Jøder i Danmark
Fra : Cyril Malka

Dato : 11-03-05 14:33

De danske jøders historie er godt 300 år gammel. Den tog sin begyndelse
i 1622, da Christian IV indbød jøder fra Hamburg og Amsterdam til at
bosætte sig i Glückstadt, som han netop havde anlagt. Han ønskede at
gøre byen til en handelsmæssig konkurrent til Hamburg, hvor jøderne
havde ry for at have haft en gunstig indflydelse på økonomien... Læs
resten samt statistik m.m. på:

http://www.kortlink.com/jewsdk

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - Fortæller man alt? - http://www.nytestamente.org

Fra : Stone

Dato : 11-03-05 16:26

Cyril Malka wrote:
> [...]
> Hamburg, hvor jøderne havde ry for at have haft en gunstig
> indflydelse på økonomien... Læs resten samt statistik m.m. på:

er det ikke den forkerte gruppe du skriver i

Stone

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-03-05 00:29

I news:4231b8bc$0$80883$157c6196@dreader2.cybercity.dk skrev
Stone følgende:

[ ... ]
> er det ikke den forkerte gruppe du skriver i
>
> Stone

Det er det højst sandsynlig. Og så er han oven i købet begyndt at sløre og
skjule at hans link er til en af hans egne hjemmesider.

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-03-05 01:25

Andreas Falck skrev Lørdag den 12. marts 2005 00:28 i beskeden
<423229b5$1$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
>
> Det er det højst sandsynlig. Og så er han oven i købet begyndt at sløre og
> skjule at hans link er til en af hans egne hjemmesider.

Uhadada....

Hvor er det dog interessant, at DU - som veteran ud i internettets
velsignelser - ikke ved hvad der sker med LANGE links. Nu er det at lave et
kort link at SLØRE en af sine egne hjemmesider....

God bedring!

Henrik, Dianalund
Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Fra : Stone

Dato : 12-03-05 07:53

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
> velsignelser - ikke ved hvad der sker med LANGE links. Nu er det at
> lave et kort link at SLØRE en af sine egne hjemmesider....

Men jøder i Danmark har vel noget med historie at gøre, hvorfor så poste
det
i en gruppe om kristendom

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-03-05 10:48

I news:423236a1$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

[ ... ]

> [...]
> velsignelser - ikke ved hvad der sker med LANGE links. Nu er det at lave
> et kort link at SLØRE en af sine egne hjemmesider....

Der er jo slet ikke tale om et *langt* link - så det er da tydeligt at
Malka'en har til hensigt at sløre at han henviser til en af sine egne odiøse
sider. - Men det vil du jo, i din malkaforblndelse - jo ikke indse. Vi er jo
godt klar over at din holdning er at alt hvad Malka gør er rigtigt.

God weekend

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-03-05 23:23

Andreas Falck skrev Lørdag den 12. marts 2005 10:48 i beskeden
<4232badf$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> odiøse sider. - Men det vil du jo, i din malkaforblndelse - jo ikke indse.
> Vi er jo godt klar over at din holdning er at alt hvad Malka gør er

Du taler som du har forstand... :'-(

For det første, glemmer du at et link til http://www.kortlink.com/jewsdk
ville have mindre sandsynlighed for at blive delt end
http://www.malka.co.il/index.php?option=content&task=view&id=23&Itemid=26
hos nogle brugere. At den ikke gør det her er en anden sag.

At du så er så forblændet over at nogle få mennesker her i gruppen [som
påstår sig baseret på "kristen" adfærd ROTFLMAO...] KAN kommunikere på et
højere niveau end "æv, bæv, jeg vil ikke lege med dig" / børnehave-stadiet
er jo noget du kan arbejde videre med. Måske vil du en dag vurdere hver
tråd for sig, i stedet for at søge efter evt. enighed eller uenighed
imellem de enkelte debattører her i gruppen.

