Kristne kunstgallerier i Eu? Og i resten a~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-03-05 03:39

Kristne kunstgallerier i Eu? Og i resten af verden, har I nogle links?
Altså til deciderede gallerier eller museums, ikke kirker..

Takker - Mvh Thomas

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 07-03-05 08:33

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> mælte sligt:

>Kristne kunstgallerier i Eu? Og i resten af verden, har I nogle links?
>Altså til deciderede gallerier eller museums, ikke kirker..

Det vrimler med dem i Rom: Galleria Nazionale d'Arte Antica di Palazzo
Barberini, Museo Nazionale, Galleria Borghese, Palazzo Altemps og
selvfølgelig de uforlignelige vatikanmuseer, der nok har verdens
fornemmeste samling af kristen kunst overhovedet.

Et par links: <http://www.romexplorer.com/museums.html> og
<http://www.christusrex.org/www1/vaticano/0-Musei.html>.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
.... der har brugt den forgange uge på at gå rundt på omtalte museer.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 07-03-05 14:53

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:

> [...]
> selvfølgelig de uforlignelige vatikanmuseer, der nok har verdens
> fornemmeste samling af kristen kunst overhovedet.

Måske kunne man lægge til oplysningen om vatikanmuseerne, at de faktisk også
rummer en hel afdeling med moderne, kristen kunst. Mange har det indtryk, at
der kun er gamle sager, men det er bestemt ikke tilfældet.

Desuden ville jeg da lige tilføje, at nationalmuseet i København har ikke så
lidt kristen kunst (dog af den "gamle" slags).

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-03-05 17:57

Kevin Edelvang wrote:

> [...]
>
> Desuden ville jeg da lige tilføje, at nationalmuseet i København har
> ikke så lidt kristen kunst (dog af den "gamle" slags).

Tusind tak! Jeg vil meget gerne have flere links til moderne kristen kunst.
Har du/ I nogle flere spændende links vil jeg være meget taknemlig for det!
/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-03-05 18:00

> [...]
> selvfølgelig de uforlignelige vatikanmuseer, der nok har verdens
> fornemmeste samling af kristen kunst overhovedet.

Mange tak! Vil også meget gerne have flere links til moderne kristen kunst,
kan du hjælpe?
/ Thomas

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 07-03-05 20:28

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> mælte sligt:

>Mange tak!

Så lidt, da.

>Vil også meget gerne have flere links til moderne kristen kunst,
>kan du hjælpe?

Tjaa... de førnævnte er det, jeg lige kommer i tanke om. Men du kan jo
Google på "(modern) christian art" (evt. uden anførselstegn) og se, om
det giver noget, du kan bruge. Brugt evt. billedsøgningsfunktionen.

/Rasmus
--
"Ja man må sende Lys og Kærlighed til den jord vi bor på.
Nogen mediterer på jordhealing."

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-03-05 23:35

> [...]
> Google på "(modern) christian art" (evt. uden anførselstegn) og se, om
> det giver noget, du kan bruge. Brugt evt. billedsøgningsfunktionen.

Fint!!
/ Thomas