Vild med rabarber
Fra : Peo

Dato : 06-05-05 14:42

Hejsa!

Jeg er vild med den syrlige smag af rabarber... grød, tærter, is - Er det
med rabarber så spiser jeg det.

Hvad er din bedste rabarber-opskrift?

Peo

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 06-05-05 17:44

> Jeg er vild med den syrlige smag af rabarber... grød, tærter, is - Er det
> med rabarber så spiser jeg det.
>
> Hvad er din bedste rabarber-opskrift?

Hej,

en god opskrift på rabarbermarmelade kunne være:

rens og snit rabarber læg dem i et fad med ca lige dele (vægt) sukker og
lidt kanel

Sæt det i ovnen i en 3-5 timer ved lav varme.

/tue

Fra : ThomasB

Dato : 06-05-05 18:30

"Peo" <michael*UNDERWEAR*@swush.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er vild med den syrlige smag af rabarber... grød, tærter, is - Er det
> med rabarber så spiser jeg det.
>
> Hvad er din bedste rabarber-opskrift?

Er du gravid?

Rabarber yoghurt smager super, og det skal bare laves med alm. yoghurt, og
stykker af rabarber, gerne kogt let med noget af det der "afbitringsmiddel".
Sød med sukker efter behov.

Mvh Thomas

Fra : marix

Dato : 08-05-05 06:56

Peo wrote:
> Hejsa!
>
> Jeg er vild med den syrlige smag af rabarber... grød, tærter, is - Er det
> [...]
her har du min dejlige rabarbertærte.

http://www.marie.dyndns.dk/rabarber.html

har derudover hørt at den gamle krydderurt kvan altid bør indgå i
rabarberopskrifter for at neutralisere oxalsyren.

god fornøjelse, marix

Fra : Kent

Dato : 08-05-05 11:44

> [...]
>
> har derudover hørt at den gamle krydderurt kvan altid bør indgå i
> rabarberopskrifter for at neutralisere oxalsyren.

Har aldrig hørt om det - køb da bare noget "Nonoxal", som også
neutraliserer syren. Koster ca. 18 kr. for en flaske, og det kan holde
sig i ca. 10 år. Næsten alle købmænd har det.

Til Peo vil jeg da foreslå en god gang rabarbergrød. Det er rigtig guf .
Jeg laver det på "slump", men du kan finde mange opskrifter på det.

Kent.

Fra : marix

Dato : 09-05-05 07:54

Kent wrote:

> [...]
>
> Til Peo vil jeg da foreslå en god gang rabarbergrød. Det er rigtig guf .
> Jeg laver det på "slump", men du kan finde mange opskrifter på det.

hej kent.

jeg kendte ikke til nonoxal, men har googlet mig frem til at det
calciumclorid. og selvom kemi i mad er så populært for tiden, så vil
jeg stadig prøve kvan, da den gør at man kan nedsætte sukkertilsætningen
og det skal man jo også tænke på i disse tider.

derudover skulle den også være god for mange andre ting, snue etc. og så
pynter den haven.

http://www.urtegartneriet.dk/Portraetter/Kvan.htm

venlig hilsen marix

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 09-05-05 09:22

Peo wrote:
> Hvad er din bedste rabarber-opskrift?
1 stor rabarber
2 skefulde sukker
3 dråber private reserve (koncentreret lagret jalapenochili) 2003
1 teskefuld vanillesukker

Koges og køles. Kalder det komplot

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-05-05 10:35

Abildgaard 3140 skrev:
> 1 stor rabarber
> 2 skefulde sukker
> 3 dråber private reserve (koncentreret lagret jalapenochili)
> 2003 1 teskefuld vanillesukker

> Koges og køles. Kalder det komplot

Øv! Nu har jeg siddet og ventet på en lejlighed til at fyre en joke
af, angående fejlstavningen rabarberkompot/rabarberkompLot, og
så kom du lige med den. ;·)

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- en anden rabarberkomplotelsker i 3140 Ålsgårde

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 10-05-05 10:18

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Øv! Nu har jeg siddet og ventet på en lejlighed til at fyre en joke
> af, angående fejlstavningen rabarberkompot/rabarberkompLot, og
> så kom du lige med den. ;·)

Arhj, så er komplottet da komplet!

En eller anden dag må vores nordkystfidusofraktion - har set, at der er
endnu en misdæder fra dit nabolag - mødes i det akustiske liv, indtage nogle
griller med komplot under afspilning af vinylfiduser.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk