Til alle Metal/hard rock-fans! HOLD JER VÆ~
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 18:59

Lånte en CD med en gruppe kaldet Stryper, der efter sigende skulle lave fedt
metal med lyrik, der tilbeder Herren og Jesus. Selvom jeg er fanatisk
ateist, ville jeg dog alligevel give dem en
chance...........................................................

AAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!
(smertende latterkramper, rædselsskrig o.s.v)

Fra : -V-

Dato : 27-03-05 19:22

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> er fanatisk ateist, ville jeg dog alligevel give dem en
> chance...........................................................

Hvad er der nu i vejen med Stryper?

Jeg er den lykkelige ejer af en vinyludgave af 'To Hell with the Devil', og
selv om jeg ikke hører den hver dag, så har den da også haft sin tid på mit
anlæg.

Er det det faktum, at de rent faktisk har noget på hjerte, som pisser dig
af?

At de skriver tekster om den himmelske fader (som jeg i parantes bemærket
ikke selv tror en bønne på), gør det vel ikke ringere.
Tager du alle tekster for pålydende, også når de kommer fra diverse
blackmetalbands, som snakker om hvordan de vil dolke bassisten eller æde
forsangerens venstre hjernehalvdel?

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 19:56

> [...]
> mit anlæg.
>
> Er det det faktum, at de rent faktisk har noget på hjerte, som pisser dig

Nej, synes bare det er ufatteligt dårligt. Men det kan da være, at det
bliver mere udholdeligt efter et par gennemlytninger.

> [...]
> Tager du alle tekster for pålydende, også når de kommer fra diverse
> blackmetalbands, som snakker om hvordan de vil dolke bassisten eller æde

Nu kan jeg tit ikke forstå en disse af, hvad de skråler i black
metal-genren, så det skal jeg ikke kunne sige.
Det var nu mere musikken jeg synes der var dårlig og så gjorde lyrikken det
ikke bedre.

Fra : -V-

Dato : 27-03-05 20:21

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> metal-genren, så det skal jeg ikke kunne sige.
> Det var nu mere musikken jeg synes der var dårlig og så gjorde

Hvis du synes at musikken er dårlig, og teksten efter dit eget ovenstående
udsagn så ikke betyder så meget, når du hører blackmetal (igen, på samme
måde som mig), hvad har overskriften så med noget som helst at gøre?

Hvis du hører en blackmetalplade, som du ikke bryder dig om, lytter du så
indgående til teksten og beslutter dig for, at du måske synes at det er
rigtigt fedt alligevel?

Har du nogensinde lyttet til teksterne hos klassiske heavykunstere som Judas
Priest, Manowar og Accept?

Er Stryper den eneste whitemetalplade, du har hørt?

Du bryder dig ikke om pop, rock og alt muligt andet (undtaget MJ, forstås.
Så meget har jeg dog forstået af dine tidligere indlæg), hvorfor skriver du
så ikke tilsvarende indlæg om det?

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 21:08

> Hvis du synes at musikken er dårlig, og teksten efter dit eget ovenstående
> udsagn så ikke betyder så meget, når du hører blackmetal (igen, på samme
> måde som mig), hvad har overskriften så med noget som helst at gøre?

Jeg havde bare forstået, at Stryper var det bedste eksempel på White Metal,
men selvfølgelig kan du have ret.

> Hvis du hører en blackmetalplade, som du ikke bryder dig om, lytter du så
> indgående til teksten og beslutter dig for, at du måske synes at det er
> rigtigt fedt alligevel?

Nej... Det har jeg ikke. Lyrikken kommer i anden række hos mig.

> Har du nogensinde lyttet til teksterne hos klassiske heavykunstere som
> Judas Priest, Manowar og Accept?

Kender ikke Accept, men hvis de minder om Judas Priest og Manowar vil jeg da
lige prøve at finde noget. Men ja jeg har kigget igennem lidt tekster med
ihvertfald Judas Priest og Manowar.

> Du bryder dig ikke om pop, rock og alt muligt andet (undtaget MJ, forstås.
> Så meget har jeg dog forstået af dine tidligere indlæg),

Hov hov... Jeg kan sguda godt lide rock... Hva' fanden tror du så jeg laver
med 2 Van Halen-albums? Og der er 2 typer pop. Pop som i populær musik, og
pop som i: lad os lave noget der fænger uden niveauer og tjene masser af
penge.

hvorfor skriver du
> så ikke tilsvarende indlæg om det?

Det kommer da, hvis det er det herren ønsker. Men jeg bliver træt af i
længden at skulle stå udenfor til et halbal og skrige at Nik & Jay er
dårligt

Fra : -V-

Dato : 27-03-05 22:41

Søren Kjeldsen wrote:

> Kender ikke Accept, men hvis de minder om Judas Priest og Manowar vil
> jeg da lige prøve at finde noget. Men ja jeg har kigget igennem lidt
> tekster med ihvertfald Judas Priest og Manowar.

Du kender ikke Accept?
Sig mig, er du faldet ned fra Mars for nyligt?

Er du imponeret over kvaliteten og det sprudlende univers i deres tekster?

Dømmer du de to omtalte bands overordnede kvalitet på baggrund af deres
tekster?

Kan du se en analogi mellem ovenstående og din henvisning til Strypers
tekster?

> der er 2 typer pop. Pop som i populær musik, og pop som i: lad os lave
> noget der fænger uden
> niveauer og tjene masser af penge.

Lets not go down that road, der har vi vist været rigeligt.

> Det kommer da, hvis det er det herren ønsker.

Ja, jeg vil sgu hellere se indlæg fra dig vedrørende bands og albums, som du
synes er fede, end at se hadeindlæg om Stryper, N&J og Nephew.

Det kan du sagtens følge mig i, ikke?

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 23:05

> Du kender ikke Accept?
> Sig mig, er du faldet ned fra Mars for nyligt?

Dude... For et 1½ år siden vidste jeg ikke hvem Slayer, Megadeth eller
Overkill var. Ungdommen er altså utroligt uoplyste, når det kommer til
legendarisk musik, der ikke er pop.

> Er du imponeret over kvaliteten og det sprudlende univers i deres tekster?
>
> Dømmer du de to omtalte bands overordnede kvalitet på baggrund af deres
> tekster?

Nej... Som jeg sagde kommer bandets lyrik i 2. række.

> Kan du se en anal mellem ovenstående og din henvisning til Strypers
> tekster?

hihi <-træt og småstiv

> Lets not go down that road, der har vi vist været rigeligt.

ALDRIG!!!

> Ja, jeg vil sgu hellere se indlæg fra dig vedrørende bands og albums, som
> du synes er fede, end at se hadeindlæg om Stryper, N&J og Nephew.
>
> Det kan du sagtens følge mig i, ikke?

Tjah... Hvis folk vil være ude efter Michael Jackson så ser jeg ingen grund
til at holde igen overfor andre ligeså ynkværdige personer.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-03-05 19:23

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> AAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!
> (smertende latterkramper, rædselsskrig o.s.v)

Hehe, havde selv for mange år siden en LP med selvsamme gruppe, den var
endda gennemsigtig blå..
Flot farve med dårlig musik, godt at det var en jeg købte brugt

Mvh
Benjamin

Fra : Ralph

Dato : 27-03-05 20:29

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> AAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!
> (smertende latterkramper, rædselsskrig o.s.v)

He, jeg synes de minder lidt om den danske "metal"gruppe fra Horsens tilbage
i slutfirserne -. hvad VAR det de hed?

--
venligst
Ralph

Fra : -V-

Dato : 27-03-05 21:16

Ralph wrote:
> He, jeg synes de minder lidt om den danske "metal"gruppe fra Horsens
> tilbage i slutfirserne -. hvad VAR det de hed?

Pretty Maids.

Dem skal du satme heller ikke begynde at tale ondt om, så får du på
gummer'n.

Deres 'Future World'-album er bestemt ikke at kimse af.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-03-05 21:19

-V- wrote:

> Pretty Maids.
>
> Dem skal du satme heller ikke begynde at tale ondt om, så får du på
> gummer'n.
>
> Deres 'Future World'-album er bestemt ikke at kimse af.

Alene det ømme billede på bagsiden hvor de har heavyrumheltetøj på og
puddelhår er alle 15 kroner værd som jeg betalte for den cd.

/David

Fra : Ralph

Dato : 27-03-05 21:42

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dem skal du satme heller ikke begynde at tale ondt om, så får du på
> gummer'n.

Nej, nej, rolig nu - jeg fniser bare lidt.
Iøvrigt kan jeg godt li´ din mail-adresse sammenholdt med din reaktion -
diplomaten!

> Deres 'Future World'-album er bestemt ikke at kimse af.

Jeg kimser aldrig - jeg ved ikke engang hvordan man gør

--
venligst
Ralph

Fra : -V-

Dato : 27-03-05 22:10

Ralph wrote:
> Nej, nej, rolig nu - jeg fniser bare lidt.
> Iøvrigt kan jeg godt li´ din mail-adresse sammenholdt med din
> reaktion - diplomaten!

