April måneds: "Hvad hører du for tiden?"
Fra : -V-

Dato : 13-04-05 14:05

Det er lang tid siden, vi har haft denne her, så jeg lægger lige ud:

Lamb of God - 'Ashes of the Wake'.
Det kan ikke overraske opmærksomme læsere, at denne plade er et hit for mig
for tiden.
Det er lige før at den bliver bedre og bedre for hver gennemlytning.

Anthrax - 'The Greater of Two Evils'.
Genindspilninger af alle de store hits, og det virker!!!
Selvom det ikke er de helt store fornyelser, så virker numrene friske og
drengene spiller entusiastisk og lyder som om de selv synes at det er de
fedeste numre.
Benante er stadig en konge på gryderne (og rytmeguitaren!)!

Michael Buble - This is the Time
Manden er en slags Sinatra Light, men dammit han kan synge.
Letbenet vokalmusik, som gør glad. Stemmen er stor, især på det James
Bond-agtige åbningsnummer, 'Feeling Good'.

Boblere:

Meco - 'Theme From Superman'.
Helt fantastisk filmmusik efter John Williams forlæg, som rykker lige i
danseskoene. Prøv det!
Margot Kidders stemme er åh-så-sexet.

Nightwish - 'Wish I Had An Angel'.
Stor, stor symfonisk powermetal.
Hele pladen er lidt ensformig med for mange ballader, men som enkeltnummer
er ovenstående outstanding.

Et udvalg af sange fra 'Absolute One Hit Wonders'...
Trættende i længden, men svært at slå klassikere som 'The Safety Dance', 'I
Just Died In Your Arms', 'Funkytown' og 'Words'.

Sig frem, sig frem - hvad hører I?

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-04-05 15:04

> Lamb of God - 'Ashes of the Wake'.
> Det kan ikke overraske opmærksomme læsere, at denne plade er et hit for
> mig for tiden.
> Det er lige før at den bliver bedre og bedre for hver gennemlytning.

Tjah.... Den ligger også nummer 1 på min liste...

1. Lamb of God - Ashes of the Wake
2. Fantomas - Director's Cut (ROSKILDE JEG HADER DIG!!!!!)
3. Tool - Aenima
4. Dog Fashion Disco - Anarchists of Good taste
5. Type O Negative - October Rust (og den har nok lagt på min liste, siden
jeg fik pladen )
6. Tool - Lateralus
7. Lamb of God - As the palaces burn/Lamb of God - New American Gospel
8. Type O Negative - Life is killing me
9. Deftones - White Pony
10. Heaven Shall Burn - Anti-gone

Fra : rosenauer.dk

Dato : 13-04-05 15:06

> Sig frem, sig frem - hvad hører I?

Kent - Du & Jag Döden
Superfedt album fra de svenske verdensmestre - langt mere dystert end deres
tidligere - dybere tekster, men virkeligt godt.

Keane - Hopes and Fears
Godt album der fik reunion med CD-afspilleren lige omkring Keanes 2. besøg i
København.

Garbage - Bleed like me
Nyt album fra Garbage - lidt hårdere end tidligere, og desværre ikke helt på
højde med de tidligere albums. Sangen "It's all over but the crying" har dog
en del Queer over sig - god ting!

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Iddqd

Dato : 13-04-05 15:11

-V- wrote:

> Sig frem, sig frem - hvad hører I?

Det bliver ikke til så meget musik for tiden, så listen nedenfor er lidt
kort.

Erasure - Live in Hamburg (I mangel af en Live in Vega)

Cardigans - De sidste 3 albums
Der måtte også gerne findes en Live in Vega fra dem

Grace Jones - Bulletproof Heart
Hun er stærkt overset imho.

U2 - How to dismantle....
Den bliver bedre og bedre. Dog ikke så god som deres allerbedste gamle
(War/Boy/October).

Mvh

Bruno

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 13-04-05 16:27

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sig frem, sig frem - hvad hører I?

Symphony X: The Odyssey
Symphony X: The Divine Wings Of Tragedy
Kreator: Enemy Of God
Baal: Do You Come With Special Features
Baal: Funtex
King Diamond: Puppet Master
Manticora: 8 Deadly Sins
Marillion: Script For A Jester's Tear
Alice Cooper: Brutal Planet
Pretty Maids: Planet Panic
Mercyful Fate: Don't Break The Oath
Queensrÿche: Rage For Order
Queensrÿche: Promised Land

....er da nogle af dem der har været i på det seneste

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 13-04-05 20:03

New Order - "Waiting for the sirens call"
Athlete - "Tourist"
Libertines - begge to
Stereophonics - "Language Sex....." (det nye album er konge......)
Tindersticks - "Curtains"
Arcade Fire
Flaming Lips - lidt af hvert (de er fantastiske.....)

Endelig har Go-Betweens også fået en revival - igen igen - godt de fandt
sammen igen og har lavet et par gedigne albums de seneste år

vh
Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-05 21:24

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> vh
> Michael
_______

Ja, det er jo mest tysk slagermusik jeg kører i i øjeblikket, så det er jo
navne som:

Steffani Hertel
Francine Jordi
Jantje Smith
Volksmusikspatzen
Deutsche fernsehballet des MittelDeutscher Rundfunk
Katrin Und Peter
Andy Borg
De Randfichten
De ladiner
Draufgænger er forresten ude med en ny cd, efter at de blev kåret som
Tysklands musikprinzer

men også mange mange flere andre af de allerstørste tyske musiknavne som er
mest populære i øjeblikket

Det er faktisk nogle fantaske slagermusik-show de drøne ud på ARD, og MDR.
Det er bare musik som udelukkende kører i den stil som folk vil have.
Simpelthen kun musik for det man kalder den almindelige befolkning.

Så det bliver ikke til så farlig meget dansk musik lige for tiden. tror ikke
jeg har hørt dansktoppen i 3-4 uger nu, men tilgæld tysk slagermusik i
stride strømme

Hilsen Åge

Fra : Dopedog

Dato : 13-04-05 21:24

[Snip]

Enslavement Of Beauty - Traces O' Red
Finntroll - Jaktens Tid
Iron Maiden - Diverse skiver med det dejlige band :)

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-04-05 22:09

-V- wrote:
> Det er lang tid siden, vi har haft denne her, så jeg lægger lige ud:

Van Morrison - The Bang Masters (CD).. Især nummeret Brown Eyed Girl, den
er bare fantastisk :)

Ram Jam - Black Betty

Lynyrd Skynyrd - Free Bird.. Bare generelt et fedt nummer, fra dengang de
turde lave numre som var længere end 3½ minut.

Massive Attack - Teardrop... Burde anskaffe nogle M.A. cd'er..

Blue Oyster Cult - Don't Fear The Reaper.. Hver gang jeg hører den kommer
jeg altid til at tænke på den Saturday Night Live sketch.. "MORE
COWBELL!!!".. :D

Snoop Dogg - Signs (feat. Charlie Wilson & Justin Timberlake)... Generelt er
Snopp Doggs nye album helt okay, men Signs synes jeg p.t. er det bedste.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Sirannon

Dato : 14-04-05 08:35

Portishead Live in NYC
Rammstein Reise Reise
Lou Reed Transformer
Bruce Springsteen Nebraska
Morissey Viva Hate
Morissey you're the quarry
Tindersticks waiting for the moon

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-04-05 14:02

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er lang tid siden, vi har haft denne her, så jeg lægger lige ud:

Det bliver vel

The Hollies - The long road home
The Who - Who's next... Ext. Ver.
Led Zepplin 3

Så skal jeg vel også nå at få hørt boxen med Big Fat Snake

M.V.H.....Benny..

Fra : JH

Dato : 14-04-05 15:10

John Hughes - Wild Ocean.

Fra : Propellen

Dato : 14-04-05 21:56

Tori Amos - The Beekeeper

Tori Amos - Hele bagkataloget

Tori Amos - En ordentlig røvfuld bootlegs.

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop

Fra : Martin Helbo

Dato : 15-04-05 18:00

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
> Tori Amos - The Beekeeper
>
> Tori Amos - Hele bagkataloget
>
> Tori Amos - En ordentlig røvfuld bootlegs.

Aner man en lille Tori Amos fan?

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Propellen

Dato : 15-04-05 22:11

"Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev
<425ff323$0$79464$14726298@news.sunsite.dk> i dk.kultur.musik:

>Aner man en lille Tori Amos fan?

jow jow.. Varmer op til juni måned.. Fuck RF ´05, fuck Skanderborg..
Tori i Vega & Kolding bliver stort..

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-05 12:25

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er lang tid siden, vi har haft denne her, så jeg lægger lige ud:
>
> Sig frem, sig frem - hvad hører I?

