kyllingeburgere
Fra : Bente Christensen

Dato : 18-03-05 13:11

Hej.

Min datter vil gerne lave burgere til aftensmad.

Hvad skal hun købe af kylling, som der ikke kræves så megen forberedelse
til.

Hilsen Bente C.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-05 13:21

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Min datter vil gerne lave burgere til aftensmad.
>
> Hvad skal hun købe af kylling, som der ikke kræves så megen forberedelse
> til.

Færdiglavede kyllingeburgerbøffer, bla. Netto, Fakta og Føtex.

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Peter Westh

Dato : 18-03-05 14:36

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Min datter vil gerne lave burgere til aftensmad.
>
> Hvad skal hun købe af kylling, som der ikke kræves så megen forberedelse
> til.

Jeg ville foreslå kyllingebryst, som steges hurtigt på panden, og skæres i
skiver på tværs, før de kommes i burgeren. Gerne sammen med sprød bacon.

/P
/P

Fra : Janner

Dato : 19-03-05 10:09

> Jeg ville foreslå kyllingebryst, som steges hurtigt på panden, og skæres i
> skiver på tværs, før de kommes i burgeren. Gerne sammen med sprød bacon.

Ja endeligt den sidste da, jeg har set hvordan de andre ting bliver lavet
.... og det er revl og krat.

Alternativt brug noget kyllingefars og lav selv "bøfferne" dennne fars er
lavet af ene gode sager fra bryst og inderfilet så intet ondt er i farset
fra f.eks. Rose Poultry

/Jan

Fra : Christian

Dato : 19-03-05 18:15

Hej bente,

> Hvad skal hun købe af kylling, som der ikke kræves så megen forberedelse
> til.

Forberedelsen er nok den samme, men du kunne bede hende om at prøve at købe
en kylling der ikke har siddet i et lille bur med trådgulv hele sit korte
miserable liv, eller med betændte sår på benene fra afføringsætsninger...
eller måske endda en der ikke har haft konstante vokseværkssmerter fordi den
skal blive grydeklar inden for så kort tid som muligt.

Med andre ord: lad din datter købe et kød fra et dyr der ikke er offer for
dansk intensivlandbrug.

God weekend og god appetit!

--
/Christian