Gammel store bededags-sang
Fra : Niels Rune Brandt

Dato : 27-04-05 11:45

Hej gruppe!

Min mor har sat mig på lidt af en opgave. Da hun var barn (dvs. perioden
sidst i 50'erne-først i 60'erne), spillede radioen hvert år på store bededag
en sang, hvor følgende linie indgik:

- går aftentur på volden Store Bededags kvæld

Det er det eneste hun kan huske fra sangen, men kunne godt tænke sig titlen
og kunstneren oplyst. Jeg har søgt på google uden held. Stilmæssigt mener
hun det er sådan en ting, som Holger Fællessanger kunne have sunget..

Håber nogen derude kan hjælpe.. På forhånd tak!

Rune

Fra : bonfils

Dato : 27-04-05 15:29

On the day of our lord Wed, 27 Apr 2005 12:44:38 +0200, the most
honourable "Niels Rune Brandt" <nielsrune@hotmail.com> expostulated:

> [...]
>hun det er sådan en ting, som Holger Fællessanger kunne have sunget..
>
>Håber nogen derude kan hjælpe.. På forhånd tak!

I første omgang ved jeg kun, at det er en dansk oversættelse af Irving
Berlin's "Easter Parade".

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 27-04-05 18:33

Nummeret hedder Vi går tur på volden (Store Bededagskvæld). Det er Irving
Berlin der har skrevet melodien og Mogens Dam har oversat. Jeg mener at det
var Katy Bøtker som sang den i sin tid.

Mvh
Jørgen

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 27-04-05 21:42

Jørgen Jacobsen skrev i en meddelelse ...
> [...]
Irving
> Berlin der har skrevet melodien og Mogens Dam har oversat. Jeg mener at

Jeps, hvilket Google så udemærket fortæller os...... så nu mangler vi bare
en bekræftigelse af, at det er den rigtige sang

-- HEJ
...........I øvrigt mener jeg, at dk.spil.computer bør
nedlægges!!....................

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 28-04-05 13:16

> [...]
> hun det er sådan en ting, som Holger Fællessanger kunne have sunget..
>
> Håber nogen derude kan hjælpe.. På forhånd tak!

Den har været brugt i et Dansk Teaterstykke / Film / operette, hvor den
bliver sunget af, hvis jeg ikke husker helt galt Lily Broberg. Jeg ved
ikke, om det er et helt vildt gæt, hvis jeg på lykke og fromme gætter på "
Københavnerliv " tror jeg det hed, men kvæl mig nu ikke, hvis det ikke er
helt korrekt. Det udelukker jo ikke, at Katy Bødtger måske også har sunget
den. Mener også, at jeg har hørt den med Raquel Rastenni, men uvist af
hvilken grund, ser den ud til at mange i samlingen, så det må jeg jo ud og
råde bod på.

M.V.H.....Benny..