Italienske flade brød med noget imellem - ~
Fra : ThomasB

Dato : 08-04-05 15:46

Hej.

Italienerne har nogle flade brød, imellem er der ost og kogt skinke + måske
tomat og krydderier?

De er runde og flade som pizza/pandekager, men er skåret midt over når de
sælges - halvmåner...

Men hvad hedder disse brød, hvordan leves de og hvad er der præcist imellem?

Skal de bages før der kommer fyld i?

Kan de fryses?

Mvh Thomas

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-04-05 16:10

On Fri, 8 Apr 2005 16:45:44 +0200, "ThomasB"
<usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

> [...]
>sælges - halvmåner...
>
>Men hvad hedder disse brød, hvordan leves de og hvad er der præcist imellem?

Det lyder som pizza-sandwich, halve pizzabunde, hvor man putter fyldet
i efter bagning - sælges i praktisk taget ethvert pizzaria. Hvad man
putter i er formentlig en smagssag.

Fra : Astrid Lund

Dato : 08-04-05 18:06

> [...]

>Hej.
>
>Italienerne har nogle flade brød, imellem er der ost og kogt skinke + måske

Er de helt flate? Sikker på det? Du tenker muligens på calzone. Det er
innbakt pizza, rett og slett.

>De er runde og flade som pizza/pandekager, men er skåret midt over når de
>sælges - halvmåner...

? Har ikke vært i Italia, så det vet jeg ikke.

Nei, fyllet has i før de puttes i komfyren.

>Kan de fryses?

Ja. Akkurat som pizza kan, men de smaker best nystekt

--
Astrid

Fra : ThomasB

Dato : 14-04-05 09:50

"Astrid Lund" <Astrid@hjemme.net> skrev i en meddelelse

> Er de helt flate? Sikker på det? Du tenker muligens på calzone. Det er
> innbakt pizza, rett og slett.

Nej, det er ikke calzone jeg tænker på. Men det kan godt minde lidt om det.

Fra : -V-

Dato : 08-04-05 21:07

ThomasB wrote:
> [...]
> når de sælges - halvmåner...
>
> Men hvad hedder disse brød, hvordan leves de og hvad er der præcist

Er det ikke panini, du tænker på?

-V-

Fra : Gunnar007

Dato : 09-04-05 07:51

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det ikke panini, du tænker på?

Efter 8 sommerferier i Italien, mener jeg nu også at Panini er det manglende
ord for det brød der bliver spurgt til.

Hilsen G
9. år på vej til sommer !

Fra : ptc@somewhere.com

Dato : 09-04-05 08:14

I alle de italienske restauranter og fastfood boder vi har her i Los Angeles
er Panini en
sandwich med broed og paalaeg fremstillet i en varm sandwich presse.

Broedet der bruges er oftest Ciabatta eller Focaccia, men sommetider bare en
almindelig bolle.
Det er sandwich pressen der goer at en Panini er det ypperste i fast food.

Fra : ThomasB

Dato : 14-04-05 09:53

<ptc@somewhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> almindelig bolle.
> Det er sandwich pressen der goer at en Panini er det ypperste i fast food.

Ja, vi nærmer os noget.. For der var brugt en sandwichpresse.. Men jeg synes
blot at de var for flade til at være en bolle, der var presset flad.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-04-05 19:13

"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev

> Efter 8 sommerferier i Italien, mener jeg nu også at Panini er det
manglende
> ord for det brød der bliver spurgt til.

Ja, enten det eller også pizze ripiene (Fyldt pizza) som bl.a. er en populær
spise i Rom. Disse har jeg dog aldrig set runde, men kun i bradepander, som
typisk skæres i rektangulære stykker.

Mvh
Kevin Edelvang
- som også skal til sit elskede Rom til sommer

Fra : ThomasB

Dato : 14-04-05 09:55

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> populær
> spise i Rom. Disse har jeg dog aldrig set runde, men kun i bradepander,

Hmm... Det var på en "sandwichbar" i Toscana. Der var også alm. brød med
fyld, men disse var altså helt flade, med en enkelt skive kogt skinke og
mozzeralla.

Gid jeg havde taget et billede af dem..

Fra : ThomasB

Dato : 14-04-05 09:52

"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> Efter 8 sommerferier i Italien, mener jeg nu også at Panini er det
> manglende
> ord for det brød der bliver spurgt til.

De er helt flade og runde. Panini er det ikke en slags boller?

Fra : ThomasB

Dato : 14-04-05 09:50

> Er det ikke panini, du tænker på?

Panini er det ikke bare et brød uden noget?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-04-05 13:03

ThomasB <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

> Panini er det ikke bare et brød uden noget?

Jo, panini betyder lille broed.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling