Kirkes overreaktion imod mig
Fra : Bo Warming

Dato : 12-03-05 15:50

I avisen kan man læse at da jeg ved højmesse i Helligkorskirke ville
provokere imod præstens (Eik Bocks) ønske om at forære sin kirkebygning til
moskebrug, så ringede jeg inden og fik lov at blande mig i liturgien og
pastor Bock introducerede mig i slutningen af sin prædiken og kom ned på
kirkegulvet til ti minutters dialog - så det er ondskabsfuld tilsværtning at
en anden præst der vedr civiliseret dialog i menighedsrådshuset
OVERREAGEREDE OG TILKALDTE POLITI påstår at gjorde nogen utrygge

Jer er så lidt truende - lige så hellig og from - som min med-Borchianer,
den fungerende bisp.Vi er præster for hinanden og en mavesur degn der
elskede at kalde politi bør have en næse.

------------------------------

Smålighed : De generøse bliver sjældnest sindsyge

Biblens øje-for-øje hævnhad er grusom smålighed. Hindu-reinkarnationens
afsky for pariaer, der selv har været ude om fattigdommen - pga. deres
forrige liv - har også et ulækkert småligt præg.

Men de bedste dele af den danske folkekirke dyrker grundtvigsk
Løgstrup-teologi om, at storsind er kernen at Jesu budskab - hvis danskere
bliver optimistiske af Påske-miraklet, så ser vi afslappet på, om
meddanskere glemmer at betale lidt gæld eller snyder på vægten, og ved
eksemplets magt bliver de lumpne mindre lumpne, uden straf.

Generøs tillid betyder, at man tør vende venstre kind til.

Vi bør ikke forarges over folk, der mener at kunne forene kristendom med
reinkarnation - som i Jápan er helt uden dømmesyge om den fra visse
hinduer kendte ide om, at folk ligger som de har redt og social arv er egen
skyld.

Min samleverske er aktiv i en god lille privat københavnerkirkesekt uden
vielsesret og vil gerne vies i den kirke, hvor vi for 12 år siden giftede
os, men skiltes da sjasen anbefalede det af økonomiske grunde.

Men det har præsten ikke lyst til, fordi jeg har klaget til bispen over, at
præstens prædiken hetzede mod os Dannebrogsglade, indvandringskritiske som "smålige"

Jeg mener, at DF har gået gruelig meget ondt igennem for at redde danskerne
af politikernes dårskab, og der er intet småligt ved at ville hjælpe folk i
deres egne lande i stedet for her, hvor de ikke kan integreres.

Men en folkekirke, der straffer ved at nægte gejstlig betjening, når man
debaterer imod småligheds-anklager - den er i strid med ytringsfriheden. Det
bør føre til selvransagelse.

FOLKEKIRKEUDSMIDNING skete da en døbt dansker(Sten Ribers) skrev læserbreve
om, at han mente, at reinkarnation og Jesu ord kan forliges. Næsten ingen
folkekirkepræster har kritiseret, at man stjal hans dåbsgave - som jo er
livsvarigt medlemskab af folkekirken.

Der ligger en strafliderlig smålighed i udsmidninger.

Moderne reinkarnationsfolk , fx den buddhisme der præger minsamleverske, er
helt uden smålighed.

Er man hævet over småtskårne nid&nag bagateller, bliver man aldrig sindsyg,
har flere psykiatere hævdet.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-03-05 17:40

I news:lkDYd.2354$y82.2067@fe80.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> - så det er ondskabsfuld tilsværtning
> at en anden præst der vedr civiliseret dialog i menighedsrådshuset
> OVERREAGEREDE OG TILKALDTE POLITI påstår at gjorde nogen
> utrygge

Men hvorfor skal du hele tiden starte nye tråde om dette aldeles
uinteressante emne.

Lav dig en tråd i dk.snak.off-topic, og der kan du poste de 95% ligegyldige
indlæg du kommer med.

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 13-03-05 11:32

Andreas Falck wrote:
> [...]
> uinteressante emne.
>
> Lav dig en tråd i dk.snak.off-topic, og der kan du poste de 95%

99,99%
/ Thomas