Bloc Party: Silent Alarm - "there's so cold in this house" sej vokal, skæve
beats og fede detaljer

Interpol: Antics - Virkelig et velafbalanceret rockalbum

Hvad som helst med Alice Russell - En af mine yndlingsstemmer for tiden især
på Playground Rules af TM Juke og Seven Nation Army af Nostalgia77

The Specials - Når cashbah'en virkelig skal rockes. Som det bedste fra Clash
tilsat endnu mere ska

Stevie Wonder: Definite Greatest eller et eller andet - Bare en opsamling,
men den dreng har fandeme lavet nogle hits i tidens løb

Jurassic 5 - West coast hip hop der holder hele vejen

Leslie Feist på Vega - Aaaarrgghhh! I'm in love... Den pige er jo helt
fantastisk og leverede en meget veloplagt koncert med en let, munter
stemning og et godt tag i publikum.

:drdrøn

Fra : Martin Helbo

Dato : 15-04-05 17:59

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er lang tid siden, vi har haft denne her, så jeg lægger lige ud:
>
> Sig frem, sig frem - hvad hører I?

Green Day - American Idiot
Det album bliver bare bedre og bedre hver gang man hører det.

Jamie Cullum - Twenty something
Han har overrasket mig meget. Jeg er blevet ret vild med det album

Moby - Hotel
Det er ikke så fedt som de to foregående. Men det lyder stadig lækkert.

Muse - Absolution
Det album bliver jeg ikke træt af.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 12:49

-V- wrote:
> Det er lang tid siden, vi har haft denne her, så jeg lægger lige ud:
> Sig frem, sig frem - hvad hører I?

Først og fremmest hører jeg alt med Can-I-Bus - pånær "C True Hollywood
Stories" for der må trods alt være grænser for hvor ringe produktioner
man kan tolere. Rygterne siger at manden kommer tilbage med 3 (tre!)
albums i år. Man kan høre et par gamle tracks her:
http://www.artofrhyme.com/hidden/canibus_allied.rm
http://www.artofrhyme.com/hidden/canibus_genabis.rm
http://www.artofrhyme.com/hidden/canibus_liberal.rm
http://www.artofrhyme.com/hidden/canibus_poet.rm

Så varmer jeg så småt op til Roskilde ved at høre The Perceptionists,
der inkluderer Mr. Lif, en mand med lidt ferske, men altid lytteværdige,
conscious-rap tekster, samt den nordlige halvkugles tykkeste dreadlocks.
Et par lidt ældre tracks her:
http://www.artofrhyme.com/hidden/perceptionists_career.rm
http://www.artofrhyme.com/hidden/perceptionists_memorial.rm

Og så ser det ud til at Commons nye album "BE" bliver helt af hængslerne
- de første numre "Go" og "The corner" er i hvert fald i tung rotation
hos mig.

Til sidst et nummer, der naturligvis ikke bliver årets sommerhit i
Danmark - men som burde blive det, hvis der var nogen retfærdighed til.
Nemlig Emanon-"Count Your Blessings". Det kan høres her:
http://www.artofrhyme.com/hidden/emanon_count.rm

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Peter G.

Dato : 19-04-05 23:40

Ani DiFranco - Not A Pretty Girl. Vidunderlig kvinde, god
stemme(akrobatik), interessante tekster, habil guitar og fængende sange.

Hulenick og de rådne såsæd - B-sider og sjældenheder. God plade, selvom
den er meget ujævn.

Kent - Du og Jag Döden. Meget bedre end den skuffende V&A. De er dog
begyndt at lyde lidt ensformige pladerne imellem.

Fiona Apple - Extraordinary Machine. Ikke hørt endnu, men jeg ser frem
til det.

Dungen - Tag Det Lugn. Syret ung multinstrumentalistisk svensker der lyder
som om han har hentet sin inspiration i 60'erne. Spiller en ond guitar.
http://pitchforkmedia.com/record-reviews/d/dungen/ta-det-lugnt.shtml

Stina Nordenstam - The World Is Saved. Stina er jo næsten blevet
mainstream.

Samt gode gamle Hank Williams.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : PDD

Dato : 22-04-05 11:18

April måneds mest spillede plader i ingen særlig rækkefølge:

Doves: Some Cities
Interpol: Antics
Ryan Adams: Gold
Garbage: Garbage