En masse forslag...
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-03-05 20:56

Istedet for at nedhakke nogle bands som andre kan lide, vil jeg istedet
anbefale en masse musik, der har inspireret og fanget mig for nylig.

Stephen Lynch ROCK/POP/COMEDY
Da jeg første gang, jeg hørte ham troede jeg bare, at han var en Tenacious
D-wannabe. Men jeg fandt dog ud af, at han har været igang siden midten af
90erne. Han har udgivet 2 albums: "A Little Bit Special" og "Superhero".
Hans numre består kun af hans stemme (som er fantastisk behagelig og god) og
hans guitar (som han spiller udemærket på). Hans sange er meget catchy'e og
går fra at være "akustisk Nirvana" til en sød og smuk popsang, men med en
mere.... øhhh... alternativ vinkel. F.eks hedder en af hans kærlighedssange:
"A Month Dead" og handler om hans kærlighed til et lig. Hans satirefyldte
humor går fra at være "finurlig" til at være en tand provokerende, men dog
ikke for meget for mig. Tror faktisk næsten alle ville kunne lide ham.

Amen PUNK-METAL
Et afkom af Snot (et kultband, som leverede banebrydende punk/nu-metal/funk,
men deres forsanger David Lynn? døde i et biluheld, så de nåede kun at
udgive et studiealbum).
Denne gruppe har udgivet 2 albums: "Amen" og "We have come for your
parents". Jeg har ikke fået hørt så meget af "We have come for your parents"
men håber albummet er ligeså godt som "Amen". Mange af numrerne slår "hårdt"
og passer til folk, som bare vil slå sig løs uden at tænke på sangenes
budskab selvom man godt kan gætte sig lidt til bandets holdninger ved at
kigge på sangtitlerne (f.eks "Coma America" og "Down Human").

Amon Amarth VIKING-/DEATH-METAL
Disse svenske gutter har jeg lyttet til et stykke tid (selvom de dog har
lagt lidt på hylden på det seneste). Men det er rigtig godt melodiøst
dødsmetal. Deres nyeste "Fate of Norns" kan varmt anbefales, men "Versus the
World" er heller ikke til at kimse af.

Anathema DOOM-/GOTH-/ALTERNATIVE METAL
Jeg har engang lyttet til deres album "The Crestfallen" som var rigtig tungt
metal, men resten af deres album er faktisk en krydsning mellem tjaahhh...
Kashmir og Pink Floyd*heavy. Deres nemmeste album at gå igang med er nok "A
natural disaster", men derudover kan albummet "Judgement" også varmt
anbefales. Bandets originale forsanger forlod gruppen, hvorefter en af
guitaristerne overtog jobbet, og det var kun godt IMHO. Et af numrerne på
albummet: "A natural disaster" synes jeg, jeg havde hørt før... Nemlig
nummeret: "Flying". Lyrikken er lidt ala dette: "Feels like I'm flying above
you, feels like I'm trying to find the truth, back down to earth... Back
down to earth...

Mushroomhead NU-/HARDCORE/INDUSTRIAL/THRASH-METAL
Det var nok dette band SlipKnot fik størst inspiration fra (blandt andet det
med maskerne).
Jeg synes dette band holder så meget mere end SlipKnot. Ved ikke helt
hvorfor... Måske pågrund af den fantastiske blanding af ordinær klaverspil
og hårde riffs+2 vokaler (en lidt Mike Patton-agtig stemme og en typisk
rappende nu-metal growlen, dog langt bedre end forsangeren fra SlipKnot's)

Fra : Thomas

Dato : 30-03-05 21:40

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
> humor går fra at være "finurlig" til at være en tand provokerende, men dog
> ikke for meget for mig. Tror faktisk næsten alle ville kunne lide ham.

ENIG! Stephen Lynch er rigtig sjov... Og jeg har tit taget mig selv i, at
gå og synge
en af hans sange for mig selv...

På TV2 Zulu sender de ofte noget Stand-Up... (Dog oftest på nogen
fuldstændig
tåbelige tidspunkter... F.eks. kl. 3 om natten...) Men der kan man være
heldig at
fange en 'Comedy Central Presents' med Stephen Lynch... Faktisk et rigtig
godt
show... Han laver ikke egentlig Stand-up - Kun nogen få bemærkninger ind
imellem.
Og ellers er det bare hans sange han underholder med. Så check den
udsendelse...
Den kan jo findes med forskellige P2P services *host host* - det sagde jeg
ikke.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-03-05 14:25

> ENIG! Stephen Lynch er rigtig sjov... Og jeg har tit taget mig selv i, at
> gå og synge
> en af hans sange for mig selv...

Samme her :-Æ

> [...]
> imellem.
> Og ellers er det bare hans sange han underholder med. Så check den

Har set et enkelt show, men han er faktisk utrolig sjov, når han giver
koncert. Har hørt et LIVE-album og der blev i hvert fald grinet en del.

> Den kan jo findes med forskellige P2P services *host host* - det sagde jeg
> ikke.

Det kender jeg én som har gjort *host host* - det sagde jeg heller ikke.

Fra : Dopedog

Dato : 31-03-05 10:58

> [...]
> sangenes budskab selvom man godt kan gætte sig lidt til bandets holdninger
> ved at kigge på sangtitlerne (f.eks "Coma America" og "Down Human").

Jeg har ikke hørt albummet AMEN, MEN We Have Come For Your Parents er en
genial skive efter min mening! Fortryder ikke at jeg købte den uden at kende
bandet, slet ikke endda

DEJLIGT DEJLIGT band :)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-03-05 14:20

> DEJLIGT DEJLIGT band :)

Men det ser desværre ikke ud til de kommer til DK lige foreløbig.

Fra : Dopedog

Dato : 01-04-05 19:46

> Men det ser desværre ikke ud til de kommer til DK lige foreløbig.

Næ men hvor tit er det at der kommer virkeligt fede bands til Danmark ?

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 01-04-05 19:56

> Næ men hvor tit er det at der kommer virkeligt fede bands til Danmark ?

Roskilde
Sku egentlig ha' været inde at se Entombed og Mevadio for et stykke tid
siden, men det blev ikke til noget.

Fra : Dopedog

Dato : 02-04-05 10:43

> Roskilde

Tja jeg har den indstilling at jeg ikke gider bruge så mange penge på at se
en 3-4 bands ... Derudover er jeg også af den opfattelse at udendørs
koncerter er ret ringe i forhold til indendørs koncerter :)

> Sku egentlig ha' været inde at se Entombed og Mevadio for et stykke tid
> siden, men det blev ikke til noget.

Ih sur røv da :-\ Entombed sparker jo mås! Mevadio kender jeg dog ikke ....
hvad er det for noget ??

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 02-04-05 11:37

> Ih sur røv da :-\ Entombed sparker jo mås! Mevadio kender jeg dog ikke
> .... hvad er det for noget ??

Det er et dansk band. Jeg synes det lyder meget "nu'et", men nogle af mine
venner er uenige. Har kun hørt 2 numre med dem. De kan findes på
www.danishmetal.dk, hvor de også betegnes som nu-metal. Så det er jo nok
ikke noget for Dem