Vinens pang dang til danske øl entusiaster
Fra : Robert Hansen

Dato : 18-03-05 21:05

Hej var til en fremragende ølsmagning igår med ovennævnte, og vil høre om
der findes en lignene organisation der beskæftiger sig med vin?

VH
Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-05 01:25

"Robert Hansen" <dsl72550@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej var til en fremragende ølsmagning igår med ovennævnte, og vil høre om
> der findes en lignene organisation der beskæftiger sig med vin?

I vinproducerende områder - fx California, se filmen Sideways, der havde
premiere sidste uge - er der meget af den slags.

Hvad kan sådant som man ikke kan ved at mødes med en ven og sammenligne
indkøbte produkter?

Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-05 01:57

Forresten er fransk-latinsk korrekt stavemåde "pendent" som svarer til en
tangent, altså en linie der strejfer en cirkel

Jeg tænkte først på vietnamesiske risretter, da jeg læste her for første
gang om "pang dang" - men no big deal

Gad vide om ordkløveriske "pedanter" er sprogligt i slægt med de analoger,
der kaldes pendent'er?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 19-03-05 03:36

Bo Warming wrote

> Forresten er fransk-latinsk korrekt stavemåde "pendent"

Nej. Det er "pendant", når det nu endelig skal være.

FUT: dk.kultur.sprog

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-05 06:32

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message
> Bo Warming wrote

> Nej. Det er "pendant", når det nu endelig skal være.

"No big deal" skrev jeg - men tak for korrektionen, jeg syns nok at noget
ikke var helt perfekt i min fejlrettelse.

"Pang dang" lyder i hvertfald som når vi som spejdere "talte kinesisk" og
kaldte havregrøden for "sjing sjang sjask"

Futning kan nok være berettiget hvis en xpostet tråd har tabt al interesse
for een af ng og ser ud til at blive en lang tråd - men der er noget
usympatisk "smækken med døren" og "forsøg på at få det sidste ord" ved at
berøve læsere i en ng nem færdiggørelse af en sag.

Fra : Jørgen Hess

Dato : 20-03-05 00:48

"Robert Hansen" <dsl72550@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej var til en fremragende ølsmagning igår med ovennævnte, og vil høre om der
> findes en lignene organisation der beskæftiger sig med vin?
>
> VH
> Peter

Kan godt se jeg bliver snydt for en del støj når nu Bo W er kommet i
kill-filtret

Men har ellers indtryk af at det f.eks. er vinforretninger der inviterer
forretningsforbindelser til at præsentere deres vine. Om der er særlige
foreninger der laver tilsvarende ved jeg ikke.
mvh
Jørgen

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 20-03-05 01:46

Robert Hansen <dsl72550@vip.cybercity.dk> skrev:
>Hej var til en fremragende
>ølsmagning igår med ovennævnte, og vil høre om
>der findes en lignene organisation
>der beskæftiger sig med vin?

Spørger du, om der findes en organisation, der beskæftiger sig med
vin? Du milde moses....

Prøv at google på vinsmagning - jeg fik 16.800 hits, så jeg vil
undlade at kopiere dem ind her.

Vh. JIB