Har Nephew lånt fra Type O Negative?
Fra : Kong Kent

Dato : 26-03-05 12:04

Hejsa

Den seneste sang fra Nephew der spilles på radioen har et klaver-stykke,
som jeg synes mistænkeligt lyder som noget fra Type O Negative (måske
"My Girlfriends Girlfriend" ??)

Er der nogen der ved om Nephew rent faktisk har samplet TON? For det
ville få deres kredibilitet til at stige markant herhjemme, hvis de også
hører de tonstunge drenge fra Bronx!

mvh

Kent.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-03-05 12:11

> [...]
> få deres kredibilitet til at stige markant herhjemme, hvis de også hører

Hvilken sang er det det er? Har lukket Nephew ude fra mit sind i et stykke
tid, så kan ikke lige komme i tanke om et nummer, som minder om det, du
beskriver.
TON-tyve eller ej' så synes jeg de er under middel. Så hellere TV2 da...

Fra : Christer Holte

Dato : 26-03-05 12:20

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Hvilken sang er det det er?

Hmm, det må være movieclip ?

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-03-05 12:35

> Hmm, det må være movieclip ?

Var det ikke den første de "hittede" med? Jeg havde den forståelse af, at
det muligvis var en "ny" single de kørte med.

Fra : Kong Kent

Dato : 27-03-05 10:39

Nope. Det er den seneste der roterer på radiostationerne. Og altså ikke
Vader, Movieclip, Superliga eller Ordenspoliti.

Hvis den seneste sang i radioen er "Worst/best case scenario" er det
helt sikkert den!

> Var det ikke den første de "hittede" med? Jeg havde den forståelse af, at
> det muligvis var en "ny" single de kørte med.

Din forståelse var 100% 'on the button'

mvh

Kent.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-03-05 12:13

Kong Kent wrote:

> [...]
> Vader, Movieclip, Superliga eller Ordenspoliti.
>
> Hvis den seneste sang i radioen er "Worst/best case scenario" er det

Så har de altså præsteret at stjæle fra både TON og Nirvana på samme nummer?

De drenge imponerer jo mere og mere

Fra : Kong Kent

Dato : 27-03-05 13:06

> Så har de altså præsteret at stjæle fra både TON og Nirvana på samme
> nummer?
>
> De drenge imponerer jo mere og mere

hehe... jeg synes som sådan ikke der er noget i vejen med at kopiere fra
andres sange. Nephew laver jo indirekte et cadeau til de kunstnere, og
anerkender originalerne for deres store kunstneriske værdi.

Jeg har aldrig haft et problem med 'cover'-sange, eller sange hvori der
bliver samplet fra 'gamle' klassikere. Så længe det ikke er en direkte
kopi af originalen, men en kopi hvor der er tilføjet et twist, så er det
ok med mig. Og i flere tilfælde er disse 'remakes' eller samples ganske
godt lavet. The Loft har f.eks. lavet en ganske god sang ud af Kim
Larsens "Midt om Natten", og der findes utallige andre eksempler hvorpå
en klassiker har fået nyt liv ved at blive lavet til et cover af en ny
artist.

At der så samtidig findes millioner af mislykkede eksempler er så en
helt anden sag *LOL*

Hos Nephews sag er jeg sådan lidt 50/50. Deres musik er ok, men ikke
noget jeg selv gider investere i. Hører musikken på P3 når jeg er på
arbejde (har høreværn der *skal* bæres, og der er indbygget radio som
jeg normalt indstiller på P3 *GG*), men i fritiden gider jeg dem ikke.
Fedt er det dog at høre, at Nephew *måske* har ladet sig inspirere af
TON og/eller Nirvana. Begge bands er fede!

Men *har* Nephew virkelig lånt fra TON? Er jeg den eneste der bed mærke
i det, og kan man finde ud af om de virkelig har samplet fra TON? Det er
dét jeg gerne vil vide

mvh

Kent.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 13:31

> hehe... jeg synes som sådan ikke der er noget i vejen med at kopiere fra
> andres sange. Nephew laver jo indirekte et cadeau til de kunstnere, og
> anerkender originalerne for deres store kunstneriske værdi.

Hmm... Lad mig se...
Nephew=dårligt
TON=godt
Nephew stjæler fra TON=blasfemi

> [...]
> "Midt om Natten", og der findes utallige andre eksempler hvorpå en
> klassiker har fået nyt liv ved at blive lavet til et cover af en ny

Igen... blasfemi. Det nummer er utrolig dårlig IMHO. Er så træt af det.

> [...]
> indstiller på P3 *GG*), men i fritiden gider jeg dem ikke. Fedt er det dog
> at høre, at Nephew *måske* har ladet sig inspirere af TON og/eller

Ja selvfølgelig er de det. Men hvis Britney Spears sagde hun var blevet
inspireret af Mike Patton, ville hendes musik så blive bedre af den grund?

> Men *har* Nephew virkelig lånt fra TON? Er jeg den eneste der bed mærke i
> det, og kan man finde ud af om de virkelig har samplet fra TON? Det er dét
> jeg gerne vil vide

Hvis de direkte har "samplet" fra TON. Så håber jeg fandeme de bliver
sagsøgt eller noget. TON kunne nu godt bruge pengene.

Fra : Kong Kent

Dato : 27-03-05 13:45

> Hmm... Lad mig se...
> Nephew=dårligt
> TON=godt
> Nephew stjæler fra TON=blasfemi

*LOL* Kan godt lide den dér!!

> Ja selvfølgelig er de det. Men hvis Britney Spears sagde hun var blevet
> inspireret af Mike Patton, ville hendes musik så blive bedre af den grund?

Nej. Tror du misforstår mig. Det er TON og Nirvana jeg synes er fede.
Ikke Nephew.

> Hvis de direkte har "samplet" fra TON. Så håber jeg fandeme de bliver
> sagsøgt eller noget. TON kunne nu godt bruge pengene.

*hehe* Det kan jo være de rent faktisk *har* clearet det med TON's
pladeselskab? Jeg ved det ikke.

mvh

Kent.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 14:27

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse

> *LOL* Kan godt lide den dér!!

Tak... Jeg ynder at bruge ordet: blasfemi i alle andre sammenhæng end
religion.

> Nej. Tror du misforstår mig. Det er TON og Nirvana jeg synes er fede. Ikke
> Nephew.

Men mente du ikke, at deres "status" ville forøges, hvis de havde pådraget
sig inspiration fra Nirvana eller TON?

> *hehe* Det kan jo være de rent faktisk *har* clearet det med TON's
> pladeselskab? Jeg ved det ikke.

Hmm... Har Nephew ikke en hjemmeside, hvor man kan få klare svar. Jeg synes
egentlig, at det er helt i orden at spørge om de har "neglet" fra TON? Måske
bare sagt på en mindre dømmende facon.

Fra : Kong Kent

Dato : 27-03-05 15:26

> Tak... Jeg ynder at bruge ordet: blasfemi i alle andre sammenhæng end
> religion.

Også her. En lidt fræk sans for humor der indikerer viden om andre ting
end det netop omtalte. På jysk; blær!

> Men mente du ikke, at deres "status" ville forøges, hvis de havde pådraget
> sig inspiration fra Nirvana eller TON?

En anelse. Ikke sådan, at deres musik pr. definition bliver bedre af
det, men at jeg godt kan lide de lytter til det samme musik som jeg
selv. Det er nærmere deres status som mennesker jeg ville forøge. Ikke
nødvendigvis deres musik.

> Hmm... Har Nephew ikke en hjemmeside, hvor man kan få klare svar. Jeg synes
> egentlig, at det er helt i orden at spørge om de har "neglet" fra TON? Måske
> bare sagt på en mindre dømmende facon.

