morgen i Paris - benjamin britten
Fra : uh

Dato : 23-03-05 22:46

Siger det nogen noget? dejlig musik med morgenstemning fra byernes by, man
hører gadestøj etc., og et stort orkester fremfører dejlig musik med bl. a.
strygere. Benjamin Britten havde en finger med i spillet - som dirigent
eller komponist. Hjælp, vi kan ikke komme videre - takker.
God påske.
mvh uh

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-03-05 23:37

uh skrev:

> [...]
> by, man hører gadestøj etc., og et stort orkester fremfører dejlig
> musik med bl. a. strygere. Benjamin Britten havde en finger med i

Jeg kan ikke finde nogen titel hos Britten med noget med "Paris"
eller "morgen".

Du tænker vel ikke på George Gershwin: "An American In Paris"?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : uh

Dato : 24-03-05 08:25

"Herluf Holdt, 3140" skrev i en meddelelse > > Du tænker vel ikke på George
Gershwin: "An American In Paris"?

Hejsa Herluf. Tak for din reaktion - men nej, det er ikke gershwin siger min
mand, han er næsten sikker på at det er noget med morgen i paris.

mvh uh

Fra : Michael Westi

Dato : 27-03-05 00:26

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> min
> mand, han er næsten sikker på at det er noget med morgen i paris.

Prøv en meget velassorteret klassisk forretning. De må om nogen vide det

Men noget med gadestøject. der kommer jeg til at tænke på en italiensk
komponist der hedder noget i retning af Resphigie(wrong spelling). 20
århundrede musik.
Mener at kompositionen hedder noget med "Under pinjerne". Men det foregår
altså i Rom.

Mvh Michael

Fra : uh

Dato : 26-03-05 08:31

"Herluf Holdt, 3140" skrev i en meddelelse

> Du tænker vel ikke på George Gershwin: "An American In Paris"?

Hej igen Herluf Holdt. Efter forgæves søgning her og der og allevegne er vi
nået til den erkendelse at det måske alligevel kan være noget andet end vort
forslag, så nu er CD'en du foreslog bestilt på biblioteket. Vender tilbage
når den er afhentet/aflyttet - tænk hvis du har ret.....

Hvor og hvordan søgte du, er der et særligt godt sted at søge på
komponister, musik etc. etc.?

Tak for hjælpen.

mvh uh

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-03-05 09:34

uh skrev:

> [...]
> andet end vort forslag, så nu er CD'en du foreslog bestilt på
> biblioteket. Vender tilbage når den er afhentet/aflyttet - tænk hvis

Jeg tror faktisk ikke at jeg får ret. Da jeg læste det der med "gadestøj",
var der en lille klokke der ringede, med der er *ikke* nogen gadestøj i
den klassiske "An American In Paris". I hvert fald ikke på min cd, som
jeg har lyttet igennem.

Men der *er* altså et eller andet kendt musikstykke som indledes
med 'gadestøj'. Måske er det fra den "lettere" underholdningsgenre.

> Hvor og hvordan søgte du, er der et særligt godt sted at søge
> på komponister, musik etc. etc.?

Jeg kikkede først under "Britten" i mit "Bielefelder Katalog" over
indspillet klassisk musik. Så googlede jeg forgæves, og så lagde
jeg min Gerswin-cd på.

Spændende om der ikke snart kommer nogle bud fra andre.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt