Leder efter Beethoven med rap
Fra : MYKL [6600]

Dato : 18-04-05 20:03

Hej grupper!

Jeg leder efter et stykke musik. Det starter med Beethovens 5. symfoni op.
67 (Skæbne symfonien).
Så kommer der noget RAP ind over og igennem stykket skifter det mellem
moderne trommerytmer og man hører Beethoven ind i mellem.

Er der nogen der ved noget om dette nummer?

Jeg har brug for at finde en cd, eller mp3 med dette nummer.

Håber I kan hjælpe.

mvh

Michael Henriksen

Fra : Kim Petersen

Dato : 18-04-05 21:19

"MYKL [6600]" <mykl@SLETMIGmykl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så kommer der noget RAP ind over og igennem stykket skifter det mellem
> moderne trommerytmer og man hører Beethoven ind i mellem.

Hvis det er af ældre dato (= slutningen af 80'erne), så kan det være MC
Einar's Sorgenfri Rap.

Fra : Kim Petersen

Dato : 19-04-05 09:03

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> wrote in message

> Hvis det er af ældre dato (= slutningen af 80'erne), så kan det være MC
> Einar's Sorgenfri Rap.

Ved nærmere eftertanke er det ikke den, da den ikke spiller på
skæbnesymfonien, men vist nok de fire årstider.

Fra : Majbrit & Gert

Dato : 18-04-05 21:17

Det der springer mig lige i hovedet er 'Coolio' tror den er fra 1996, og
hedder vidst 'see you, when you get there' men er ikke sikker... håber det
er den og det er en hjælp

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 18-04-05 21:31

> Jeg leder efter et stykke musik.
----
Hehe..
Det er jo gamle Thicke "When i get you alone".. Alt for fedt nummer..

Er det den? -Havde jeg ret???
-Hvahvahva?? :))

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : MYKL [6600]

Dato : 19-04-05 05:51

Hej

Jeg tror du har ret.

Jeg har dog kun kunnet finde et dårligt klip på amazon. Har du CD'en eller
mp3?

Eller er der andre der kan hjælpe....?

MVH

Michael Henriksen

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 19-04-05 09:48

"MYKL [6600]" <mykl@SLETMIGmykl.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg tror du har ret.
>
> Jeg har dog kun kunnet finde et dårligt klip på amazon. Har du CD'en
> eller mp3?
>
> Eller er der andre der kan hjælpe....?

Har du prøvet på biblioteket?
http://kortlink.dk/r9z

--
/Thomas

Fra : MYKL [6600]

Dato : 19-04-05 15:59

Tak for linket - jeg nupper den på biblioteket.

Michael Henriksen

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 19-04-05 10:04

Har du CD'en eller mp3?
-----
Jeg kan love at hvis den lokale plade pusher ikke har den, så kan han skaffe
den..
-Og det er ihvertfald i så god kvalitet som det kan blive!

Fra : DL

Dato : 21-04-05 13:27

A1 - Enjoy yourself

Fra : Jake

Dato : 21-05-05 11:17

Der var en gut der kaldte sig "A+" som lavede et nummer med nemlig
samples fra dette udemærkede klassiske stykke. Han havde kun et hit, så
prøv at google den engang! :)

- Jake

Fra : Thomas

Dato : 21-05-05 11:30

"Jake" <j9ak9e@m9yhi9dd9en9agen9da.com> skrev i en meddelelse
> Der var en gut der kaldte sig "A+" som lavede et nummer med nemlig samples
> fra dette udemærkede klassiske stykke. Han havde kun et hit, så prøv at
> google den engang! :)

Ellers så prøv 'Thicke - When I get you alone'

Fra : Jake

Dato : 21-05-05 22:09

> Ellers så prøv 'Thicke - When I get you alone'

Jeg husker mere Thicke som RnB end som rap, men jeg kan godt tage fejl.

- Jake

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 21-05-05 23:26

Jake <j9ak9e@m9yhi9dd9en9agen9da.com> wrote:

> Jeg husker mere Thicke som RnB end som rap, men jeg kan godt tage fejl.

Det var Thicke for en måneds tid siden da indlægget blev skrevet... kan
godt være det har ændret sig i mellemtiden?

--
/Thomas