Mad ska ha form som pik, så man kan slanke~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-05 17:25

Kineserpik, men længere, for at være præcis.

Italienske breadsticks er den ideelle snack - man kan have alt hvad man kan
spise i en hånd og man let dyppe i dip.

Jeg køber tortillapandekager("Discovery") eller indvandrerbutikkens større
pandekager og ruller dem sammen med diverse indhold, fx skinke/osteskiver
eller leverpostej/agurkesalatskiver eller hakket kød rørt op med rå
løg/ristede løg/ krydderier, jalapenos,, peberrod, salsadip, camembert,
kapers, æggeblomme - og hvis jeg har lavet til en uge , så gir jeg dem en
tur i mikrobølgeovnen efter et par dage, så bøftartar blir gennemstegt. De
lange tynde pikke er lige til at have under armen, når du går ud i haven -
og kan dyppes i tomatpure mm hvis de er blevet triste og tørre efter et par
dage.

Man skal ikke bruge sin mave som skraldespand, sagde min mor, men det gør
jeg - neurotisk hader jeg at smide ud. Så er det godt at have
langtidsholdbar mad, som ikke behøver lægges i køleskab men man efterlader
dem i stuen, når man er mæt og vender tilbage til det næste dag.

Kims og andre snacksfabrikanter sælger i en pose som man spiser halvt af
lyst og resten af pligt+lyst - for det er jo forkert at smide mad ud....På
fugtig årstid blir snacks bløde, når posen er åbnet.

Man skal let kunne sige stop -, netop når mæt, og ikke færdiggøre for at få
orden i sagerne.

For at få den ideelle lidt-tyndere-end-normal-phallos halverer jeg
pandekagen og når den er rullet sammen, lægger jeg en lille elstik omkring,
så den ikke folder sig ud.
Efter et par timer, når overfladen at pandekagen er tør (eller når man æder
løs) kan man fjerne elastikken, og sætte den på fx et stearinlys på bordet
som skamfuldt trofæ over hvor mange af de lækre pikke, man ikke kunne lade
være med at spise.

Fra : René Jacobsen

Dato : 19-04-05 20:36

Bo Warming wrote:
> [...]
> æder løs) kan man fjerne elastikken, og sætte den på fx et stearinlys på
> bordet som skamfuldt trofæ over hvor mange af de lækre pikke, man ikke

Hva så Bo.. jeg synes der er ved at gå lidt tysk kannibal over den.. kan
det mon være rigtigt ;)

René

Fra : Bo Warming

Dato : 20-04-05 13:23

"René Jacobsen" <r1@post.cybercity.dk> wrote in message

> Hva så Bo.. jeg synes der er ved at gå lidt tysk kannibal over den.. kan
> det mon være rigtigt ;)

Mine fremragende lejlighed over min egen på Bjelkes Alle 46, har jeg p.t.
svært ved at få udlejet.

Måske det er rygtedes at jeg spiser helstegte jødebørn til morgenmad.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 20-04-05 13:44

> Mine fremragende lejlighed over min egen på Bjelkes Alle 46, har jeg p.t.
> svært ved at få udlejet.

Måske pga. lugtgener..?

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 20-04-05 14:58

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> Måske pga. lugtgener..?

Læser du kun usenetindlæg om mig og ingen af mig?
Indendørs kan folk med stærk kropslugt fornemmes i hele rummet, hvis de ikke
vasker sig - hvad jeg ikke altid gør helt så ofte som folk flest. Nogen bør
være pionerer.
Hvordan forestiller du dig, at lugt skulle trænge gennem loftets pus,
mellemfyldning, gulvbrædder, gulvtæppe mm. fra stue til 1. sal?
Er lugt noget du kun griner af og intet ved om?
De der i de sidste 12 år har været lejere på 1 og 2 sal over mig, har aldrig
haft problemer og har delt have med mig - har du bemærket hvor tæt du skal
på et menneske med stærk kropslugt for at bemærke det udendørs.
Kan nogen fornemme andet end parfume på over en meters afstand? Dårlig ånde
på over ½ meters afstand?
Eftersom tråden startede på dk.kultur.mad+drikke, så lad mig tilføje, at
naboens grill kan jeg lugte på mange meters afstand, afhængig af
vindretningen. Da jeg boede på 3 sal i den sorte firkant , kunne det lugtes
i hele opgangen hvis en pakistaner- eller inder-familie lavede stærk
karrymad. Fint nok. Men det lugtede aldrig ind gennem min gamle, utætnede
entre-dør. Hjem har lugt, men lejere skal ikke ind i mit hjem. Hvem har
oplevet en have med anden lugt end naturens?

Fra : LR

Dato : 20-04-05 16:37

> De der i de sidste 12 år har været lejere på 1 og 2 sal over mig, har
> aldrig haft problemer og har delt have med mig - har du bemærket hvor tæt
> du skal

Hvis nogen deler have med dig, så husk hundeposen næste gang du sidder på
hug derude.

Æv, det kan man jo ikke engang lave sjov med, når det er dig, det handler om

Lasse

Fra : Bo Warming

Dato : 20-04-05 18:41

"LR" <sda@dasda.dsd> wrote in message

> Hvis nogen deler have med dig, så husk hundeposen næste gang du sidder på
> hug derude.

