Nirvana - nåede dem aldrig, men nu
Fra : Kong Kent

Dato : 28-04-05 20:03

Hej

Som gennemført metal-dreng er det lidt underligt jeg aldrig fik fat i
Nirvana musikken. Det er der en god forklaring på, og kort går den ud
på, at da de blev store i 1991 var jeg til Metallica, AC/DC og dødsmetal
og black-metal. Der var således ikke plads i mit metal-spektre til også
at koncentrere mig om Seattle-grunge-scenen. Købte et par Pearl Jam
plader, men det var også det...

Mine kammerater hørte dog flittigt Nirvana, og jeg hørte det gerne med
dem når jeg var hos dem. Men købte jeg selv deres plader? Nope. Ikke én.
Nu har jeg dog fået sådan et lille retro-trip, og nu vil jeg altså have
nogle udgivelser med Cobain og co.

Umiddelbart har jeg bestilt følgende:

Bleach (1989)
Nevermind (1991)
Incesticide (1992)
In Utero (1993)

Det er så vidt jeg ved de fire studieplader det blev til. Resten er vel
singler, live og unplugged osv., ikke?

Er der så ikke nogen Nirvana kyndige der kan forklare mig om der er
nogle singler, live-albums osv. hvorpå der er fede versioner af sange
jeg bare *skal* have? Er ikke ude på at klistre en komplet samling
sammen, for et kik på http://www.nirvanaclub.com/ viser mig, at det får
jeg aldrig *GGG*

Jeg vil bare gerne have de rigtige udgivelser og de fede sange. Nu har
jeg købte de fire ovenstående plader. Andre udgivelser jeg bør have?

På forhånd tak.

Kent - Nirvana lytter siden 1991, men først køber i 2005

Fra : Mads Breddam

Dato : 28-04-05 20:22

> Jeg vil bare gerne have de rigtige udgivelser og de fede sange. Nu har
> jeg købte de fire ovenstående plader. Andre udgivelser jeg bør have?

'Unplugged in New York' er vel lidt en klassiker (?). Jeg synes i hvert fald
den er god (og i øvrigt den eneste jeg gider høre med Nirvana ).

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-04-05 21:24

> 'Unplugged in New York' er vel lidt en klassiker (?). Jeg synes i hvert
> fald
> den er god (og i øvrigt den eneste jeg gider høre med Nirvana ).

Unplugged i New York er imo det bedste Nirvana der findes - simple as that.
Nevermind er osse godt, men Unplugged er helt fantastisk - resten af Nirvana
hører jeg sjældent.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Brian

Dato : 28-04-05 21:37

Hejsa!

sniper_Nolight skrev:

> Unplugged i New York er imo det bedste Nirvana der findes - simple as
> that. Nevermind er osse godt, men Unplugged er helt fantastisk -
> resten af Nirvana hører jeg sjældent.

Sådan har de fleste det vist....

Jeg er mest til In Utero, der findes ikke en molodi på det album jeg ikke
gider høre.

/Brian

Fra : peet_dk

Dato : 28-04-05 21:35

Se om du kan få fat i en cd med "D-7" kanon sang!

Fra : Brian

Dato : 28-04-05 21:42

Hejsa!

Kong Kent skrev:

> [...]
>
> Det er så vidt jeg ved de fire studieplader det blev til. Resten er
> vel singler, live og unplugged osv., ikke?

Jow..... men unplugged/live er også fedt

> Er der så ikke nogen Nirvana kyndige der kan forklare mig om der er
> nogle singler, live-albums osv. hvorpå der er fede versioner af sange
> jeg bare *skal* have?

Nu du alligevel smider en slat efter det, kunne du da smide den nyeste
i kurven også. Prisen er lidt ½pebret, men der er dælme mange guldkorn på.
Desværre er der også en del der er optaget så ringe, at man bare skipper
forbi

/Brian

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 28-04-05 06:52

Kong Kent skrev i meddelelsen <4271335b$0$79461$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
>og black-metal. Der var således ikke plads i mit metal-spektre til også
>at koncentrere mig om Seattle-grunge-scenen. Købte et par Pearl Jam
[klip]

Hva' så med Soundgarden og Alice In Chains...??
Badmotorfinger og Dirt er sågudda et par discs som man bare havde,
hvis man hørte intens musik i 90´erne. Dertil også Helmets Meantime.

hvm

Fra : Dopedog

Dato : 29-04-05 12:52

[SNIP]

Hvis du er interreseret i at købe Nirvana bootlegs så sig til. Har en 300
stykker på skiver + en 20-25 video bånd med koncerter med dem ;)

Fra : Martin Mørk Jensen

Dato : 30-04-05 20:36

"Dopedog" <dopedogFJERNDETHER@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [SNIP]
>
> Hvis du er interreseret i at købe Nirvana bootlegs så sig til. Har en 300
> stykker på skiver + en 20-25 video bånd med koncerter med dem ;)

Har også en del skiver (ca 250) og 15 DVD'er....

NIRVANA RULES!!!

Fra : Dopedog

Dato : 01-05-05 14:18

> Har også en del skiver (ca 250) og 15 DVD'er....
>
> NIRVANA RULES!!!

Tja hører dem sku aldrig mere ... Men var da vilde med dem engang (som min
samling) jo også vidner om heh ...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-04-05 14:26

Kong Kent wrote:

> [...]
>
> Det er så vidt jeg ved de fire studieplader det blev til. Resten er
> vel singler, live og unplugged osv., ikke?

Du må endelig ikke snyde dig selv for Unplugged, det er IMHO den bedste
skive de nåede at lave.
Hvis jeg skal høre Nirvana i dag, så er det altid dén, jeg hiver frem (og
det sker tit )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Anders Hellerup Mads~

Dato : 29-04-05 17:14

Kong Kent wrote:

> [...]
> Incesticide (1992)
> In Utero (1993)
>
> Det er så vidt jeg ved de fire studieplader det blev til. Resten er vel

Incesticide er ikke et rigtigt studiealbum. Det er en slags opsamling af
mere eller mindre sjældne studieoptagelser der blev sendt på gaden efter
gennembrudet med Nevermind, vist nok for at komme bootleggerne i
forkøbet. Eller slå mest muligt mønt af Neverminds succes.

Om ikke andet er Incesticide meget anderledes Nirvana album, og det
eneste rigtigt gode nummer (efter min mening) er også at finde på Bleach.

Hilsen Anders