Helligåndens tempel
Fra : Difool

Dato : 08-03-05 01:33

Mange seriøse kristne (inkl. undertegnede) har meget imod tobak, alkohol,
o.s.v. Mange af disse seriøse kristne (excl. undertegnede) bruger derfor for
argumentation for abstinens fra tobak og alkohol 1. Korinther 6:12-20, der
taler om, at vort kødelige legeme er "et tempel for Helligånden". Jeg synes,
det er ganske godt at advare imod farlige ting, men jeg synes bare, at netop
dét Skriftsted fra 1. Korinther ikke kan anvendes til denne
argumentationsføring. Dette Skriftsted taler nemlig om UTUGT, ikke tobak og
alkohol.

Lyt f.eks.: "Skal jeg da gøre Kristi lemmer til en SKØGES lemmer? Aldeles
ikke! Eller ved I ikke, at den, der binder sig til en SKØGE, ER ÉT LEGEME
MED HENDE? - det hedder jo: 'DE TO SKAL BLIVE ÉT KØD.' Men den, der binder
sig til Herren, er én ånd med ham. Hold jer fra UTUGT! Al anden synd, som et
menneske begår, er uden for legemet, men den, der LEVER UTUGTIGT, synder mod
sit eget legeme. Eller ved I ikke, at jeres legem er et tempel for
Helligånden, som er i jer, og som I har fået fra Gud? I tilhører jer selv,
for I selv blev købt dyrt. Ær derfor Gud med jeres legeme!" (1. Korinther
6:15-20)

Jeg synes, at det er ganske tydeligt, at det, der tales og advares om her,
er UTUGT, HOR, SEXUEL URENHED - ikke tobak og alkohol.

Det er i en god hensigt at advare imod tobak og alkohol og heroin og kokain
og andet godt, der kan skade det kødelige legeme, men det er ikke det, der
tales om her.

Verden i dag promoverer sexuel urenhed og utugt og hor på enhver front, man
bombarderes med det, hvor man end færdes. Så der er ingen tvivl om, at det
er af denne verden. Samtidig hetzer de imod tobak, forbyder det de særeste
steder. Meget søgt netop at fokusere på denne lille ting, og så forherlige
den store.

"I Hoerkarle og Hoerkvinder! vide I ikke, at Verdens Venskab er Guds
Fjendskab? Derfor, hvo som vil være Verdens Ven, bliver Guds Fjende." (Jakob
4:4, 1874-ovs.)

Kærlig hilsen fra Mikkel S. Kragh
http://www.nordiskisrael.dk