Ja, det har jeg hørt før. Mit øgenavn, actually.

Det er selvfølgelig selvironisk og givet af mine kære venner, efter
inspiration fra skurken i Lethal Weapon 2.
Man fatter jo næsten ikke sarkasmen i det.

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-03-05 01:19

-V- wrote:

> Ja, det har jeg hørt før. Mit øgenavn, actually.
>
> Det er selvfølgelig selvironisk og givet af mine kære venner, efter
> inspiration fra skurken i Lethal Weapon 2.
> Man fatter jo næsten ikke sarkasmen i det.

*lmao*

ö_Ö

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-03-05 01:18

Ralph wrote:

> Nej, nej, rolig nu - jeg fniser bare lidt.
> Iøvrigt kan jeg godt li´ din mail-adresse sammenholdt med din
> reaktion - diplomaten!

> Jeg kimser aldrig - jeg ved ikke engang hvordan man gør

Sådan her: "tsk tsk tsk"

Du er lige blevet kimset ad.

-Sune

Fra : S. Sørensen

Dato : 27-03-05 22:13

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Pretty Maids.
>
> Dem skal du satme heller ikke begynde at tale ondt om, så får du på
> gummer'n.
>
> Deres 'Future World'-album er bestemt ikke at kimse af.

Loud'n'Proud..
Smeltediglen.. med Brian Metalhammer og Ronnie Roligan..

loving it..

Steinbjørn

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-03-05 22:56

S. Sørensen wrote:

> Loud'n'Proud..
> Smeltediglen.. med Brian Metalhammer og Ronnie Roligan..

YEAH!! That takes me back...

/David

Fra : -V-

Dato : 30-03-05 00:03

David Rasmussen wrote:

> YEAH!! That takes me back...

Samme her.
Jeg missede en del nattesøvn, fordi jeg absolut skulle høre det.

Jeg har efterlyst det før, men der skulle vel ikke være nogen, som har
optagelser?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-03-05 10:34

-V- wrote:

> Samme her.
> Jeg missede en del nattesøvn, fordi jeg absolut skulle høre det.
>
> Jeg har efterlyst det før, men der skulle vel ikke være nogen, som har
> optagelser?

Jeg havde engang et bånd, men det er vist dødt og borte nu.

/David

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-03-05 19:11

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> Deres 'Future World'-album er bestemt ikke at kimse af.

Nånå, jeg synes til gengæld, den plade er blandt PM's dårligste
Planet Panic rykker til gengæld, længe leve de små forskelle.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-03-05 01:20

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> ateist, ville jeg dog alligevel give dem en
> chance...........................................................

Jeg er vist ufattelig uoplyst.
Jeg gik faktisk rundt og troede at whitemetal var en betegnelse for
nazistisk/racistisk metal.

Men her tager jeg helt fejl... eller er det en dobbeltkbetydning?

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-03-05 02:03

> Jeg er vist ufattelig uoplyst.
> Jeg gik faktisk rundt og troede at whitemetal var en betegnelse for
> nazistisk/racistisk metal.
>
> Men her tager jeg helt fejl... eller er det en dobbeltkbetydning?

Hmm... Det skal jeg ikke kunne sige... Min ven forklarede ved at sige, at
genren er "the Light side of the Metal"... Men om det kan tolkes
anderledes?! Jeg tror ikke man skal bide så meget mærke i disse
under-undergenre.

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-03-05 19:11

Robert Eriksen <ROEblÂbÊrgr¯d@adr.dk> wrote:

> Men her tager jeg helt fejl... eller er det en dobbeltkbetydning?

Tja...
Kristen musik er en mega industri i Guds eget land (der findes
pladeseskaber, radiostationer etc. der kun beskæftiger sig med kristen
musik).
White Metal var bare et navn man hængte på heavy metal bands, der havde
et kristent budskab - til gengæld findes der kriste metalbands i diverse
undergenrer af heavy metallen.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Kong Kent

Dato : 28-03-05 10:56

> [...]
> ateist, ville jeg dog alligevel give dem en
> chance...........................................................

hehe... jeg kan heller ikke rigtig se det fede i de frelste heavy-metal
bands. Det er nu én gang svært at komme med et elskende budskab til
Jesus og hans lidelsesfrænde via aggressiv musik. Der er det nemmere at
bede til Satan, og ofre lemlæstede jomfruer til den onde *LOL*

Det sagt, så tænker jeg nok der er enkelte gode bands imellem. Jeg gider
bare ikke ofre min tid på at finde dem, da jeg boltrer mig fint med de
"onde"

