CD covere bare ringe idag eller ???
Fra : Slot

Dato : 07-04-05 09:48

Hejsa

Jeg køber det meste af mit musik på enten CDON eller CdWow og hver anden cd
jeg modtager er coveret istykker, især de små pinde der holder cden er
knækket. Og det er på trods af at de begge steder faktisk pakker dem ret
fornuftigt.....

Jeg har cder der er 10 år gamle og deres cover er stadig fine... Er cd
covers idag bare blevet noget være lort og kan man et sted købe nogle bedre
så man kan skifte lidt ud ??

Fra : Iddqd

Dato : 07-04-05 10:48

Slot wrote:

> [...]
> jeg modtager er coveret istykker, især de små pinde der holder cden er
> knækket. Og det er på trods af at de begge steder faktisk pakker dem ret

Lige for at sikre dig imod misforståelser hvis du endda står i en butik.
Almindeligvis så bruges betegnelsen cover om det papir som ligger i CD
æskerne, mens det du her kalder et cover kaldes for æsker eller
jewel-cases hvis man bruger fagbetegnelsen. Fagbetegnelsen for det med
tryk på er forøvrigt booklet og inlay, men det bruges vist kun af de
professionelle.

> Jeg har cder der er 10 år gamle og deres cover er stadig fine... Er cd
> covers idag bare blevet noget være lort og kan man et sted købe nogle bedre
> så man kan skifte lidt ud ??

Sagen er nok den at de gennemsigtige inderdele er mere skrøblige end de
sorte, ihvertfald så oplever jeg den gennemsigtige OVC som mere sprød og
samtidig kører maskinerne som pakker CD'er nok endnu hurtigere i dag.

Du kan købe jewel cases i de fleste musik butikker, men nogle steder er
de ikke bange for at kræve 10 kr. per stk.! Køb istedet hos fx.
nierle.dk hvis du altså kan leve med at købe i store styktal.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 07-04-05 12:00

Iddqd wrote:

> Du kan købe jewel cases i de fleste musik butikker, men nogle steder
> er de ikke bange for at kræve 10 kr. per stk.! Køb istedet hos fx.
> nierle.dk hvis du altså kan leve med at købe i store styktal.

TP Musikmarked (Sjælland) sælger 5 udmærkede juvelæsker for 15 kr. De har
sort tray

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jakob

Dato : 08-04-05 11:01

> [...]
> knækket. Og det er på trods af at de begge steder faktisk pakker dem ret

Jeg brokkede mig til cdskiven.dk da numme tre æske var istykker. Det var det
ene "hængsel" der var brækket af. Iøvrigt samme sted på alle tre. De sendte
mig tre nye.
De var ikke stykker, selvom de blev sendt i samme indpakning... Mystisk...
Måske opstår skaden inden de sender dem?

--
Hilsen Jakob

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-04-05 00:15

Slot skrev:
> [...]
> anden cd jeg modtager er coveret istykker, især de små pinde der
> holder cden er knækket. Og det er på trods af at de begge steder

Husk i øvrigt, at man, i hvert fald på CDWOW, kan få tilsendt
erstatningsæsker, hvis de beskadiges under transporten. Der er et
menupunkt på hjemmesiden.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk