Nachos: Osten er ikke flydende nok?
Fra : Morten

Dato : 03-05-05 13:34

Hej

Jeg har et problem når jeg laver Nachos (Tortillia Chips med smeltet ost)
og
det er at når de lige er kølet lidt af så man kan spise dem, så er osten
ikke særlig flydende længere, så man næsten skal sidde og hive osten ud
for
sig og ligge oven på chip'en inden man spiser den.

Jeg bruger cheddar ost (som jeg kan se de bruger på de lokale pizzariaer)
og
bruger følgende fremgangsmåde:

fordeler chipsne på en tallerken og kommer revet cheddar ost over.
Giver dem 3½ minut i microovnen på grill.

De bliver fine og ser rigtig gode ud, og smager helt som de skal - eneste
problem er bare at osten stivner for hurtigt ... nogen løsning?

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jakob

Dato : 03-05-05 22:24

> De bliver fine og ser rigtig gode ud, og smager helt som de skal - eneste
> problem er bare at osten stivner for hurtigt ... nogen løsning?

- Det gør de da osse i restauranterne, synes jeg. Men de smager godt!!

--
Hilsen Jakob

Fra : Per Madsen

Dato : 03-05-05 23:41

Morten <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg har et problem når jeg laver Nachos...

Jeg plejer at bruge en blanding af alm. Mozzarella (12 kr. i Netto for
en poser m. 250 gr.) og en alm. +45 mellemlagret ost (pga. smagen), når
jeg laver Nachos Pollo, og synes ikke jeg kæmper med osten bagefter...

Fantastisk ret forøvrigt...og hurtig. Fra jeg skal til at stege
kyllingen, og til retten står på bordet går der max 20 min...hvoraf de
10 min er "ovntid"...

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Rikke & Per

Dato : 05-05-05 16:16

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Fantastisk ret forøvrigt...og hurtig. Fra jeg skal til at stege
> kyllingen, og til retten står på bordet går der max 20 min...hvoraf de

Kan jeg ikke få den fuldstændige opskrift på Nachos Pollo?

m.v.h. Per

Fra : Per Madsen

Dato : 06-05-05 15:06

"Rikke & Per" <> wrote:

> Kan jeg ikke få den fuldstændige opskrift på Nachos Pollo?
>
> m.v.h. Per

Det kan du tro...

Ingredienser:

1. Nachos chips (er ligenu på tilbud i Netto til 6 kr. for en lille
pose)
2. Tomat Salsa sauce (eller Guacamole)...færdiglavet glas koster små14
kr
3. Ost (jeg bruger Mozzarella og +45 mellemlagret alm ost...andre bruger
Cheddar).
4. Kyllingefilet (1 eller 2 efter behov)
5. Creme Fraiche

Fremgangsmåde:

Tænd ovnen og sæt den på 200 grader
Skær kyllingefileterne i strimler, steg det på panden og krydder det m.
salt, peber, chili og hvidløg eller hvad du nu lyster.
Tag et ovnfast fad og strøg nachos chips ud over det, så de ligger i et
par lag.
Hæld Salsa'en eller Guacamolen ud over chipsne,- plejer at bruge et
halvt eller et helt glas til at stort fad.
Læg kyllingestykkerne på, og strøg osten over (som hvis du lavede
pizza.)
Sæt fadet i ovnen i 10-20 minutter alt afhængig af hvor mørk du vil have
osten.
Serveres på tallerken....og med creme fraiche (!) til at putte oven på
retten

Lyder måske "pjattet", men i mine øjne er creme fraichen ret
vigtig...giver lige det sidste pift...

velbekomme

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Gitte Hansen

Dato : 09-05-05 17:40

Per Madsen wrote:

> [...]
> pizza.)
> Sæt fadet i ovnen i 10-20 minutter alt afhængig af hvor mørk du vil

Putter du guacamolen i ovnen?

VH
G.

Fra : Gitte Hansen

Dato : 09-05-05 17:54

Gitte Hansen wrote:

> Putter du guacamolen i ovnen?

Der er ikke nogen mexi-steder der putter guacamolen i ovnen. Den skal
serveres til - eller smides over efter ovntid - ligesom creme fraichen.

VH
G.

Fra : Per Madsen

Dato : 09-05-05 22:49

Gitte Hansen <no@dressfor.you> wrote:

> Der er ikke nogen mexi-steder der putter guacamolen i ovnen. Den skal
> serveres til - eller smides over efter ovntid - ligesom creme fraichen.
>
> VH
> G.

Bruger selv aldrig Guacamole men derimod Salsa...og nej, som du skriver,
modsat salsa'en så skal guacamolen ikke en tur i ovnen...Har dog smagt
det hvor guacamolen var med i ovnen...det var ganske udemærket.
--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : ThomasB

Dato : 04-05-05 14:46

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De bliver fine og ser rigtig gode ud, og smager helt som de skal - eneste
> problem er bare at osten stivner for hurtigt ... nogen løsning?

Jeg plejer at putte et par gode håndfulde olien på, de slipper osten godt.
Osten er godt nok stiv, men oliven deler osten op.. (kan sgu ikke forklare
bedre)