Cofoco...
Fra : morten.b.johansen@gm~

Dato : 13-04-05 10:49

Hej

Vil bare lige dele min glæde over restauranten Cofoco på Vesterbro
http://www.cofoco.dk

Spiste der i går med min kæreste, og det var helt aldeles
fremragende!

Lokalerne er lækre, og der er en god stemning, selv på en tirsdag var
der booket helt op. Hele restauranten er røgfri, dejlig at man slipper
for at side manden sidder og pulser lige midt i maden!

Straks efter bestillingen kom de med et lille spækbræt med 2
forskellig slags brød som man selv kunne skære ud, den ene type brød
var super lækker den anden lidt anonym.

Forretterne var for kæresten Stenbiderrogn med bacalau, selleri,
syrnet fløde, og min egen var en Risotto med syltede østershatte og
parmesan. Stenbider rognen var heltfuldendt, virkelig lækker,
Risottoen var lidt tør og manglede lidt noget overraskende moment. Til
dette drak vi en lækker Bodega Norton Torrontes Argentina
2003.

Hovedretterne sprang vi begge på fisken en perfekt stegt super lækker
Bars
med fennikel kogt i vin, rød grape og oliven. En gedin portion, og det
hele harmonerede lækkert!
Hertil drak vi en Da Maggio Forli Chardonnay 2003, super lækker vin.

Ved desserterne fik kæresten Æble tarte tatin med kaneliscreme og
nøddekrokant, selve tarte tatin´n var en anelse tør i det, ellers
lækkert. Jeg tog en chokolade fondant med karamelisert ananas og
vanilleiscreme, super lækkert chokolade fondant, og det harmonerede
godt med isen og ananasen!

Betjeningen var lidt langsom, men vi havde god tid, så det var ok.

Regningen endte på 750 kr. hvilket jeg syntes er et fund for så godt
et måltid med 2 gode flasker vin!

Så jeg er enig i Politikens bedømmelse :

Morten
PS har ingen relationer til stedet, er bare begejstret over gårsdagens
oplevelse :)

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 13-04-05 19:22

<morten.b.johansen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Vil bare lige dele min glæde over restauranten Cofoco på Vesterbro
http://www.cofoco.dk

- ja det er fantastisk. Er der stadig søndagsmiddag take away fra cofocos
køkken på istedgade?

ras