Fra : Britt Malka

Dato : 15-03-05 15:03

On Sat, 12 Mar 2005 23:23:03 +0100, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

> [...]
>højere niveau end "æv, bæv, jeg vil ikke lege med dig" / børnehave-stadiet

Det *er* kristen adfærd. De græske skrifter er gennemsyret med den
slags hån, stikpiller, latteriliggørelse af konkurrenterne.

Farisæerne hånes fx for at følge "indviklede regler", belæste mænd
hånes for at være "skriftkloge".

Hvordan er det til gengæld, at Jesus siger: Saglige er de fattige i
ånden?

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Cyril Malka

Dato : 15-03-05 15:36

Britt Malka wrote:

> Hvordan er det til gengæld, at Jesus siger: Saglige er de fattige i
> ånden?

Det er fordi han, igen, misforstod det, der stod i Bibelen (eller også
har pågældende forfatter misforstået).

Der henvises højst sandsynligt til "Herren er nær ved dem, hvis hjerte
er knust, han frelser dem, hvis ånd er sønderbrudt." (SL. 34:19)

Der er lignende henvisninger i Enochs bog, som indeholder stort set det
meste af det, Jesus har sagt... 200 år efter

--
Venligst,

Cyril

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-03-05 18:29

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> [...]
> hånes for at være "skriftkloge".
>
> Hvordan er det til gengæld, at Jesus siger: Saglige er de fattige i

Og kirken har altid lagt meget stor vægt på, at mennesker ikke skulle bryde
deres hjerner med viden. Viden fører folk vild, mente/mener de fromme.

Fra : Britt Malka

Dato : 15-03-05 21:21

On Tue, 15 Mar 2005 18:28:38 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Og kirken har altid lagt meget stor vægt på, at mennesker ikke skulle bryde
>deres hjerner med viden. Viden fører folk vild, mente/mener de fromme.

Ja, og så er de nemmere at styre, hvis de ikke tænker for meget.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 12-03-05 12:41

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> kort link at SLØRE en af sine egne hjemmesider....

Og du er selv helt rask ??, det sku man ikke tro taget al den
røvslikning af Malkaerne i betragtning, colibakterieforgiftning sku være ret
farligt.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-03-05 23:24

Poul Nielsen skrev Lørdag den 12. marts 2005 12:40 i beskeden
<4232d591$0$29276$14726298@news.sunsite.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Og du er selv helt rask ??, det sku man ikke tro taget al den
> røvslikning af Malkaerne i betragtning, colibakterieforgiftning sku være
> ret farligt.

HVIS du forventer at blive taget alvorligt i denne gruppe, eller af
Undertegnede, vil jeg anbefale dig, at formulere dig anderledes...

Men "kristen" adfærd har det med at vise sin MØRKE side nu om stunder.

Fra : Stone

Dato : 13-03-05 00:18

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
> Undertegnede, vil jeg anbefale dig, at formulere dig anderledes...
>
> Men "kristen" adfærd har det med at vise sin MØRKE side nu om stunder.

Den var vist myntet på Malka. Vågn nu op Henrik Vestergaard

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 13-03-05 09:15

Stone skrev Søndag den 13. marts 2005 00:18 i beskeden
<42337863$0$80889$157c6196@dreader2.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> Den var vist myntet på Malka. Vågn nu op Henrik Vestergaard

Jeg tror ikke ligefrem du har læst Pouls indlæg, siden du skriver den
kommentar...

Fra : Stone

Dato : 13-03-05 21:19

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
> dk.livssyn.kristendom:

> Jeg tror ikke ligefrem du har læst Pouls indlæg, siden du skriver den

måske forstår jeg det ikke helt, men for mig at se er Malkaernes hetz mod
andre troende til tider det rene gift, ok jeg forstår simpelthen ikke
deres
adfærd, hvad er de ude på? Skal alle konvertere til den jødiske tro, eller
hvad? Opnår de noget godt ved altid at svine andre troessamfund til? Mon
der
findes et troessamfund uden enkelte brådne kar? Den jødiske tro er vel
heller ikke altid at efterligne.