Lad os se det i øjnene. Metal-musikken er ikke for 'happy-go-lucky'
menneskerne, der rejser deres arme i kirkerne og beder til den almægtige
fader, hvad enten det er i skikkelse af Jesus, Gud, Allah eller en
guldstatue af en fed dreng der sidder i Lotus-stilling. Metal er
aggressivt, og tiltrækker dem der godt kan lide at være lidt på tværs.
Kristendommen og dens tilbagelænede filantropiske syn på menneskene
kommer aldrig til at finde indpas her

mvh

Kent - også ikke-troende.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-03-05 11:51

> [...]
> aggressivt, og tiltrækker dem der godt kan lide at være lidt på tværs.
> Kristendommen og dens tilbagelænede filantropiske syn på menneskene kommer

Nej... Men der er alligevel en del troende, som spiller udmærket metal. Max
Cavelera/Soulfly tror jeg for eksempel ikke er ateist.

Fra : Kong Kent

Dato : 29-03-05 03:42

> Nej... Men der er alligevel en del troende, som spiller udmærket metal. Max
> Cavelera/Soulfly tror jeg for eksempel ikke er ateist.

Nej, men siden han begyndte at lade det skinne igennem (læs: da han
formede Soulfly for at få sit "sjælelige" metal ud) er det da også kun
gået ned ad bakke for ham, og hans tåbelige jungleprojekt. Hans karriere
døde da han forlod Sepultura, mens Sepultura netop lever videre i bedste
velgående! Soulfly er et mislykket forsøg på at score point på Roots
skiven der gik som varmt brød. Hvad Max ikke forstod var, at vi fans
syntes han pressede den liiiiige til grænsen, og misforstod det som om
han skulle pressen konvolutten endnu mere. Det skulle han ikke, og det
ved han vist også godt inderst inde nu!

mvh

Kent - STOR Sepultura fan.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-03-05 17:01

> Hans karriere døde da han forlod Sepultura, mens Sepultura netop lever
> videre i bedste velgående!

Tjah... De er altså ikke de samme uden Max.

> [...]
> skulle pressen konvolutten endnu mere. Det skulle han ikke, og det ved han

Hehe (Søren som IKKE har alle Sepultura- og Soulfly-albums :-Æ)

p.s
Det sidste var ironisk

Fra : Ole Thomsen

Dato : 29-03-05 19:14

Kong Kent wrote:

> [...]
> misforstod det som om han skulle pressen konvolutten endnu mere. Det
> skulle han ikke, og det ved han vist også godt inderst inde nu!

Arh, læg nu den fundamentalisme til side

Soulfly er da en fed skive, specielt bonus CD'en. Såpytdamed at
konceptet er lidt højtravende...

Ole Thomsen

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-03-05 19:21

> Arh, læg nu den fundamentalisme til side
>
> Soulfly er da en fed skive, specielt bonus CD'en. Såpytdamed at konceptet
> er lidt højtravende...

Det kan ikke benægte at han har omfavnet nu-metal-genren totalt. Så jeg kan
sagtens forstå, at man Sepultura-fans er utilfredse. Men New Sepultura er
også blevet "nu'et".

Fra : Ole Thomsen

Dato : 29-03-05 19:37

Søren Kjeldsen wrote:

> Det kan ikke benægte at han har omfavnet nu-metal-genren totalt. Så
> jeg kan sagtens forstå, at man Sepultura-fans er utilfredse. Men New
> Sepultura er også blevet "nu'et".

Personligt kan jeg ikke høre meget nu-metal på Soulfly. Men hvad ved jeg
om metal genrer.

Ole Thomsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-03-05 18:01

Kong Kent wrote:

> hehe... jeg kan heller ikke rigtig se det fede i de frelste heavy-metal
> bands.

Det er vel ikke være end alle de anti-frelste som er ligeså dogmatiske i
deres insisteren på det modsatte.

> [...]
> fader, hvad enten det er i skikkelse af Jesus, Gud, Allah eller en
> guldstatue af en fed dreng der sidder i Lotus-stilling.

Det er vel ikke værre end at kaste sine arme i vejret og bede til Metallica.

> Metal er
> aggressivt, og tiltrækker dem der godt kan lide at være lidt på tværs.
> Kristendommen og dens tilbagelænede filantropiske syn på menneskene
> kommer aldrig til at finde indpas her

Den praktiske kristendom var nu ellers ikke specielt tilbagelænet eller
filantropisk for 1000 års tid siden.

