Sprød overflade på rundstykker?
Fra : blabla

Dato : 09-05-05 12:33

Hvordan får man sprøde hjemmelavede rundstykker (ikke købte fryse
rundstykker) i sin ovn? Skal man bruge varmluft, grill eller noget
helt 3.?

Posted with NewsLeecher v2.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Grunt

Dato : 09-05-05 13:20

On Mon, 09 May 2005 06:32:40 -0500, blabla@hotmail.com (blabla) wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Hvordan får man sprøde hjemmelavede rundstykker (ikke købte fryse
>rundstykker) i sin ovn? Skal man bruge varmluft, grill eller noget
>helt 3.?

Smeltet smør eller andet i den dur.
Pensel.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 09-05-05 19:15

<klip> Smeltet smør eller andet i den dur.
> Pensel.
</klip>

Det bliver mine boller nu ikke sprøde af....
Kom igen!

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 09-05-05 19:18

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

> <klip> Smeltet smør eller andet i den dur.

> Det bliver mine boller nu ikke sprøde af....
> Kom igen!

Det gør mine bestemt heller ikke - det er mere effektivt at spraye eller
pensle med vand.

Hilsen Inger

Fra : Jan Bang

Dato : 17-05-05 07:44

Efter 5 min. bagetid, hældes 1 d. koldt vand i bunden af ovnen. dampen
herved gør bollerne sprøde...

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-05-05 14:53

[blabla | Mon, 09 May 2005 06:32:40 -0500]

>Hvordan får man sprøde hjemmelavede rundstykker (ikke købte fryse
>rundstykker) i sin ovn? Skal man bruge varmluft, grill eller noget
>helt 3.?

Enkelt - en kombination: kommes i ovnen ved en traditionel varme, meget høj
temperatur, gerne 275 grader, hvorefter rundstykker og ovnens sider sprøjtes
godt med vand fra en forstøver.

Efter 1-2 par minutter skrues ned til lidt under den normale temperatur
(175-200 grader) og de bages 2/3 færdige.

Varmluft tændes og rundstykkerne bages færdig, bages evt. lidt ekstra tid,
mens ovnlågen engang imellem åbnes så dampen kan slippe ud igen.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk