midi til audio converter
Fra : Lars Skou

Dato : 07-04-05 16:49

Hjælp mig venligst igen.
Jeg leder efter et _gratis_ program der kan convertere midi filer til audio
så de kan afspilles på et alm. anlæg.
Links modtages med tak.

Mvh Lars.

Ved direkte svar: husk at ændre i adr.

Fra : Olesen

Dato : 07-04-05 17:00

"Lars Skou" <larsskou@removestofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hjælp mig venligst igen.
> Jeg leder efter et _gratis_ program der kan convertere midi filer til
audio
> så de kan afspilles på et alm. anlæg.
> Links modtages med tak.

Kan du ikke sætte windows til at afspille,
og så optage via 'what-you-hear' eller lign ?

Fra : Jesper Holck

Dato : 07-04-05 19:24

Lars Skou wrote:
> Hjælp mig venligst igen.
> Jeg leder efter et _gratis_ program der kan convertere midi filer til audio
> [...]

timidity.sourceforge.net

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 08-04-05 08:33

Hej Lars.

MIDI filer indeholder ikke lydinformation, og kan derfor ikke umiddelbart
converteres til audio. MIDI filer indeholder information om tonehøje,
tonelængder og lignende, der vha. en synthesizer, lydmodul eller et
computerprogram kan omsættes til lyd. Dvs. lyden produceres hos lytteren, og
lydkvaliteten afhænger fuldstændig af lytterens udstyr. Hvis du f.eks bruger
lydene i dit lydkort (der typisk indeholder en form for synthesizer) bliver
du nødt til at optage det ind på computeren igen som allerede foreslået af
Olesen.

--
Andreas Jensen
www.lyd-teknik.dk Gratis guitar soundfonts og Exs24 samplinger