Mine videnskabelige rapporter til hjælp for dovne meddanskere med have har
omfattet oplysninger om, hvilke kolde måneder hugsidning på kompostdynge
eller skyggefuldt hjørne kan ske uden brug af pose, og hvornår det behøves.

Om sommeren bruges plastpose, og den ryger straks derefter i
affalds-containeren. Da jeg brugte avispapir kunne lugt konstateres, når man
åbnede containerlåget under hedebølge, men plast-filmen dæmper diffusion

Fra : Johnny Andersen

Dato : 20-04-05 19:04

> [...]
man
> åbnede containerlåget under hedebølge, men plast-filmen dæmper diffusion

Sammen med dine børneorme? - som du har haft i 25 år. jvf. din egen
påstand......

/Johnny

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 22-04-05 20:54

Bo Warming <bwng@bwng.dk> ævlede i sin kedsomhed:
>Kineserpik, men længere, for at være præcis.

<snip bla bla bla>
>De
> [...]
<snipsnip bla bla bla>
>Efter et par timer, når overfladen at
> [...]

Waauw! Originalt! Mad skal ligne pikke.
Endnu et tåbeligt forsøg fra Worming på at provokere seriøse
brugere af gruppen.
Hvornår fiser det ind i roen på dig, at dine indlæg er infantile
og hamrende uinteressante? Hvad gik galt i dig liv, siden du
savner opmærksomhed i så voldsom grad?

Til orientering vil dit eventuelle (men sandsynlige) svar ikke
blive læst, da jeg allerede har spildt tilstrækkeligt tid på dine
teenageagtige fnisende provokationer.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-05 20:00

"Jørn Ibsen (slet TGCEU)" <j-ibsen@TGCEUget2net.dk> wrote in message
> Bo Warming <bwng@bwng.dk> ævlede i sin kedsomhed:

Men lynhurtigt præciserede jeg, at italienske breadsticks er den ideelle
design for al industrimad

Drop din tvangstanke om at jeg blot vil provokere.

Perleløg har affødt lange tråde på denne ng.

Jeg mener at have columbusæg mht verdens bedste grønsag, det ultra-billige
zittauerløg fra Polen.

¨Man køber stort ind (fx fra indvandrerbutik - 30-40 kr for 10 kg)

Man smadrer med bred hammer og fjerner de fleste løghinder og lægger til
tørre i solen (eller på høj hylde i hjemmet).

Efter et døgns tid eller to drysser man med salt, sukker og citronsyre og
tørrer videre (du kan også tilsætte krydderierne straks efter du har skabt
stor overflade og fjernet de ufordøjelige men ikke særligt generende tynde
løghinder, helt eller delvis)

Så lægger du i marmeladeglas og du har fine sprøde, friske langtidsholdbare
løg at spise som snacks til økoskorper eller rugbrød eller andet.
Det første døgn er det rigeligt råt - hvis ikke du er til oxbøf-tartar med
æggeblomme, kapers og peberrod.
Sidenhen bliver løgene mere tamme - men stadig velsmagende og tilsættes
rigelig salt, sukker og/eller citronsyre, behøver du ikke sætte i køleskab.
Tører du længe i solen, får du billigt alternativ til ristede løg - fx til
fars eller løgbrød

Er du til foodprocessor er det bedre end min stenaldermand-smadring af
løgene med en forhammer på en amboldt - eller min barfodshopning på løgene i
en plastikspand. Efterfølgende findeler jeg groft med stor saks - men skal
du efterligne ristede løg, så er elektrisk teknologi sagen.
Jeg syns at selvom de ristede løg er larmende knas-sprøde og snacks-agtige,
er de rå , halvtørrede bedre til de fleste retter, ruller og snacks
Begge dele er langtidsholdbare og det er dovent dvs skønt - hjulet opfandtes
af folk, der ikke gad slæbe
Ristede løg er fint og billigt - men dette er sjovere - at snuse til løg der
er ved at tørre er en oplevelse. At skære mange friske løg i tynde skiver,
er tårevædende masochisme, men ovenstående opskrift er sund fornuft - og god
smag.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 25-04-05 21:44

> Drop din tvangstanke om at jeg blot vil provokere.

Hvem er det lige som har tvangstanker, skizo? - jvf. dine Einstein/nazi
løgne.

> [...]
> løg at spise som snacks til økoskorper eller rugbrød eller andet.
> Det første døgn er det rigeligt råt - hvis ikke du er til oxbøf-tartar med

Håber virkeligt, at du har vasket marmeladeglasene grundig jvf. dine
lort/pis indlæg.......

Fik du en hjerneblødning igen, skizo..?

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-05 04:24

> Håber virkeligt, at du har vasket marmeladeglasene grundig jvf. dine
> lort/pis indlæg.......

Når ingen har saglige argumenter imod mine trådstarter, og eneste mod-pip er
som ovenstående, så er min folkeoplysning jo et rent triumftog.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-04-05 08:34

> Når ingen har saglige argumenter imod mine trådstarter, og eneste mod-pip
er
> som ovenstående, så er min folkeoplysning jo et rent triumftog.

Igen en tvangstanke, skizo?

/Johnny