Vagttårnsselskabet investerer i tobak
Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 18:13

Goddag alle,

Vagttårnsselskabet forbyder sine medlemmer (Jehovas Vidner), at ryge.
dette koster dem udstødelse.

Dog har den amerikanske multinationale firma og sekt investeret en del
penge i Philip Morris cigaretter.

Moral er godt, dobbeltmoral er vel dobbelt så godt:

Læs mere her: http://www.kortlink.com/jvcigaret

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - Fortæller man alt? - http://www.nytestamente.org

Fra : M

Dato : 10-03-05 08:37

Til Cyril

Det er interessante oplysninger du kommer med her, hvis altså de er sande...
Men istedet for blot at skrive dette på hjemmesiden, ville det være
interessant hvis du kan linke til andre pålidelige kilder der bekræfter din
historie. For disse papirer du viser på hjemmesiden bekræfter intet i sig
selv, de kan jo være forfalskede.

Hvis du kilder der kan bekræfte denne historie, vil jeg gerne informeres
herom i nyhedsgruppen.

Fra : Britt Malka

Dato : 10-03-05 11:39

On Thu, 10 Mar 2005 08:37:18 +0100, "M" <temp@temp.temp> wrote:

>Hvis du kilder der kan bekræfte denne historie, vil jeg gerne informeres
>herom i nyhedsgruppen.

Prøv Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. De har kopier af alle sådanne
virksomheders regnskaber.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : M

Dato : 10-03-05 13:00

I må jo vide hvorfra I har oplysningen... Hvilke kilde ligger til grund for
jeres artikel??

Det ville været rart med kildeangivelse I jeres artikler!

Fra : Britt Malka

Dato : 10-03-05 16:27

On Thu, 10 Mar 2005 13:00:09 +0100, "M" <temp@temp.temp> wrote:

>I må jo vide hvorfra I har oplysningen... Hvilke kilde ligger til grund for
>jeres artikel??
>
>Det ville været rart med kildeangivelse I jeres artikler!

Ja, og det ville også være rart, om du overholdt netiketten og ikke
quotede hele det oprindelige indlæg og svarede foroven.

En kildeangivelse bruger man, når man ikke har sat fotokopier af
kilden online

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-03-05 13:11

Britt Malka skrev Torsdag den 10. marts 2005 11:38 i beskeden
<ms8031pjjs1b7q3lkpb2rdokcvm8pcuo7h@4ax.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> Prøv Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. De har kopier af alle sådanne
> virksomheders regnskaber.

Ups. Fik han ikke lov til at få andre til at gøre arbejdet for sig...
Hehe...

Henrik, Dianalund
Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-03-05 13:50

I news:42303903$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

> Ups. Fik han ikke lov til at få andre til at gøre arbejdet for sig...
> Hehe...

Det er jo kun rimeligt at den bringer et rygte til torvs også er den der er
villig til at gøre arbejdet med at fremkomme med kilderne så rygtet kan
verificeres.

Og dette gælder da også selv om det er en Malka der bringer et rygte i
omløb.

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-03-05 14:26

Andreas Falck skrev Torsdag den 10. marts 2005 13:49 i beskeden
<42304468$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> verificeres.
> Og dette gælder da også selv om det er en Malka der bringer et rygte i

HVIS du havde fulgt det oprindelige link til artiklen, vil du kunne se to
stykker grafik. Det er ikke vanskeligt med en relevant ordbog at gøre sig
bekendt med indholdet af disse to "dokumenter", og det ene dokument er
endda forsynet med et stempel fra Utah, hvorefter man - hvis man er
interesseret - kan gøre sig yderligere bekendt med indholdet ved at
kontakte relevante myndigheder.

Nu er det slet ikke overraskende at en organisation investerer i cigaretter,
når andre investerer i våbenfabrikker (Moon) etc.

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-03-05 15:41

I news:42304a93$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

[ ... ]
> HVIS du havde fulgt det oprindelige link til artiklen,

Jamen det gjorde jeg ikke, og det gør jeg heller ikke.

Jeg er forlængst hold op med at følge links til Malkaernes odiøse
hjemmesider, da erfaring viser at de stort set ikke indeholder andet end
useriøse påstande og forvanskninger i grov målestok.

Og derfor kan jeg ikke betragte et link til Malkaernes egne hjemmesider for
at være en saglig og uafhængig kilde.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-03-05 16:18

Andreas Falck skrev Torsdag den 10. marts 2005 15:40 i beskeden
<42305c81$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> Og derfor kan jeg ikke betragte et link til Malkaernes egne hjemmesider
> for at være en saglig og uafhængig kilde.

Dit valg. Ikke desto mindre kunne du ellers dér have dannet dig et indtryk
af det du udtalte dig om.

Det sætter jo i sig selv dine udtalelser lidt i relief...

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-03-05 16:45

I news:423064f2$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

> Dit valg. Ikke desto mindre kunne du ellers dér have dannet dig et indtryk
> af det du udtalte dig om.
>
> Det sætter jo i sig selv dine udtalelser lidt i relief...

Man vil næppe nogen sinde kunde finde saglig dokumentation og seriøs
information på Malka'ernes hjemmesider.

Så *hvis* de har en troværdig og uafhængig kilde til støtte for deres
evindelige smædekampangner, så havde de jo nok offentliggjort et link
direkte til en sådan kilde.

Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 10-03-05 23:25

On Thu, 10 Mar 2005 08:37:18 +0100, "M" <temp@temp.temp> wrote in
<422ff92a$0$80884$157c6196@dreader2.cybercity.dk>:

> [...]
>selv, de kan jo være forfalskede.
>
>Hvis du kilder der kan bekræfte denne historie, vil jeg gerne informeres

Hej M,

De dukomenter som Cyril Malka fremviser kan du finde på følgende link:

http://www.geocities.com/wtcleanup/04Finanzen/17tabakgewinnewtg.htm

Nu kan jeg ikke tysk, så jeg kan ikke forholde mig til indholdet på
den pågældende side, ej heller kan jeg umiddelbart tage stilling til
de fremviste dokumenter, da de i sig selv ikke er beviser noget som
helst med hensyn til Vagttårnsselskabets intensioner, endsige holdning
i dette spørgsmål.

Hvad jeg derimod kan udtale mig om er den generelle praksis hos
Vagttårnsselskabet når det gælder forrentning af deres kapitalt via
kortvarige og længerevarende "investeringer":

Det er ikke en ukendt praksis at Vagttårnsselskabet bruger banker og
børsmæglere til at få en økonomisk gevinst af kapital der ikke skal
bruges her og nu, noget der især er set i forbindelse indsamlinger til
fx byggeprojekter - men ikke begrænset hertil. De var fx på denne
baggrund af et rygte i 80'erne opstod, at Jehovas Vidner skulle eje
del af Coca Cola, og senere et tilsvarende rygte mht. Pepsi Cola.

Praksisen er at Vagttårnsselskabet fx har et beløb på, lad os sige
5.000.000 USD som de ikke har behov at bruge i halvt år. Beløbet
bliver så af en børsmægler/bank delt ud over en række opkøb af
værdipapirer, aktier etc, med henblik på salg når de 6 mdr. er gået
eller der er tegn på en rimelig gevist ved salg inden da. Hvordan
denne fordeling foregår og i hvad der investeres sker ud fra
børsmæglers/bankens skøn.

Som et konkret eksempel på holdningen bag Vagttårnsselskabets
dispositioner kan der nævnes et her fra Danmark. Da man skulle i gang
med et større byggeri - jeg mener det var i forbindelse med byggeriet
af det nye afdelingskontor i Holbæk, og der var samlet de første par
millioner ind, havde man en kort periode, grundet forsinkelser med
byggeriet, en større sum penge stående i banken til en forholdsvis
lille rente. Dette beløb blev fastlås i banken, således at banken
kunne disponere over pengene til kortvarige udlån til andre kunder,
mod at Vagttårnsselskabet fik en betydelig højere rente.

Og tilsvarende er det omkring de påstående "investeringer" som
Vagttårnsselskabet foretager via banker og mæglere: Pengene spredes i
mindre puljer, således at risikoen for tab minimeres, ud fra den
betragtning af der er tale om indsamlede bidrag, som man så søger at
få størst mulig gevinst af, inden de bruges til det der er det
oprindelige formål.

Men i øvrigt, hvis du fx går ind på nedenstående link, vil du se at H.
M. Riley Trust, som er den har handlet på vegne af Vagttårnsselskabet
i ovennævnte dokument i Utah også er samme i Michigan. Og hvis man
søger lidt i disse arkiver vil man kunne finde adskillige tilsvarende
eksempler.

http://www.foundationcenter.org/fc_stats/pdf/10_top50_tg/1999/mi_99.pdf

Med venlig hilsen
Søren Bo R. Henriksen

Fra : M

Dato : 11-03-05 07:43

> Med venlig hilsen
> Søren Bo R. Henriksen

Tak for et seriøst og velbegrundet svar.

Fra : Britt Malka

Dato : 11-03-05 10:11

Goddag M som ... hvad? Mette?

On Fri, 11 Mar 2005 07:42:50 +0100, "M" <temp@temp.temp> wrote:

>Tak for et seriøst og velbegrundet svar.

