Hvad er det her for et nummer...
Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 15:50

Jeg går rundt med en lille bid af et omkvæd i hovedet, det kan muligvis være
noget fra en reklame. Nå men den lille bid jeg kan huske går noget i retning
af "Maybe I will, Maybe I won't" og så kan jeg ikke huske mere af det
omkvæd. Det er noget popmusik-agtig måske lidt jazz´et. Jeg véd godt at det
er ekstremt lidt at komme med men er der nogen der kunne komme med et bud?

På forhånd tak

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : DL

Dato : 29-03-05 16:04

On Tue, 29 Mar 2005 16:50:22 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

> [...]
>er ekstremt lidt at komme med men er der nogen der kunne komme med et bud?

Baz Luhrman - Everybody's free (to wear sunscreen) ?

Fra : DL

Dato : 29-03-05 21:46

>Baz Luhrman - Everybody's free (to wear sunscreen) ?

Ved nærmere eftertanke er det nok ikke den, eftersom den (mit bud) er
en tale til en konfirmation (tror jeg nok). Det var bare det "Maybe I
will, maybe I won't" der lige fik mig på dén fikse idé.

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 31-03-05 14:28

> Ved nærmere eftertanke er det nok ikke den, eftersom den (mit bud) er
> en tale til en konfirmation (tror jeg nok). Det var bare det "Maybe I
> will, maybe I won't" der lige fik mig på dén fikse idé.

Den er egentligt en dimissionstale. Den blev skrevet i 97, men blev så lavet
om til sangen der udkom i 99 (jvf. starten "Ladies and gentlemen of the
class of 99.. wear sunscreen").

/Troels

Fra : Valdemar Rørbech

Dato : 29-03-05 16:08

Hej!

Jeg tror du tænker på musikken fra Realkredit eller NyKredit-reklamen, hvor
en kvinde ikke kan bestemme sig for om hun skal købe et eller andet (vist
nok en kjole). Hun køber så en blomst og lader antallet af blade på den
afgøre hvorvidt hun skal gøre købet. Jeg ved ikke hvad sangen hedder eller
hvem der har lavet den, men nu kan du måske komme videre .

mvh Valdemar.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 16:17

"Valdemar Rørbech" <valdemar081@pop.k-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afgøre hvorvidt hun skal gøre købet. Jeg ved ikke hvad sangen hedder eller
> hvem der har lavet den, men nu kan du måske komme videre .

Hej Valdemar

Ja det kunne godt tænkes at være derfra men hvem mon er det så der har lavet
det nummer og er det bare et musiknummer som ikke er længere end selve den
tid reklame-spottet varer, er der nogen som véd det ?

Fra : Valdemar Rørbech

Dato : 29-03-05 17:41

> [...]
> det nummer og er det bare et musiknummer som ikke er længere end selve den
> tid reklame-spottet varer, er der nogen som véd det ?

Hmm.. Nu har "DL" jo skrevet at det kunne være "Baz Luhrman - Everybody's
free (to wear sunscreen)", såeh...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-03-05 23:32

> Hmm.. Nu har "DL" jo skrevet at det kunne være "Baz Luhrman - Everybody's
> free (to wear sunscreen)", såeh...

kender ikke den der eftersøges, men når jeg nynner den i mit hoved er det i
hvert fald IKKE Baz Luhrman - det er helt sikkert.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : sørensen

Dato : 29-03-05 16:33

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det er ekstremt lidt at komme med men er der nogen der kunne komme med

Uden at være 100% sikker, så mener jeg at emnet har været oppe før. Det var
noget med at én havde kontaktet firmaet og fik fortalt at sange var
indspillet til reklamen kun og at de ikke havde sangerindens navn.... [skod,
at hun ikke får noget credit for den omgang].
Det blev fastslået at det nok ikke var f.eks. Lisa Ekdahl som nogen
troede... :)

Sørensen
--
S.Sørensen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-03-05 23:47

"sørensen" <togaloungeXXX@gmail.com> wrote in message
-sakse-
> [...]
> at hun ikke får noget credit for den omgang].
> Det blev fastslået at det nok ikke var f.eks. Lisa Ekdahl som nogen

Dav Sørensen.

Grunden til at mange måske tror at det er Lisa Ekdahl, er følgende:
Hvis man bruger et originalt nummer med den oprindelige sanger/komponist,
skal man betale en hulens masse penge i royalties og alt det der, men:
Hvis man i stedet ændrer i melodien og teksten - ikke meget, men bare nok
til at melodien ikke længere er original, så står man pludselig med, hvad
der betegnes som "egen komposition".
På den måde slipper mange firmaer for at betale royalties ved at lave
reklamemelodier, der ligner kendte sange til forveksling, hvilket i øvrigt
ikke gør det mindre forvirrende for os, der interesserer os lidt for musik
og reklamer.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Poul Erik

Dato : 29-03-05 23:38

wrote:

> [...]
>er ekstremt lidt at komme med men er der nogen der kunne komme med et bud?

Jeg mener det var "Lace - Kiss Em All", men der var ret klippet en del
i sangen.

There's a guy living on my street
He's kinda cute and really sweet
He said maybe we ought to go out sometime
I wouldn't mind

Well there's guy down at wok I've seen
We met today at the coke machine
He asked me my name, and we talked some
Could be fun

Ooohh, how's a girl to choose
Ooohh, what's a girl to do

Gotta kiss 'em all, kiss 'em all, kiss 'em all
That's the plan for now (that's the plan for now)
Gotta kiss 'em all, kiss 'em all, kiss 'em all
And let love sort 'em out
Love will sort them out

A couple girlfriends and I
Went dancing last friday night
A boy in a band dedicated a song to me, flattery

Started my head a spinning
Such sweet indecision
I could narrow it down, but why would I
I've got time

[...]

Oooh, sweet indecision
Whatcha gonna do
Maybe I will, maybe I won't
I won't know baby if I don't

Kiss 'em all, kiss 'em all
That's the plan for now (that's the plan for now)
Gotta kiss 'em all, kiss 'em all, kiss 'em all
And let love sort 'em out
Just give me a one little kiss yeah
What harm could that be
Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-03-05 05:55

....til alle som har svaret på min forespørgsel.

Jeg mangler at høre reklamen igen men jeg tror at I har ret i jeres svar,
dem af jer som henviser til reklamen.

Kim Larsen

kla2(snabel-a)get2net.dk