Gwen Stefani
Fra : Morten Bæk Jensen

Dato : 05-04-05 17:39

Hey.

Er der nogen der ved hvor omkvædet i Gwen Stafanis Rich Girl stammer fra?

Såvidt jegved så stammer det fra en gammel sang, men jeg ved ikke hvilken.

..Morten

Fra : Jokerman

Dato : 05-04-05 17:45

"Morten Bæk Jensen" <morten.b.jensen@evolution-design.dk> skrev i en
meddelelse news:4252bf1e$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Såvidt jegved så stammer det fra en gammel sang, men jeg ved ikke hvilken.

Hej

Omkvædet er en omskrivning fra "If I were a rich man" fra "Fiddler on the
roof".

Her er et lille link som måske kan interesserer:

http://www.geocities.com/TelevisionCity/Studio/8849/Moviemusicals/Fiddler/tevye.htm

Hilsen
Jokerman

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-04-05 17:47

> [...]
>
> Såvidt jegved så stammer det fra en gammel sang, men jeg ved ikke hvilken.

"Hvis jeg var en rig mand" / "If I was a rich man" fra "Spillemand på en
tagryg" / "Fiddler on the roof"
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 17:50

Lars Frandsen wrote:
> [...]
> meddelelse news:4252bf1e$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Hvis jeg var en rig mand" / "If I was a rich man" fra "Spillemand på en

ja, den er blevet spillet 1 milliard gange i radioen for år tilbage, det
var vidst Roger Whittaker der havde indspillet den... ret underligt at
høre den i en moderne pop udgave...

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-04-05 17:55

Claus Albæk (Kbh.) skrev:
>ret underligt at
> høre den i en moderne pop udgave...

som snart overgår Whittaker i hvor mange gange det skal spilles i
radioen (gid radiostationer snart ville begynde at spille musik med
originalitet i).

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Esben I.

Dato : 05-04-05 21:56

Claus Albæk (Kbh.) wrote:
> ja, den er blevet spillet 1 milliard gange i radioen for år tilbage, det
> var vidst Roger Whittaker der havde indspillet den... ret underligt at
> høre den i en moderne pop udgave...

faktisk har den et par år på bagen: det er et Jamaicansk
dancehall-reggae-nummer med en vis Lady Saw

- og den rykker noget mere IMHO

mvh
Esben I.