På slaget 12`s afløsere
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-03-05 14:11

Det ser ud til at 60-er-slagerbølgen fortsat skyller ind over os.

Det sratede med "På slaget 12", så fulgte "Olsen Brødrene`s Songs", Herefter
ville "Klaus og Servants" også. Så kunne "Bjørn og Okay" ikke lælngere holde
sig tilbage. De lavede også en 60-er-slager-cd. den var i modsætning til de
andres dog på dansk. Det var faktisk også bedre. Vi husker nok alle "Hammer
og søm". Den der med svar på din drøm om en stigereol.
Men nu er et an landet kendte orkestre "Boongoes" på banen også. Deres cd
er på engelsk. Men de spiller selvfølgelig stadig dansktop. Det er trods alt
det som er mest populært.

Hilsen Åge

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-03-05 15:45

Åge Halldorsson wrote:

> Vi husker nok alle "Hammer og søm".

Jeg gør ikke.

Fra : Kim Petersen

Dato : 13-03-05 21:57

> Jeg gør ikke.

Hvor meget jeg end vrider min hjerne, så gør jeg heller ikke, og jeg nærmer
mig da de 37

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-03-05 18:28

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget jeg end vrider min hjerne, så gør jeg heller ikke, og jeg
nærmer
> mig da de 37
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

SV:
Det var nu elles en af de største slagere i Danmark sidste år.

Det var den der med:
Jeg vil giv`dig både hammer og søm - som et svar på din drøm
om en stige reol - og et bord og en stol
o.s.v.
Når jeg bakser rundt med hammer og søm - blir jeg svimmel og øm
o.s.v.

På engelsk hedder den: "The birds and the bees". Du kender den nok på dansk
fra 70-erne. Da blev den også oversat og hed "Blomster og bier".

Bjørn´og O.K.s 60-er-slager-cd indeholder forøvrigt en perlerække af de
største og bedste og mest synge-med-venlige slagere fra dengang. Aller med
dansk tekst, så vi alle kan forstå det.Du skulle prøve at høre den.

Af de allerbefdste kan jeg nævne fordanskbningerne af:

Bad moon rising
Lets gooGreen green grass of home
Save the last dance for mee
My boy lollipop

Men de originale udgaver var selvfølgelig mindst lige så gode. Der var musik
i tingene dengang.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 20:07

> Hvor meget jeg end vrider min hjerne, så gør jeg heller ikke, og jeg
nærmer
> mig da de 37

Se det kan Åge jo så ikke gøre for...

Så husker du jo nok heller ikke Fru Hammer & Hr Høvl.... Med 50 hagl i
Røven....

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-03-05 20:55

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

>Men de spiller selvfølgelig stadig dansktop. Det er trods alt det som er
>mest populært.

Dokumentation, fakta, beviser ?

Håber du forstår blot et af ovenstående ord, og dermed kan hjælpe os alle på
vej.

Kim