Campingscenen => Pavilion Junior (RF)
Fra : Koeffe

Dato : 08-04-05 12:49

*****
http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=569000c
"Beslutningen om at flytte Campingsscenen ind på Festivalpladsen bunder i et
ønske om at skabe bedre campingforhold for publikum."

*****

Hvad siger I til det? Jeg kan ikke se idéen i at flytte den. Jeg synes den
virker mere niche- og undergrundsagtig, netop fordi den ligger på
campingpladsen. Om ti år er den sikkert bare blevet til en scene på
festivalpladsen, som alle de andre - en ny hvid scene, som blev fjernet for
nogle år siden.

De vil gerne være nyskabende, så de fjerner ting og der opstår nye ting. Men
da de nye ting går i retning af det der er blevet fjernet, går det i ring.
Men måske er idéen hele tiden at skabe fornyelse, uden at der reelt sker
nogen ændringer. Det er da egentlig meget smart så .

--
Koeffe

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-04-05 20:01

"Koeffe" <graphic.muse@gmail.com> wrote in message
> [...]
> ring. Men måske er idéen hele tiden at skabe fornyelse, uden at der reelt
> sker nogen ændringer. Det er da egentlig meget smart så .

Hvordan kommer det så til at fungere? Får man adgang til pladsen allerede
fra mandag af så?

Fra : Koeffe

Dato : 11-04-05 07:53

"Peter Larsen" <Falsk@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer det så til at fungere? Får man adgang til pladsen allerede
> fra mandag af så?

Ja, dele af området...

--
Koeffe

Fra : Ulrik

Dato : 11-04-05 17:52

Koeffe wrote:
> [...]
> Men måske er idéen hele tiden at skabe fornyelse, uden at der reelt sker
> nogen ændringer. Det er da egentlig meget smart så .

Jeg tror idéen er, at de er i _alvorlig_ mangel af comping-plads, fordi
grusgraven graver sig tættere og tættere på selve festival-området!
Campingscenen optager rigtig meget af den plads, hvor folk egentlig
gerne vil campere. Mere end man måske lige tror, for folk har ikke lyst
til at ligge lige op ad den, og det kan jeg sagtens forstå. Mange vil
self. gerne høre musikken, men de vil samtidig gerne have mulighed for
at "gå hjem" og hvile ørerene.
Derfor synes jeg, det på flere måder er et smart træk, at rykke scenen
ind på festival-området.

Mvh
Ulrik

Fra : Koeffe

Dato : 11-04-05 21:10

"Ulrik" skrev i en meddelelse

> [...]
> hvile ørerene.
> Derfor synes jeg, det på flere måder er et smart træk, at rykke scenen ind

Bingo! Det lyder egentlig meget sandsynligt. Der var jo også snakke om at de
ville flytte festivalen, men det blev vist droppet igen pga. at det ville
være umuligt at finde noget tilsvarende - mht størrelse, beliggenhed osv.

Kunne de mon ikke bruge noget af deres overskud på at indkøbe dele af
grusgraven?

--
Koeffe

Fra : Ulrik

Dato : 11-04-05 22:47

Koeffe wrote:
> [...]
> være umuligt at finde noget tilsvarende - mht størrelse, beliggenhed osv.
>
> Kunne de mon ikke bruge noget af deres overskud på at indkøbe dele af

Jeg tror sådan set ikke, de har droppet de planer. Jeg tror hellere end
gerne, de ville blive liggende, men grusgraven nærmer sig mere og mere
selve festval-området, og når/hvis de begynder på det, er det nok
endeligt slut med festivalen på det sted!
Der var jo også snak om et motorvejsprojekt midt gennem campingområdet,
men jeg kender ikke den nuværende status på det...
Jeg tror ikke, deres økonomiske formåen rækker til at købe (noget af)
grusgraven. Det er vist i øvrigt kommunen der ejer jorden...

Ulrik