Fra : Cyril Malka

Dato : 14-03-05 09:59

Den Fri, 11 Mar 2005 16:25:44 +0100
skrev "Stone" <Stone@Stone.dk> :

> er det ikke den forkerte gruppe du skriver i

Jo

Det er jo sådan at der er, også i denne gruppe, flere gange blevet vendt
emner som drejer sig om jødedommen. Men, korrekt nok, har de ligeledes
været forbundne med kristendommen eller berørte emner som var forbundne
med kristendommen.

.... og det er ikke lige tilfældet her.

Så jo, jeg burde have postet et andet sted (dk.livssyn).

Beklager.

Fra : Cyril Malka

Dato : 14-03-05 11:17

Den Sat, 12 Mar 2005 23:24:24 +0100
skrev Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@hotmail.com> :

> Men "kristen" adfærd har det med at vise sin MØRKE side nu om stunder.

Jeps... Ifølge nogle rabbier, så er det et tegn på at vi lever i
messianske tider.

Fra : Cyril Malka

Dato : 14-03-05 12:04

Den Sun, 13 Mar 2005 09:14:32 +0100

> Jeg tror ikke ligefrem du har læst Pouls indlæg, siden du skriver den
> kommentar...

Det har han nok.

Det vigtige er ikke *hvad* der bliver sagt, men af *hvem*.

Altså: Sviner man en Malka til, er det helt legitimt.

Siger Britt eller Cyril Malka noget som helst, så er det nødvendigvis
nedgørende, et angreb, led, ondt, m.m. (føj selv til).

Vi har nødvendigvis en skjult (ond) dagsorden som kan påklistres os.

Skulle nogen være enig i noget vi siger, skal man egentligt huske at
føje "Jeg plejer ikke at være enig med Malka om noget, men..." eller
"ikke fordi jeg vil støtte malkaerne, men..."

Hvis ikke, så er man på den

Men det er okay Som det står i Salme 22:17 Man er som en løve og de
er ved vores fødder og hænder...

.... og fråder

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-03-05 15:23

Cyril Malka skrev Mandag den 14. marts 2005 12:04 i beskeden
<20050314120419.640378b0@cylle> i gruppen dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> nedgørende, et angreb, led, ondt, m.m. (føj selv til).
> Vi har nødvendigvis en skjult (ond) dagsorden som kan påklistres os.

Det har ALLE snart i denne gruppe... :'-(

Jeg synes vi er kommet langt ud i det overdrevne, når det er personerne
debatten går på i stedet for sagen, men desværre synes analysen at være
korrekt.

> [...]
> føje "Jeg plejer ikke at være enig med Malka om noget, men..." eller
> "ikke fordi jeg vil støtte malkaerne, men..."

Kun hvis man vil tækkes folk, og det engelske ordsprog synes relevant: "With
friends like these, who needs enemies?"

Fra : Cyril Malka

Dato : 14-03-05 15:45

Den Mon, 14 Mar 2005 15:22:32 +0100

> Det har ALLE snart i denne gruppe... :'-(

Jo Lige som Difool (Ve være den, der misbruger Moebius således!),
som vedkender sig en kristen retning som har fået den tvivlsom ære af at
blive kaldt "Amerikas mest raciste kirke".

De medskribenter på hans side "nordiskisrael" er stort set allesammen
kendt for at være højre ekstremister, white power folk, ikke at
forglemme mindst en som har dækket over pædofil angreb samt (så vidt jeg
husker) underslæb

> Kun hvis man vil tækkes folk, og det engelske ordsprog synes relevant:
> "With friends like these, who needs enemies?"

Jeps... Nyhedsgruppen minder en del om en "panier de crabes" ;->