Mosebog kapitel 7.

En konflikt man også så under korstogene...

Henrik, Dianalund
"Herren lader ikke den retfærdige sulte,
men uretfærdiges krav afviser han" (Ordsp. 10:3).

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-03-05 15:04

Den Thu, 17 Mar 2005 13:03:09 +0100
skrev "Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> :

> Inden du skyder mig alskens racisme og antisemitisme i skoene, synes
> jeg, du skulle tage at se, hvad det var, jeg kommenterede.

Hvor "skyder jeg dig alskens racisme og antisemitisme i skoene"?

Du, som snakker om at andre skal tage det roligt burde måske efterleve
det selv, skulle du ikke?

> Jeg kan da kun beklage, at flere jøder bliver overfaldet i Canada
> under visning af en bestemt film.

Virkeligt?

> Jeg kommenterede alene dit spørgsmål om, hvorvidt 9 jødeiske overfald
> var for normalt at regne.

Ja.

Det ved jeg godt, hvorfor jeg synes, det er pudsigt at du kommenterer
den slags når du ikke kommenterer de ligeledes her tilstedeværende
tydelige antisemitiske udtalelser.

Hvorfor kommenterede du dem ikke?

Hvorfor kommenterer du dem stadig væk ikke, når du tydeligvis kan
kommentere den anden vej?

> Du skriver selv, du er rolig.

Jow... Det er jeg.

Der skal sandeligt mere end det for at få mig til at flippe ud.

> Alligevel føler jeg, du argumenterer med
> en hånlig tone.

Det kan være du "føler" det. Det må *du* tage ansvar for.

> Husk dog lige på, at det ikke er alle herinde, der
> sviner dig til, hver gang du stikker næsen frem.

Jeg skriver ikke om at "alle sviner mig til", du tilegner mig, igen,
noget, jeg ikke har skrevet. Jeg ville råde dig til at styre hvad du
"føler" og nøjes med det jeg rent faktisk skriver.

Dog kan jeg ikke undgå at bemærke, at du flere gange har kommenterede
os negativt, og du, da vi gjorde dig opmærksom på det, slet ikke
reagerede, vel?

Og det er værd at bemærke, at du vender det blinde øje til, når der er
antisemitiske udtalelser, hvilket du ikke gør, når der er brok den anden
vej. Jeg kan ikke tage ansvar for at du ikke kan tåle, at man gør dig
opmærksom på det.

> Vi andre må vel stadig kommentere det, du skriver? Ellers hold op med
> at skrive.

Det er ikke mig, der overreagerer her, men dig som "føler min tone" og
overreagere.

Prøv det ukristent holdning af at tage ansvar for hvad du "føler" i
stedet for at fantasere dig til ting, der ike er der. Prøv at tage
ansvar for dine handlinger og dem, du ikke udfører, stærk af den viden,
at tie stille i nogle tilfælde er også at handle.

Du vil garanteret få det bedre.