Jeg synes din opdeling er lidt af en kliché og de fleste mennesker jeg
kender der hører "hård" musik er mindst lige så happy-go-lucky som de
religiøse mennesker jeg kender.

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-03-05 18:45

> Det er vel ikke være end alle de anti-frelste som er ligeså dogmatiske i
> deres insisteren på det modsatte.

Tjah... Nu tror jeg ikke du kender så meget til attituderne i metal, så jeg
gider ikke rigtig kommentere dit angreb for meget. Black Metal er nok den
genre, hvor de fleste af fordommene kan placeres, men det er et minimalt
antal, der mener det seriøst. Og hver mand kan definere sin egen udgave af
"frelst". Personlig synes jeg det er noget pis, at kristendommen har eneret
på udtrykkene: frelst, hedning, oplyst (blah blah blah).

> Det er vel ikke værre end at kaste sine arme i vejret og bede til
> Metallica.

LOL! Og nu tror du vi beder til Metallica? Metallica er sguda nok et af de
mest frelste eksisterende bands. Det er sgu ligesom at kalde Lotte Heise for
mundlam

> Den praktiske kristendom var nu ellers ikke specielt tilbagelænet eller
> filantropisk for 1000 års tid siden.

Næh... Men den har dog altid fordømt emner som: hævn, lyst, frihed o.s.v.

> Jeg synes din opdeling er lidt af en kliché og de fleste mennesker jeg
> kender der hører "hård" musik er mindst lige så happy-go-lucky som de
> religiøse mennesker jeg kender.

Selvfølgelig og det er fordi de har fundet noget musik som kan hjælpe dem
igennem deres hverdag på hver sin måde. Desuden... Hvis man blev det man
hørte, så havde jeg sguda taget min motorsav og nedslagtet hver eneste Nik &
Jay-fan jeg mødte på min vej (joking...)

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-04-05 10:13

Søren Kjeldsen wrote:

> Tjah... Nu tror jeg ikke du kender så meget til attituderne i metal,

Hvorfor ikke? Jeg har hørt metal siden du blev født. Mine præferencer er
ikke lige så snævre som dine så jeg hører også andet end metal og
desuden hører jeg helt sikkert ikke lige så meget metal som dig. Men
hvor din påstand kommer fra ved jeg ikke.

Desuden kan jeg ikke se hvad det har med med mit indlæg at gøre.

> [...]
> genre, hvor de fleste af fordommene kan placeres, men det er et minimalt

Jeg ved ikke helt hvad du snakker om her. Jeg tror at du læser nogle
ting ind i mit indlæg som ikke er der.

> Og hver mand kan definere sin egen udgave af
> "frelst". Personlig synes jeg det er noget pis, at kristendommen har eneret
> på udtrykkene: frelst, hedning, oplyst (blah blah blah).

Har den det?

> LOL! Og nu tror du vi beder til Metallica?

Ikke bogstaveligt. Men jeg tror at visse mennesker ser skævt til såkaldt
frelste (ofte kristne) mennesker, med henvisen til deres frelsthed og
dogmatisme, og så samtidig selv vælger en anden ting at gå lige så
frelst og dogmatisk op i, f.eks. modviljen mod frelstheden og
kristendommen :)
Og jeg kan ikke se at det er værre eller bedre at dyrke kristendommen
end det er at dyrke så meget andet lort som folk tror på, mener, synes osv.

> Metallica er sguda nok et af de
> mest frelste eksisterende bands. Det er sgu ligesom at kalde Lotte Heise for
> mundlam

Sikkert.

> Næh... Men den har dog altid fordømt emner som: hævn, lyst, frihed o.s.v.

Hævn kan jeg følge. Lyst kan jeg ikke helt se hvor du har fra. Frihed er
noget du selv finder på.

> Selvfølgelig og det er fordi de har fundet noget musik som kan hjælpe dem
> igennem deres hverdag på hver sin måde.

Det gælder jo også alle andre mennesker, også de kristne.

> Desuden... Hvis man blev det man
> hørte, så havde jeg sguda taget min motorsav og nedslagtet hver eneste Nik &
> Jay-fan jeg mødte på min vej (joking...)

Jeg har ikke sagt at man bliver det man hører.

/David, som ikke er kristen, men snarere anti-dogmatisk. Men måske lidt
for dogmatisk i sin anti-dogmatisme...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 04-04-05 14:30

> [...]
> ikke lige så snævre som dine så jeg hører også andet end metal og desuden
> hører jeg helt sikkert ikke lige så meget metal som dig. Men hvor din

Nu har du så ikke en skid forstand på, hvor snævre mine "præferencer" er! Så
ved at du sidder og forestiller de ting, har du på en måde givet mig ret i
mit indlæg!

> Desuden kan jeg ikke se hvad det har med med mit indlæg at gøre.

Du kom med denne udtalelse: "Det er vel ikke være end alle de anti-frelste
som er ligeså dogmatiske i
deres insisteren på det modsatte."
Udfra dette udledte jeg, at du havde alle disse fordomme om mænd i manicure
og tatoveringerne, omvendte kors o.s.v. Og det irriterede mig lidt. Men hvis
det ikke var det du tænkte på, ta'r jeg det da i mig igen.

> Jeg ved ikke helt hvad du snakker om her. Jeg tror at du læser nogle ting
> ind i mit indlæg som ikke er der.

Jeg referer til det overstående.

> Har den det?

Har den ikke?

> [...]
> Og jeg kan ikke se at det er værre eller bedre at dyrke kristendommen end
> det er at dyrke så meget andet lort som folk tror på, mener, synes osv.

Nåh... OK!
Jamen det kommer jo helt an på hvilke temaer, der er i livssynet. Hvis vi nu
sagde, at jeg dømte et band udfra dets lyrik, så ville jeg ikke kunne få en
voldsom skrålen til at passe overens med: "Jesus jeg tager din hånd og lad
bader i en liter fløde! (j/k)". Det er jo ikke det samme, som folk der er
kristne men som laver hårdt musik (Sepultura, Soulfly o.s.v)
Tror det var det der var budskabet i Kong Kents indlæg.

> Sikkert.

Du kan måske lide Metallica? Der har sgu ikke været "attitude" i det siden
"Master of Puppets", men det er helt og holdent min egen mening.

> Hævn kan jeg følge. Lyst kan jeg ikke helt se hvor du har fra.

Tjah... Måske skulle jeg sige, at kristendommen tit praktiserer lyst under
ansvar og censur.

> Frihed er noget du selv finder på.

Ja... Det er noget jeg selv mener.

> Det gælder jo også alle andre mennesker, også de kristne.

Præcist.

> Jeg har ikke sagt at man bliver det man hører.

Næh... Men jeg relaterede til at du kendte
"happy-go-nuts-and-kill-the-Teletubbies" mennesker, der hørte mørkt og
hårdt/trist musik. Så jeg gav bare ret...
Og understregede så bare, at tanken om at man blev det man hører/spiller
eller spiser er noget vås!

> /David, som ikke er kristen, men snarere anti-dogmatisk. Men måske lidt
> for dogmatisk i sin anti-dogmatisme...

Kapla?!!!

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-04-05 14:33

Søren Kjeldsen wrote:

> Nu har du så ikke en skid forstand på, hvor snævre mine "præferencer" er!

Næ, men jeg har da lov at gætte ud fra hvad du skriver i gruppen. Kig
lige på din "Hvad hører du for tiden?". Nuff said.

> Så
> ved at du sidder og forestiller de ting, har du på en måde givet mig ret i
> mit indlæg!

Aha? Hvordan?

> [...]
> deres insisteren på det modsatte."
> Udfra dette udledte jeg, at du havde alle disse fordomme om mænd i manicure

Det havde jeg så ikke. Hvorfor skulle jeg have fordomme om musikken når
jeg selv hører og har hørt den slags?

> Og det irriterede mig lidt. Men hvis
> det ikke var det du tænkte på, ta'r jeg det da i mig igen.

Tak.

> Jeg referer til det overstående.

Jeg er stadig ikke med.

> Har den ikke?

Nej.

> [...]
> voldsom skrålen til at passe overens med: "Jesus jeg tager din hånd og lad

Så er det efter min mening fordi man har et en-dimensionelt syn på
aggresivitet og andre begreber. Ligesom folk der tror at klassisk musik
er "pænt", "nydeligt", "dejligt", "roligt" og så videre og spilles af
vandkæmmede nørder der spiller skak i pauserne.

> Du kan måske lide Metallica?

Jeg har 0 af deres albums, men synes de har lavet flere fede numre. Både
i gamle dage da de lavede hårdere ting og senere da de bare lavede rock.
Jeg hørte mest Metallica omkring 1987-1989.

> Der har sgu ikke været "attitude" i det siden
> "Master of Puppets", men det er helt og holdent min egen mening.

Fuck attitude. Det er for bøsser, gravide kvinder og unge usikre
individer der har brug for noget at dække sig ind bag. Det vigtige for
mig er om der spilles god musik. Metallica har åbenbart ikke spillet nok
god musik (efter min smag) til at jeg har villet købe deres ting. Men
jeg hørte det ret meget i slutningen af 80erne som sagt.

> Tjah... Måske skulle jeg sige, at kristendommen tit praktiserer lyst under
> ansvar og censur.

Jeg tror du mener protestantismen.

Jeg kan ikke huske at læst nogle "udtalelser" fra Kristus om lyst. Men
du har da ret i at de to store klubber der senere kom til og tog hans
ord til indtægt, nemlig katolicismen og protestantismen, har lagt en vis
vægt på dette. Man kan sagtens værdsætte (det man tror/beslutter sig for
er) Kristus' ord, uden at man er enig med nogle af disse sekter.

> [...]
> hårdt/trist musik. Så jeg gav bare ret...
> Og understregede så bare, at tanken om at man blev det man hører/spiller

Fair nok. Det var mig der svarede på Kents indlæg og så svarede du på
mit og skrev at jeg ikke kendte så meget til "attituderne i metal".

> Kapla?!!!

Det betyder bare at jeg ikke kan klare når folk ser ting for ensidigt og
tror at de har fundet den hellige gral. Og at jeg i min kamp for at se
ting fra flere sider og at få andre til det samme, ofte kan virke som en
der har fundet den hellige gral selv :)

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 15-04-05 17:52

> Næ, men jeg har da lov at gætte ud fra hvad du skriver i gruppen. Kig lige
> på din "Hvad hører du for tiden?". Nuff said.

TOOL? Der har sgu ikke været noget aggressivt i det i lange tider heller
ikke med Type O Negative.

> Tak.

Godt nok så...

> Jeg er stadig ikke med.

Næh... Jeg kan sgu heller ikke huske min pointe nu... Det er så længe siden

> Nej.

Jo

> [...]
> "pænt", "nydeligt", "dejligt", "roligt" og så videre og spilles af
> vandkæmmede nørder der spiller skak i pauserne.

Tjah... Nu hører jeg jo også en del jazz og kender også godt til stereotypen
inden for den genre, men fordommene er jo blevet skammeligt afvist, efter at
jeg har lært diverse bands at kende.
Men jeg synes ikke dit eksempel med klassisk musik holder vand. Temaerne og
attituden i sangene er det, der afgør om det er stereotyper eller ej'...
IKKE genren/stilen.

> [...]
> (efter min smag) til at jeg har villet købe deres ting. Men jeg hørte det
> ret meget i slutningen af 80erne som sagt.

Attitude har fandeme en del at sige, idet det påvirker selve den musikalske
stil. Hvis attituden var, at nu skal vi lave noget musik, som den samlede
folkemængde kan lide, så vi kan få solgt nogle plader. Så har man et poppet
musikalsk band.
Hvis attituden er: ok... Nu skriver vi vores meninger og holdninger "i"
sangene og spiller det vi har lyst til... SÅ er det musik, der i hvert fald
kan respekteres.

> [...]
> dette. Man kan sagtens værdsætte (det man tror/beslutter sig for er)
> Kristus' ord, uden at man er enig med nogle af disse sekter.

Jeg betragter også Kristus som en fremragende provokatør, der gjorde op med
det gamle "regime". At der så er nogle ting jeg er uenige i er jo en anden
ting.

> Fair nok. Det var mig der svarede på Kents indlæg og så svarede du på mit
> og skrev at jeg ikke kendte så meget til "attituderne i metal".

Cool cool...

> [...]
> tror at de har fundet den hellige gral. Og at jeg i min kamp for at se
> ting fra flere sider og at få andre til det samme, ofte kan virke som en

Tjah... Nu er min stensikre holdning, at der IKKE er nogen hellig gral...
Anarki... o.s.v....

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 05-04-05 11:26

> Søren Kjeldsen wrote:

Når i nu er Metal Freaks... Kan i så ikke få sværd, så i kan få det afgjort

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-04-05 17:20

> Når i nu er Metal Freaks... Kan i så ikke få sværd, så i kan få det
> afgjort

Sværd? Jeg tror bare vi tager det stille og roligt (HA!)...
Ender nok alligevel med konklusionen, at vi har forskellige syn på tingene
og så lærer vi at fokusere på det vi kan være enige om og fremover
samarbejde for at skabe en bedre fremtid for dig og mig... De sultne børn i
Afrika, Jon (eller John ROCK!!!), Bubber og Niels Neutron.

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-03-05 19:11

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

> AAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

Sikke da en gang vrøvl - kristne grupper findes i alle genrer og
afskygninger, at teksterne handler om kristne synspunkter, burde vel
ikke afholde mange fra at udvide den musikalske horisont.

