Hjælp til binaer
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-03-05 14:17

Hvad jeg kan forstå så kan man poste lyd-filer, hvis man nu for eksempel
ville dele et nummer med et band, man synes folk burde høre, men kan ikke
forstå systemet? Kan man ikke bare vedhæfte mp3'en eller hva'?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-03-05 14:43

Søren Kjeldsen skrev:
> Kan man ikke bare vedhæfte mp3'en eller hva'?

Kun i binaere grupper kan / må der vedhæftes filer.

Sådan foregår det i det program du bruger:
Først opsættes programmet til at dele filen ud i mindre stykker, da det
på de fleste servere ikke er muligt at poste store filer uden de er delt op.
Funktioner - Konti - Nyheder - Marker kontoen (sikkert noget i stil med
news.get2net.dk eller lignende) tryk på egenskaber - faneblad Avanceret
- flueben ved "opdel meddelelser, der er større end XXX KB" sæt xxx til
omkring 200 tryk på ok så er programmet sat op

Reelt bør musik postes til gruppen dk.binaer.musik da det er i strid med
fundatsen for dk.binaer *

Åben så den gruppe du vil poste filen til, lav en ny meddelelse og tryk
på "Vedhæft" vælg den fil du vil poste, tryk ok og du kan så sende den

* TDC kunder har ikke adgang til dk.binaer.musik og benytter i stor stil
alt.binaries.mp3

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-03-05 15:02

OK... Rigtig mange tak...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-03-05 15:45

Den 25-03-05 14.17 skrev Søren Kjeldsen følgende:
> Hvad jeg kan forstå så kan man poste lyd-filer, hvis man nu for eksempel
> ville dele et nummer med et band, man synes folk burde høre, men kan ikke
> forstå systemet? Kan man ikke bare vedhæfte mp3'en eller hva'?

Ivan fortæller dig pænt om det tekniske, så jeg vil lige bidrage med det
juridiske. Hvis det ikke er din egen musik, er det ulovligt at dele den
med andre. Selv hvis det er din egen musik, kan du få problemer, for
eksempel hvis du er medlem af KODA.

Du skal være opmærksom på, at Antipiratgruppen (APG) holder øje med,
hvad der deles, så hvis de støder på dig, risikerer du at få en pæn
regning tilsendt. Når nogle tilsyneladende kan dele musik uden at
bekymre sig om APG, kan det for eksempel være, fordi de poster gennem
specielle nyhedsservere, hvor APG ikke direkte kan spore dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-03-05 17:48

Pis... Too late... Muligt at slette det hele?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-03-05 19:09

Den 25-03-05 17.48 skrev Søren Kjeldsen følgende:
> Pis... Too late... Muligt at slette det hele?

Du kan markere indlæggene i din nyhedslæser og slette dem, vist via
menupunktet Edit. Indlæggene ligger der kun i begrænset tid, så du kan
også bare håbe, at det er gået godt denne gang.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-03-05 19:14

> Du kan markere indlæggene i din nyhedslæser og slette dem, vist via
> menupunktet Edit. Indlæggene ligger der kun i begrænset tid, så du kan
> også bare håbe, at det er gået godt denne gang.

Jeg har slettet alt fra forum og fra min indbakke/udbakke/sendt post/slettet
post og kladder har jeg også slettet alt som har relation til filen.