Johny reimer - Kald det kærlighed
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-03-05 13:39

NY 25 ÅRS JUBILÆUMS-CD

Johny Reimer snupper Lilholdt-succeen "Kald det kærlighed"

Johny Reimer har udgivet en ny såkaldt 25 års jubilæums-party cd. Det er
med hele hans store party-orkester og hans pigtrådsorkester "Clifters".
Der er nu ikke så voldsomt meget pigtrådsmusik over den. Der er nu mere
den der populære tyske trompet-sound over den. Hvorfor den hedder 25 års-cd
ved jeg ikke lige, men det er nok i forbindelse med hans "party"-orkester,
men det synes jeg nu bare heller ikke passer helt.
Jeg mener at hans første perlerække af party-cd-er kom i starten af
70-erne. Altså for over 30 år siden. Og "Clifters". Det orkester startede da
vist i starten af 60-erne og har haft 40 års jubilæum. Hans karriere som
dansktopsanger startede i 1965. Her har han 40 års jubilæum i år.
Men bortset fra det, så er den nye cd af samme ekstremt høje kvalitet som
hans tidligere party-cd-er. Sounden er den samme som i 70-erne. De har lige
spillet en skæring i lokaalradioen. Vi hørte Richard Ragnvalds ewergreen
"Tak fordi vi er venner". Men så skete der noget: Det næste nummer var et
nummer med en sanger som hedder Lars Lilholdt og er kendt indenfor det mere
pop-ede, men alligevel lyttevenlige. Hr. Reimer dansktoppificerede hans sang
"Kald det kærlighed" og det lød bare godt. Ja, nummeret blev faktisk langt
bedre end når Lars Lilholdt fremfører det. Og jeg må indrømme at der skal
der noget til. Lilholdt er dygtig. men Johny gjorde det altså endnu bedre.
"Kald det kærlighed" fik indlagt kor og strygere og tysk
trompet-slager-sound og fest-stemning. Det lød bare så flot. Prøv at hør
den.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-03-05 17:20

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4234345e$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> NY 25 ÅRS JUBILÆUMS-CD
>
> Johny Reimer snupper Lilholdt-succeen "Kald det kærlighed"
>
> Johny Reimer har udgivet en ny såkaldt 25 års jubilæums-party cd.

Kunne det være en genudgivelse ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-03-05 18:05

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Kunne det være en genudgivelse ??
>
> M.V.H.....Benny..
___

Heh Benny

Nej, det kunne det altså dårligt være, Benny. kke når den indeholder "Tak
fordi vi er venner". Den mener jeg ikke er så gammel. Det er i hvert fald
langt fra en genudgivelse fra 70-erne.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-03-05 18:25

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4234725a$0$296$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> fordi vi er venner". Den mener jeg ikke er så gammel. Det er i hvert fald

Hvis vi regner, og siger Party, omkring 70, så vil 25 år, være lige omkring
95.... Det er 10 år siden... Jo, det skulle kunne passe.
At Tak fordi vi er venner, som vist er fra Richard Ragnvalds hånd, og han
har også været med i vel 40 år. Så hvis der skal regnes, så hvis Johnny
Reimar startede sin Party karriere i 1970, så indeholder den numre, som kan
være skrevet, frem til 1995... For det er jo Johnny's party jubilæum, derfor
kan der jo godt være langt nyere melodier med. Jeg kan ikke huske, hvornår
hans første party plade kom, men hans plade 15 år med Johnny Reimar kom i
1976... Nå jeg har lige fundet den, første partyplade

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-03-05 18:32

> [...]
> fordi vi er venner". Den mener jeg ikke er så gammel. Det er i hvert fald

Øhhh Åge...

Det var Johnny Reimar der holdt jubilæum, ikke musikken. Jeg kan se, at det
må have være i 1971, hans første Party plade kom. Mest fordi nummer 3 kom i
72, og hans 10 års jubi plade kom i 1981...
Så 25 år, må jo så være 1996, så tror jeg godt, at Tak fordi vi er venner,
kunne være med. Så døde party lidt ud, men fik lige som en ny opblussen,
omkring år 2000... Nu var det sjovt nok bare de helt unge, så Johnny
tournere rundt på diskotekerne og optrådte i sin gode gamle party stil. Ja
der sker meget i denne underlige branche )....

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-03-05 18:33

> [...]

Ja
> der sker meget i denne underlige branche )....

_____

Hmmm... NU kan jeg ikke huske hvor jeg læste det henne. Men det er jo nok
som du siger så.
Men, underlige ting kan man godt opleve i denne brance. Jeg så en dag et
indslag om unge og hvad de lavede. Det var et interviev med 4 unge som sad
på et værelse. Mens de fortalte om hvad de lavede, fester og hverdag o.s.v.,
ja så spillede stereoanlægget i baggrunden. Det spillede dansktop med keld
og Donkeys. jeg tror det var "Jeg ringer på fredag".
Meennn det var nok alligevel ikke helt normalt.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 19:59

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4235ca8f$0$234$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> og Donkeys. jeg tror det var "Jeg ringer på fredag".
> Meennn det var nok alligevel ikke helt normalt.

Nu er musik i radio'en jo ikke til at stole på. De spiller altid det man
vil høre, når man ikke har tid til at høre på det.
Kender du ikke den med, at hver gang man kommer i byen, så spørger man
vedkommende, om ikke man skal bytte radio.... Hvorfor dog det, jo for der er
meget bedre musik i din.
Men jeg tror nu også, mange herinde, skriver et, og mener noget andet. Når
vi har familie fest, og vi snupper en gammel cd, med F.eks melodier fra
Soldater kammerater... Så vækker " Når jeg sidder og malker Marie " stor
jubel, og det er de yngste der er oppe af stolene, og ikke nok med, at
teksten ligger helt på rygraden, den har sågar, helt sin egen dans. Når jeg
er på plade jagt, så kan jeg da kun se, med stor tilfredshed, at der også er
blevet lidt mere interesse for gammel Dansk, også på vinyl. Desværre er der
så mange, på diverse markeder, der lader noget forfærdeligt gammelt skrammel
stå, og ødelægge det af, som der måske havde lidt værdi. Det er lidt træls.
Men Dansk musik er ikke død endnu, så tag den bare med ro. Men indrømmet,
den går lidt stille med dørene, men det har den jo gjort før, og overlevet.

M.V.H.....Benny..