Kandis
Fra : Kim2000

Dato : 29-03-05 12:53

Min bofælles kæreste gav mig en hadegave: Kandis GOLD, men hjælp det er
jo faktisk rigtig feel-good-musik. Nem at synge med på, dybt naive
tekster og skaber en rigtig god stemning. Min anbefaling herfra.

Min bofælle er tilgengæld ved at flytte ud

Når jeg kan (åbenbart) kan lide den slags musik, hvad kan jeg ellers se
efter?

mvh
Kim, der frabeder sig platte kommentarer

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Holst

Dato : 29-03-05 13:25

Kim2000 wrote:

> [...]
>
> Min bofælle er tilgengæld ved at flytte ud
>
> Når jeg kan (åbenbart) kan lide den slags musik, hvad kan jeg ellers se

Prøv at gå ned på den lokale tankstation og se, hvad de har stående af
dansk musik. Hjælper det ikke, er jeg sikker på, at Åge kan komme med
mange gode forslag. Han er i hvert fald noget mere ekspert inden for den
genre end jeg er :)

Fra : Jokerman

Dato : 29-03-05 15:17

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> Kim, der frabeder sig platte kommentarer

> Den har indtil videre sparet mig for at få 226 spam-mails.

Hej

Hvis du kan lide Kandis, så er det åbenlyst at høre Bjørn og Okay. Det er i
samme familie.

Hilsen Jokerman

Fra : Olesen

Dato : 29-03-05 16:54

http://www.dr.dk/p4/dansktoppen/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-03-05 18:09

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg kan (åbenbart) kan lide den slags musik, hvad kan jeg ellers se
efter?

SV: Hmmmm.... Så kan du kigge efter "Bjørn og Okay". Deres nyeste cd er i
særklasse god. Det er ene oversættelser af engelske 60-er-slagere. Teksterne
er mange gange sjove. En af teksterne er noget i den her retning:

Jeg vil give dig både hammer og søm - som et svar på din drøm -
om en stigereol - og et bord og en stol

Når jeg bakser rundt med hammer og søm - blir jeg svimmel og øm

o.s.v.

Den slags tekster foretrækker jeg nu frem for de "naive" som du kalder dem.
Det andet kan godt blive for vammelt i længden. Men med en god blanding af
begge dele så passer pengene. Ikke for meget af det ene og ikke for meget af
det andet.
Men rigtig "naive" tekster får du hos "Jan og Sunny Boys" eller "Kim og
Drengene". Det er to grupper hvor musikken er af meget høj kvalitet.
Men hvorfor ikke lytte på en af de almindelige tæppebankerfrie radioer.
Der må da være en i nærheden af dig. "Din radio i støjhelvedet", som jeg
plejer at kalde disse folkelige radioer.
Men der er jo også svenske og norske topgrupper indenfor den genre. Nu
giver jeg dig lige alle Skandinaviens populæreste slagermusikgrupper
herunder.

Danmark: Kandis - Bjørn Og Okay
Sverige: Vikingarna - Lasse Stefanz
Norge: Ole Ivars - Dansebandet - Scandinavia - Ingemans

Det er de grupper som spilles mest i de rene Lørdags-dansegalla-programmer:
"På Dansefod" (Nrk P1)
og "Hvad nu" (Utvarp Føroyar)

Og så er de selvfølgelig også de mest spillede i de folkelige lokalradioer.

> mvh Kim, der frabeder sig platte kommentarer

SV: Ja ja ja. Rolig nu. Jeg lytter aldrig til næseringsmusik

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-03-05 23:07

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42498bde$0$23020$ed

> [...]
>
> o.s.v.
>
> Den slags tekster foretrækker jeg nu frem for de "naive" som du kalder

Svar: Det er satame poesi Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-05 15:26

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Svar: Det er satame poesi Åge
_____

Mange tak, Allan.

Johh, det er noget helt andet end det der
stjerne-for-en-popstars-idols-scenen-er-aften-din-musik. det er godt noget
noget selvcentreret tekstværk der bliver fyret af. Noget med:
Du er den smukkeste tigger - ring hvis du kommer på røven, jæhhhh, ouaaaa,
sidder her og er træt og ouaaahhh, sidder her, jæhhhhh og bla. og bla. Det
er dævleme godt nok noget ingentings-tekstværk der lires af i P4. Det er
ikke engang hverken sjovt eller sentimentalt eller noget som helst, men...
så dettt....

Hilsen Åge