Jeg troede, at du ville have kildeangivelse?

En Geocities-side er mere relevant som kilde?

Hvordan ved du, at de ikke lyver, og at papirerne ikke er forfalskede?

Fra : M

Dato : 11-03-05 14:10

> Hvordan ved du, at de ikke lyver, og at papirerne ikke er forfalskede?

Har jeg udtalt mig om hvorvidt denne side er mere relevant? Nej! Men der
findes mange interessante links på denne hjemmeside.

Jeg tror du har misforstået mig en lille smule, for jeg er ikke ude på at
mistænkeliggøre nogen, men blot få så mange fakta på bordet. Din oplysning
eller din mands oplysning om VT's aktiekøb fandt jeg interessante, men det
er altid godt at få en sag bekræftet fra flere sider om de er ægte.

> En Geocities-side er mere relevant som kilde?

Nej men den kan være lige så relevant. Om du har købt et domæne eller blot
bruger gratis sider bekræfter vel ikke pålideligheden.

> Jeg troede, at du ville have kildeangivelse?

Ja har du yderliger må du gerne komme med den/disse. Evt. også hvis der er
kendskab til nationale aviser der har skrevet om det.

Til sidst: Britt Malka, jeg har ikke bidt hovedet af dig på noget tidspunkt,
og vil da håbe du heller ikke bider mit af. Hvad med lidt imødekommenhed?

Fra : Britt Malka

Dato : 11-03-05 14:57

On Fri, 11 Mar 2005 14:09:49 +0100, "M" <temp@temp.temp> wrote:

>Har jeg udtalt mig om hvorvidt denne side er mere relevant?

Ja, indirekte.

Da du læste nyheden på Geocities-hjemmesiden, skrev du:

"Tak for et seriøst og velbegrundet svar."

Du *kunne* jo have skrevet nøjagtigt det samme her, ikke?

> Nej! Men der
>findes mange interessante links på denne hjemmeside.

Ja, okay, nu bryder jeg mig ikke om at læse tysk, så det gør jeg kun,
hvis jeg vitterligt ikke kan undgå det.

>Jeg tror du har misforstået mig en lille smule, for jeg er ikke ude på at
>mistænkeliggøre nogen, men blot få så mange fakta på bordet.

I så fald ville det fremgå tydeligere, hvis du formulerede dig
anderledes, fordi formuleringer som "hvis de altså er sande..." og "de
kan jo være forfalskede" giver ikke indtryk af, at du bare vil have
fakta på bordet, men de giver indtryk af, at du på forhånd mener, at
kommende fra os, så er de nok ikke ægte.

Når du så herefter takker Søren Bo for et opbyggende svar, fordi han
henviser til en hjemmeside, der har nogle ældre dokumenter online, som
ligner vores, og du ikke her nævner ordet "forfalskning", så virker
det endnu mere, som det specielt er vores oplysninger, du vil
miskreditere.

>Din oplysning
>eller din mands oplysning om VT's aktiekøb fandt jeg interessante, men det
>er altid godt at få en sag bekræftet fra flere sider om de er ægte.

Ja, bestemt, men antallet af folk, der har den samme historie, er
ingen garanti for en histories ægthed.

>Nej men den kan være lige så relevant. Om du har købt et domæne eller blot
>bruger gratis sider bekræfter vel ikke pålideligheden.

Som en generel rettesnor, jo.

Hvem som helst kan oprette en hjemmeside hos Geocities under et fake
navn. Vedkommende, der har den hjemmeside, som du priser så højt, har
ikke engang sit navn på siden. Hvem er kilden? Kan man stole på ham?
Hvad er hans baggrund?

Okay, jeg siger ikke, at hans/hendes hjemmeside ikke er god nok, men
det undrer mig, at du som stiller dig så kritisk an, bare uden videre
æder denne side råt.

>Ja har du yderliger må du gerne komme med den/disse. Evt. også hvis der er
>kendskab til nationale aviser der har skrevet om det.

Ville det bekræfte historien?

Sjovt, for de nationale aviser som fx Jyllands Posten, BT og Ekstra
Bladet, og i sin tid Kristeligt Dagblad, har tit fået deres historier
fra Cyril.

Nu er dokumenterne jo et par år gamle, så jeg ved ikke, om JP fx ville
være interesserede i sagen, men jeg skal da gerne sende dig linket,
hvis de bruger historien.

>Til sidst: Britt Malka, jeg har ikke bidt hovedet af dig på noget tidspunkt,

Det ved jeg ikke, for jeg kender dig ikke.

Du kalder dig "M", og jeg har et godt bud på, hvem du er, ud over, at
"M" selvfølgelig kan stå for "Modig Anonym".

