Randi Laubek og Jean-Michel Jarre
Fra : Thomas H.

Dato : 11-03-05 17:21

Jeg kan ikke være den eneste Jarre-kender, der har luret lidt over det
baggrundsmusik der kører i en Randi L sange de spiller meget for tiden?

Jeg har liiiige mixet det lidt sammen:

www.snabelapunktumdk.dk/Randi_Laubek_vs_Jarre.mp3

Først Randis musik
Efter 25 sek fader jeg over i starten af Oxygene 1
Efter 45 sek op for Randi igen, med Oxygene kørende samtidig.

--
God weekend
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Olesen

Dato : 11-03-05 17:51

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke være den eneste Jarre-kender, der har luret lidt over det
> baggrundsmusik der kører i en Randi L sange de spiller meget for tiden?
>
> Jeg har liiiige mixet det lidt sammen:

MÅ man egentlig dêt ?

Men ellers kan jeg da godt høre ligheden,
men ligheden ER heller ikke større, end det
blot er en 'sound', som de begge har benyttet.
Nøjagtig, som mange lyde har 'sin tid'.
Hvem husker ikke det typiske 'houseklavêr'
i starte af Cut'n Moves' "Get Serious" i 90'erne.

Jeg synes egentlig heller ikke rytmen i lyden er lige så
markant på Jarre som Laubeks, som svinger
mere, Jarres udgave er lidt mere tilfældigt pulserende.

Fra : Thomas H.

Dato : 11-03-05 18:02

> MÅ man egentlig dêt ?

....sikkert ikke.

> [...]
> Nøjagtig, som mange lyde har 'sin tid'.
> Hvem husker ikke det typiske 'houseklavêr'
> i starte af Cut'n Moves' "Get Serious" i 90'erne.

Ja det er ikke en til musikpolitiet, jeg lagde bare mærke til det med det
samme, og ville lige prøve hvor tæt det lå

> Jeg synes egentlig heller ikke rytmen i lyden er lige så
> markant på Jarre som Laubeks, som svinger
> mere, Jarres udgave er lidt mere tilfældigt pulserende.

Jeg har faktisk aldrig prøvet at spille det, som noget af det eneste
Jarre-stuff, så jeg har aldrig luret om der er en sammenhæng

Fra : Jacob E.

Dato : 11-03-05 19:23

Thomas H. wrote:
> [...]
> Efter 25 sek fader jeg over i starten af Oxygene 1
> Efter 45 sek op for Randi igen, med Oxygene kørende samtidig.

Mjoe, der er da en lighed, men det er der med så meget musik nu om dage.
Kun dejligt at høre, at Randi som altid ikke er bange for at prøve
forskellige ting af med sin dejlige musik.

Mvh Jacob

Fra : Olesen

Dato : 11-03-05 19:43

"Jacob E." <sp@mmers-die.invalid> skrev i en meddelelse

> Mjoe, der er da en lighed, men det er der med så meget musik nu om dage.
> Kun dejligt at høre, at Randi som altid ikke er bange for at prøve
> forskellige ting af med sin dejlige musik.

Sunzet er også gode, men oversete idag desværre.

Laubeks "midsummer flu" er rigtig lækker, let latinsk,
brede stryger-riffs og gennemgående lækker sound
og ganske iørefaldende.
Godt og ret unikt.

Har I iøvrigt hørt Villy Deville med "Hey Joe" ??

Minder mig om et vindue sydpå som blir'
åbnet en lørdag aften, og ud strømmer den mest erotiske
fantastiske musik, og man ser et dansende forelsket
par glide forbi de let svajende gardiner i den lune nat..,o)

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-03-05 16:36

Thomas H. wrote:
> [...]
> Efter 25 sek fader jeg over i starten af Oxygene 1
> Efter 45 sek op for Randi igen, med Oxygene kørende samtidig.

Det er meget skægt sådan noget... Tror det hedder "sampling" når en musiker
bruger musikstykker fra andres sange inde i deres egne..

Der er noget lignende på f.eks. Eminems nye nummer "Toy Soldiers". Der har
de brugt omkvædet fra "Markita - Toy Soldiers"...

En af mine venner optog et stykke af en Olsen Banden DVD film, der hvor der
tales i telefon med Yvonne.. Hvis du/i har glemt hvordan det lyder, så er
det normal stemmeføring i den ende at telefonen som "man kan se" (f.eks. en
politimand) mens Yvonnes stemme er en høj diskant tone som bare kører på
fuld fart.. Men spiller man det baglæns og i langsomt tempo, så kan man
tydeligt høre at det er en kommentator fra en fodboldkamp der sidder og
taler

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 13-03-05 22:49

Anders Houmark wrote:

> [...]
> Der er noget lignende på f.eks. Eminems nye nummer "Toy Soldiers".
> Der har de brugt omkvædet fra "Markita - Toy Soldiers"...

Du er lidt på afveje - der er IKKE tale om sampling i Randi Laubek-nummeret.

Æhm, jo... meget sjovt, men....??

Mvh Jacob E.

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-03-05 23:11

Jacob E. wrote:

> Du er lidt på afveje - der er IKKE tale om sampling i Randi
> Laubek-nummeret.

Ok jeg TROEDE så at det handlede om sampling, men ja, de nu jeg hører det
igen går det op for mig at det må være 2 forskellige musikere der spiller
noget der minder om hinanden.

> Æhm, jo... meget sjovt, men....??

42...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-03-05 15:59

Anders Houmark wrote:

> Ok jeg TROEDE så at det handlede om sampling, men ja, de nu jeg hører
> det igen går det op for mig at det må være 2 forskellige musikere der
> spiller noget der minder om hinanden.

> 42...

Det var bedre..!

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-03-05 15:59

Anders Houmark wrote:

> [...]
>
> Der er noget lignende på f.eks. Eminems nye nummer "Toy Soldiers".
> Der har de brugt omkvædet fra "Markita - Toy Soldiers"...

Hun hedder stadigvæk ikke "Markita"..

Martika.

-Sune