Roastbeef på kuglegrill
Fra : Juggernaut

Dato : 13-04-05 17:35

Hejsa.
Her på lørdag skal vi have gæster og jeg har besluttet at prøve at grille en
steg for første gang. Det skulle være så moderne og jeg må indrømme at jeg
glæder mig til at prøve det.
Vi skal have grillet en roastbeefpå 1.4kg og jeg må indrømme at jeg er lidt
i tvivl. Jeg har ikke rigtigt kunne finde nogle steder, hvor der står hvor
lang tid den skal have. Kan I hjælpe? Iøvrigt er alle råd velkomne :) På
forhånd tak.

Mvh
Brian

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 13-04-05 22:13

On Wed, 13 Apr 2005 18:34:37 +0200, "Juggernaut"
<juggernaut@streetREMOVEbike.dk> wrote:

> [...]
>steg for første gang. Det skulle være så moderne og jeg må indrømme at jeg

Alt hvad der er moderne er ikke nødvendigvis godt. En roastbeef bliver
efter min mening langt bedre ved langtidsstegning på 80-90 grader i en
ovn fremfor at blive lynstegt på en grill, hvor varmen er svær at
styre.

> [...]
>lang tid den skal have. Kan I hjælpe? Iøvrigt er alle råd velkomne :) På

Brug et stegetermometer, det er meget bedre end at sætte minuttal på,
især når varmen ikke er konstant som i en alm. ovn. Når
centrumtemperaturen er oppe på 55 grader er den klar (hvis man kan
lide lyserødt kød). Husk at lade den hvile lidt inden, I sætter den
til livs.