Milkshakes
Fra : Steen Suder

Dato : 31-03-05 12:04

Som tidligere nævnt skal jeg være "vært" for et polterabend, hvor
desserten skal være milkshake.

Jeg plejer at lave det i blenderen med vanilieis, sødmælk, evt. sukker,
evt. vaniliesukker og så ingredienser så som:

frosne eller friske jordbær,
modne bananer,
(frosne) skovbær,
kakao og chokoladesovs.

Jeg søger:
* forslag til forbedringer af basisopskriften
* forslag til ingredienser

Nogle nævner at isterninger blendet med skulle være godt, fordi det
holder milkshaken kold længere og giver en krystalinsk struktur
(hvilket jeg nu ikke synes er noget værd at efterstræbe).

--
Steen Suder

Fra : Devast8or

Dato : 31-03-05 14:55

Steen Suder wrote:

> * forslag til ingredienser

Godt med vanilleis, et skvæt mælk (jeg plejer at bruge minimælk, ved ikke om
det vil gøre den store forskel i forhold til sødmælk) og godt med Bailey's.
Det er en rigtig god milkshake.

Jeg kunne forestille mig at det også ville være godt med ananas og Malibu
(jeg har fået det alm. flødeis med de to ting en enkelt gang, og det var alt
for godt).

Ellers kig på www.webtender.com, jeg mener at der er nogle flere shakes på.

Devast8or

Fra : Steen Suder

Dato : 05-04-05 12:41

Steen Suder wrote:

> Som tidligere nævnt skal jeg være "vært" for et polterabend, hvor
> desserten skal være milkshake.

En af de improviserede shakes, jeg lavede den aften, var en
bananmilkshake:

* 5stk. små modne bananer
* ~½l Vanilieis
* ~½l Sødmælk (
* 1 låg Amaretto
* 1 tsk. Nescafé
* 1 knivspids salt
* 5 tsk sukker, eller efter behov

Blendes...

Amarettoen og den lette kaffesmag står godt til bananerne.

Den smagte simpelthen utroligt indtagende

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Devast8or

Dato : 05-04-05 17:34

Steen Suder wrote:

> [...]
>
> Blendes...
>
> Amarettoen og den lette kaffesmag står godt til bananerne.
>
> Den smagte simpelthen utroligt indtagende

Den ser god ud (bortset fra at jeg ikke drikker kaffe, så det ville jeg nok
springe over :), men jeg er lidt nysgerrig mht. salt. Hvordan fandt du på at
komme det i? Og havde det nogen effekt på magen?

Devast8or