mangler nogle gode forslag til aftensmad m~
Fra : Mette & Frank

Dato : 24-04-05 14:14

Hej Gruppe

Jeg har købt en 1/4 kalv i efteråret og nu har nogle stykker kød tilbage som
jeg mangler lidt opskrifter til

jeg har Lårtunge, Bryst, Tykkamsteg, Klump,Gullas og Grydesteg med ben
tilbage

de opskrifter jeg kan finde på lige nu er mere til efterår/ vinter ikke
forår /sommer

kan I finde på noget ?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-04-05 14:43

"Mette & Frank" <frankhansen@cool.dk> writes:

> [...]
> tilbage
>
> de opskrifter jeg kan finde på lige nu er mere til efterår/ vinter ikke

Tag et stykke bryst og kog det sammen med lidt løvstikke. Når det er
godt mørt tager du det op og laver persillesovs af suppen. Server det
med nye kartofler, gulerødder og porre. Det er bare godt.

Her er en god norsk opskrift.

500-600 g rent kjøtt (fra lam, svin, kalv)
2-3 gulrøtter
1 rødløk
10 hvite pepperkorn
1 ts salt
2 dl vann
1 dl krem - eller matfløte
1 ss hvetemel
1 ss sitronsaft
1 bunt gressløk

Skjær kjøttet i serveringsbiter. Rens grønnsaker og skjær i biter.
Fordel kjøtt, grønnsaker og krydder i en form og hell på vann. Legg på
lokk/mikrofolie og sett inn på FULL effekt i 8 minutter. Rør ut mel i
fløte og rør jevningen ned i formen sammen med sitronsaft. La den få
MIDDELS effekt 5 minutter. Klipp over gressløk og rør om. Best med
melne poteter og gode tomater.

Gressløk er purløg.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Mange attraktioner i nærheden, f.eks. Fårup Sommerland, Tivoli og Zoo.

Fra : Helle Petersen

Dato : 24-04-05 18:46

Hvad med at bruge noget af klumpen eller gullashkødet til grillspyd: Kød i
tern, små løg, peberfrugt i tern, bacon i små ruller og coctailtomater.
Servere lidt grøn salat til MUMS

God appetit
Helle

Fra : Mette & Frank