Jo, www.nephew.dk er vel stedet man kan starte. Kunne være man skulle
spørge direkte ud af posen til dem selv...

mvh

Kent.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 16:28

> Jo, www.nephew.dk er vel stedet man kan starte. Kunne være man skulle
> spørge direkte ud af posen til dem selv...

Gør du det? Jeg tør nemli' ikke

Fra : Kong Kent

Dato : 27-03-05 21:19

> Gør du det? Jeg tør nemli' ikke

I go where other people fear to tread!

mvh

Kent - mail sendt til Kvamm og co.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 21:57

> I go where other people fear to tread!
>
> mvh
>
> Kent - mail sendt til Kvamm og co.

OK. Kunne du ikke prøve, at poste din mail og så huske at skrive når du får
svar?
Jeg er ret spændt nu. :-Æ

Fra : Per Madsen

Dato : 28-03-05 13:13

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

> Gør du det? Jeg tør nemli' ikke

Jeg har spurgt via deres gæstebog....skal nok poste et evt. svar her.
--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Dopedog

Dato : 28-03-05 12:00

> Nephew=dårligt

Din mening kan jo ikke tages seriøst Søren. Du hører jo nu-metal

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-03-05 12:56

> Din mening kan jo ikke tages seriøst Søren. Du hører jo nu-metal

(faket dødslatter)
Det er nu altså begrænset, hvad nu-metal jeg lytter til. Men hver sin
mening.

Fra : Dopedog

Dato : 30-03-05 21:07

> (faket dødslatter)
> Det er nu altså begrænset, hvad nu-metal jeg lytter til. Men hver sin
> mening.

Var også bare for sjov. Du ka' jo ta' det ;)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-03-05 21:11

> Var også bare for sjov. Du ka' jo ta' det ;)

Selvfølgelig kan jeg det...

Fra : Heidi

Dato : 26-03-05 15:43

Søren Kjeldsen wrote:

> Hvilken sang er det det er?

Mon ikke det er den der hedder "Worst/best case scenario", hvor han
synger om en cykellygte (bl.a.)

--
Heidi

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-03-05 18:51

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> beskriver.
> TON-tyve eller ej' så synes jeg de er under middel. Så hellere TV2 da...

Hov hov! Hvad har TV2 nu gjort? De holder da 100%

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 18:53

> Hov hov! Hvad har TV2 nu gjort? De holder da 100%

Præcist det jeg mente
Har bare hørt nogen kalde Nephew for de nye TV2.
Har intet imod TV2...

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-03-05 20:56

Søren Kjeldsen wrote:

> Præcist det jeg mente
> Har bare hørt nogen kalde Nephew for de nye TV2.
> Har intet imod TV2...

Øv, nu troede jeg lige vi skulle slås

TV2 er titusinde gange federe end Nephew. Det ved enhver jo :)

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-03-05 21:10

> Øv, nu troede jeg lige vi skulle slås

Nej har allerede fået et virtuelt blåt øje, da jeg kom op at skændes med en
Linkin Park-fan igår.

> TV2 er titusinde gange federe end Nephew. Det ved enhver jo :)

Helt enig. Det er da også det der kommer på afspilleren, når der skal være
"plads til alle" for at sige det mildt.

Fra : Per Madsen

Dato : 26-03-05 14:39

Kong Kent <notvalid@doh.com> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der ved om Nephew rent faktisk har samplet TON? For det
> ville få deres kredibilitet til at stige markant herhjemme, hvis de også

Jeps,- jeg tænkte også at der var noget der helt klart lød bekendt.
--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Kong Kent

Dato : 30-03-05 22:19

Har netop fået svar fra Nephew:

---
Hej Kent

Vi tror ikke du er tosset, men vi har ikke anvendt nogle samples overhovedet
på vores plade.

Mvh. nephew
---

Jeg skrev noget om jeg måske var tosset hvis jeg var den eneste der
kunne høre det, derfor den første kommentar. Men altså ikke noget med at
sample. Så hvis det lyder for meget, er det sq fordi de har planket!

mvh

Kent.