Men det interesser mig ikke så meget, om du er Mette eller ej. Jeg har
ikke stor agtelse for folk, der gemmer sig bag pseudonymer.

Det er ligesom med folk, der køber hund. De er kujoner, der ikke selv
tør bide folk

>og vil da håbe du heller ikke bider mit af.

Næ, jeg har andet at lave.

>Hvad med lidt imødekommenhed?

Beklager, men imødekommenhed får de folk, som udtrykker sig mere
diplomatisk, og ikke indikerer, at vi sætter forfalskede papirer
online.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 11-03-05 23:19

Søren Bo R. Henriksen skrev Torsdag den 10. marts 2005 23:24 i beskeden
<14g131l1qpnejm4nhtifaf6uiadc0aqk9e@4ax.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> eller der er tegn på en rimelig gevist ved salg inden da. Hvordan
> denne fordeling foregår og i hvad der investeres sker ud fra

Ikke desto mindre KAN man vælge ikke at ville investere indenfor visse
kategorier af brancher. I forbindelse med at du selv nævner investering i
f.eks. Pepsi Cola, har man - igennem tiden - netop set at Pepsi Cola er
*meget* strikse med hvad de vil støtte af personer. Sponseringen af
kändisar har jo netop været sat i standby, når skandaler rullede, ikke
sandt?

Desuden kan man jo ikke - etisk set - forsvare investeringer i forkerte
brancher, hvis man yderligere påstår det skulle være Guds penge man
investerer, vel?

> [...]
> kunne disponere over pengene til kortvarige udlån til andre kunder,
> mod at Vagttårnsselskabet fik en betydelig højere rente.

Der er ufattelig forskel mellem at binde sine penge i seks måneder, og få
dobbelt rente i forhold til at smide pengene igennem en børsmægler. Det
første vil jeg mene var langt mere forsvarligt -- og fornuftigt -- fordi
man således forventer at bankens gode renommé måtte betyde, at de kan
tiltros at håndtere ens penge.

Glem desuden ikke at en sådan binding - de facto - er UDEN risiko for tab,
hvilket aktieinvestering næppe kan karakteriseres at være.

Men hvis DU har et sted, hvor man kan investere i aktier uden risiko, hører
jeg gerne nærmere...

> [...]
> betragtning af der er tale om indsamlede bidrag, som man så søger at
> få størst mulig gevinst af, inden de bruges til det der er det

"Således at risikoen for tab minimeres" mener jeg ikke er i overensstemmelse
med at man påstår, det er Guds penge... HVIS man står ved det, må man nøjes
med enten den ekstra rente ved binding i banken, eller investering i
statsobligationer, der må anses for blandt de sikreste papirer,
almindeligvis.

Alt andet er ordkløveri, og gambling med medlemmernes penge -- uanset
hvordan dette iklædes "minimal risiko"...

Fra : Cyril Malka

Dato : 10-03-05 20:47

Den Thu, 10 Mar 2005 13:00:09 +0100
skrev "M" <temp@temp.temp> :

> I må jo vide hvorfra I har oplysningen... Hvilke kilde ligger til
> grund for jeres artikel??

Det står angivet på de scannede papirer.

> Det ville været rart med kildeangivelse I jeres artikler!

Kommende fra en anonym, så er det ret sjovt.

Kilden står angivet i de scannede papirer.

Mener du, eller sekten, at det er løgn og latin, så er det bare om at
sagsøge os

(Hint: vi er aldrig blevet sagsøgt for falsk oplysninger af nogen sekt
overhovedet, selv om de fleste kalder os for løgnere ;->)

Fra : Cyril Malka

Dato : 11-03-05 14:31

Goddag Mette,

Den Fri, 11 Mar 2005 14:13:04 +0100
skrev "M" <temp@temp.temp> :

> Jeg tror ikke jeg har anklaget dig for løgn, men jeg vil da gerne have
> bekræftet ægtheden fra flere forskellige sider, det er såmænd det
> hele. Jo flere der bekræfter historiet, jo mere tyder jo på ægtheden.

Sludder og vrøvl: Antallet har intet at gøre med ægtheden.

Hvis en mio. mennesker fyrer en løgn af, så er det stadig væk en løgn.

Et scan bliver ikke mere eller mindre ægte af at findes flere steder på
nettet.

Kildekritik, til gengæld, er nok en bedre ting. Altså ikek Hvor mange
komme rmed oplysningen, men hvor kommer oplysningen fra.

Og indtil nu, har vi aldrig været grebet i løgn eller i at sprede
urigtige oplysninger.

Det tætteste på vi kom var med Herbalife, og da det kom til stykket så
smuttede de med halen mellem benene...