Én af de fedeste (kristne) grupper jeg har lyttet til, er Vengeance
Rising - meget tungere blir det ikke....det skulle måske lige være
Trouble, som osse er et kristent band

--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-03-05 19:23

> [...]
>
> Én af de fedeste (kristne) grupper jeg har lyttet til, er Vengeance
> Rising - meget tungere blir det ikke....det skulle måske lige være

Det var nu ikke lyrikken eller budskaberne som jeg ikke kunne lide. Måske
kom jeg til at fordømme genren. Synes bare at det omtalte band var mindre
godt (sagt utroligt mildt).

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-03-05 21:38

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

> Synes bare at det omtalte band var mindre
> godt (sagt utroligt mildt).

For mig er Stryper mere eller mindre på samme niveau som fx Manowar.
Man kan li' det eller lade være...jeg lader være
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : -V-

Dato : 29-03-05 21:40

Søren Kjeldsen wrote:
> Det var nu ikke lyrikken eller budskaberne som jeg ikke kunne lide.

Tænk, det gjorde du et hæderligt forsøg på at skjule.

> Måske kom jeg til at fordømme genren.

'Måske'?!

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-03-05 22:07

> Tænk, det gjorde du et hæderligt forsøg på at skjule.

Det har jeg allerede diskuteret med dig i denne tråd.

> 'Måske'?!

Ællebælle mig fortælle... Fortæl om et White Metal-band, som også laver godt
musik IMHO, så kan jeg komme med en fuld indrømmelse.

Fra : -V-

Dato : 30-03-05 00:05

Søren Kjeldsen wrote:

> Ællebælle mig fortælle... Fortæl om et White Metal-band, som også
> laver godt musik IMHO, så kan jeg komme med en fuld indrømmelse.

Med den udtalelse fatter du jo ikke en bjælde af pointen.

I din originale post farer du ud og fordømmer alt og alle, hvis det
indeholder kristne budskaber.
Magen til indskrænket syn på musik (og samfundet generelt) skal man lede
længe efter.
Jeg er som tidligere nævnt ikke specielt kristen, men din definitive
afskrivelse af hele emnet generer mig.

Vi når vist ikke videre i denne tråd.
Du kan eller vil ikke svare på halvdelen af mine uddybende spørgsmål.

-V-

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-03-05 16:59

> [...]
> længe efter.
> Jeg er som tidligere nævnt ikke specielt kristen, men din definitive

For ******* da... Jeg har jo for pokker fortalt dig, at budskaberne/lyrikken
ikke stod i første række. Jeg synes Stryper var noget af det dårligste
glam-rock/metal jeg havde hørt og så så jeg på lyrikken. Min misbilligelse
af musikken har intet at gøre med lyrikken eller budskaberne.
LAD MIG GENTAGE :-Æ
Jeg dømte musikken IKKE lyrikken/budskaberne da jeg hørte albummet...
LAD MIG ENDNU ENGANG GENTAGE:
Jeg dømte musikken IKKE lyrikken/budskaberne da jeg hørte albummet...

Men som sagt har du nok ret i at jeg dømte genren for hurtigt. Så jeg bad om
eksempler på andre bands, hvor jeg måske kunne skifte mening, og det var jo
det Steen gjorde.

Fra : Steen Jensen

Dato : 30-03-05 12:50

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

> Fortæl om et White Metal-band, som også laver godt
> musik IMHO, så kan jeg komme med en fuld indrømmelse.

Nu er jeg ikke særligt velbevandret i den genre, men to gode bud fra
mig, ville være som tidligere nævnt: Vengeance Rising og Trouble.

Den kan du selvfølgeligt let komme ud af, da du bad om god musik efter
din mening
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 24-04-05 17:12

On Sun, 27 Mar 2005 19:59:24 +0200, "Søren Kjeldsen"
> [...]

>AAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!
>(smertende latterkramper, rædselsskrig o.s.v)

Der er mange der kan lide Stryper, jeg kan ikke lide dem specielt, men
jeg er heller generelt ikke begejstret for den musikstil (glam/heavy).

Synes generelt White Metal er et forkert begreb at bruge. Der findes
bands med kristne medlemmer i alle subgenrer af metal, så at
kategorisere alt under samme label bliver alt alt for bredt.
Jeg kategoriserer generelt kun ud fra lyden, og ikke teksternes indhold.

Et par anbefalelsesværdige bands med kristen lyrik:

Extol
Vengeance Rising
Believer
Living Sacrifice
Crimson Moonlight
Antestor
Tourniquet

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.